Masennus ja orgasmin muutokset
Olen huomannut, että kykyni saada orgasmi on heikentynyt samassa suhteessa, kuin oloni pahenee masennuksen myötä. Saan ehkä 20% eli vaisun, onnettoman pienen hyvänolontunteen verrattuna siihen normaaliin orkkuun (100%). Minun on siis vaikea saada orgasmi ja sekin on ihan tylsä! Puhun itsetyydytyksestä, koska en ole saanut koskaan orgasmia yhdynnässä.
Tämä on ahdistavaa, koska sekin hyvänolon tunne, jota orgasmi tuottaa, on miltei poistettu. Pelkään, etten kohta tunne mitään.
Tätä on jatkunut syksystä asti. Minulla on ollut vahva seksuaalisuus/halut, joten tämä muutos on jo hyvin merkityksellinen. Minulla on myös pitkä historia masennusjaksojen suhteen (aaltoilevaa), mutta näin voimakasta vaikutusta nimenomaan haluihin ei ole ollut.
Haluaisin kuulla teidän kokemuksianne. Miten olette suhtautuneet ja tunteneet samassa tilanteessa? Onko kaikki tullut takaisin normaaliksi, kun masennus on selvästi parempaan päin tai kokonaan takana?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..niin. niin varmasti mutta. syötkö talvisin D-vitamiinia tarpeeksi? (suomi=kaamos-alue. maailman pohjoisia harvaan asuttuja ihmisen alueita missä itsemurhat ja masennus tyypillistä. fakta: D-vitamiinin. auringon valon puutos ihmisissä).
niin. syötkö D-vitamiinia tarpeeksi talvisin?
Syön sillon tällöin eli muutaman kerran viikossa 50 g vahvuista. En tiedä jääkö silti vajaaksi. T. Ap
Syön sillon tällöin eli muutaman kerran viikossa 50 g vahvuista. En tiedä jääkö silti vajaaksi. T. Ap[/quote]
Siis mikrogramman .. T. Ap
Mulla oli taannoin jakso jossa en sitten millään saanut, ja olin kauhuissani ja itkin aivan. Onneksi mies kannusti, ja ohihan se meni! Sitten sain taas järkyttäviä, ihan huuto orgasmeja. Miehelläkin oli jakso, jolloin ei sitten millään lauennut ja se masensi häntä. Onneksi oli vain joku 5 päivänjuttu, henkinen lukko hänelläkin. Joskus jumittaa!
Onko veriarvoja tutkittu? Joskus masennuksen syy on fyysinen sairaus, vaikka turhankin helposti saakin masennuslääkkeet.
niin. syötkö D-vitamiinia tarpeeksi talvisin?