Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos rakastuisit alkoholistiin??

Vierailija
24.03.2023 |

. Mira

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, miksi rakastuisin alkoholistiin? Toiseksi, jos tajuaisin hänellä olevan alkoholiongelma, niiin loppuisi tuttavuuden tekeminen.

lol, niin niin. Johnny Depp`? Joku nuoruutesi Rock Stara? Hollywood tähti? elä viiti. 

Vierailija
62/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tosi tosi mukavan alkoholistin. Hänellä on naisia riittänyt, jopa yksi todella pitkä suhde.

Ei alkoholismi tarkoita että ihminen ei voisi olla mukava. Suurin osa varmasti on ihan mukavia ihmisiä.

En tunne ainuttakaan mukavaa juovaa alkoholistia. 

Mä tunnen. Iso osa heistä on tosin jo haudassa ja osa oman käden kautta. Alkoholismi on kauhea sairaus. Ja ikävä kyllä myös periytyvää sorttia, että niitä geenejä ei kannattaisi päästää jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoholisti or not, ei ole mikään sellainen on-off -kytkin. Kuka tahansa nyt tunnistaa sen klassisen juopon perikuvan, joka ei mitään muuta tee kuin juo. Notkuu ostarin kulmalla ja juo. Mutta kun 98% alkoholisteista ei kuulu tuohon kategoriaan. Mikä on ensinnäikin liikakäytön ja alkoholismin raja? Mikä on runsaan alkoholinkäytön ja liikakäytön raja? Mikä on vieläpä normaalin ja runsaan alkoholin käytön raja?

Ei noihin ole olemassa mitään selkeää mittaria ja se riippuu henkilöstäkin. Se että tapaat miehen joka ottaa ihan normaalisti. Huomaat että joskus mökkireissulla tms. menee ihan humalaan saakka, mutta niin menee usein siinä alussa itselläkin. Sehän on pelkkää vaaleanpunaista ja kuoharia. Istutaan rannalla ja itsekin tulee kuoharista kivaan hiprakkaan mukavan miehen seurassa. Jossain kohtaa tapailua mies käy ehkä poikien kanssa ulkona, mutta on taas sinut nähdessäsi ihan skarppi ja normaali. Tätä tällaista voi mennä vuoden päivät.

Ja kun paljon käyttää, se ei henkilöstä enää näy mitkään semi-isotkaan määrät. Lauantai-iltana sanot miehelle, että käydäänkö hakemassa herkkuja lähikaupasta. Ei millään suostu ja lopulta tunnustaa, että ei voi ajaa, kun "otti yhden kaljan". Keskiviikkona nukkumaan mentäessä haiskahtaa alkoholi ja kysyt, että miksi tässä haisee alkoholilta. Mies vastaa jotain, että "suuvedessä on alkoholia. Just pesin hampaat".

Voidaan olla pitkällä jo suhteessa, kun alkuihastuksen piikki on jo mennyt ja mies onkin yhä useammin viikonloppuisin ihan selvästi kännissä. Tietenkin vakuuttelee ettei mitään ongelmaa ole. Jossain kohtaa sitten alat löytämään tyhjiä viinapulloja autotallista, vessan peilikaapista partavaahtopurkkien takaa ja miehen vaatekaapista kauluspaitojen alta, kun viet sinne puhtaita vaatteita. Sitten vasta tajuat, että ei hemmetti - tää on miehelle ihan todellinen ongelma.

Vierailija
64/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta katselin juoppoa,ei ikinä enään! Niin mukava herrasmies selvinpäin,mutta lopulta kun tuli työreissulta autolla torstaina kotiin,oli jo kännissä ja vklopun aikana meni helposti kolme laatikkoa kaljaa. Sammuttelin uunia harvase päivä kun oli ukko sammunut sohvalle Plus ne "käyn naapurissa saunassa" josta sitten rymyttiin aamuyöllä ihan hirveässä kännissä himaan karmit kaulassa....huoh.... Itsekin join yhden kesän aika holtittomasti ja sitten tajusin että jos en halua juopoksi itse,on lähdettävä. Nyt olen on/off alkkis itse ja myönnän sen. Yritän pitää homman hallinnassa ja mennä eteenpäin elämässä

Vierailija
65/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä sitä kovasti uhotaan. Mut, annas olla jos joku todellinen elämäsi rakkaus iskee, niin näm tiukat uhoamiset unohtuu heti. Moni näiden rock starojen vaimo jatkaa avioliittoa vaikka mies juopottelee tai on huumekoukussa. Brad Pittkin eikös se pössötellyt ruohoa? Tai sit joku muu.

Vierailija
66/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, miksi rakastuisin alkoholistiin? Toiseksi, jos tajuaisin hänellä olevan alkoholiongelma, niiin loppuisi tuttavuuden tekeminen.

lol, niin niin. Johnny Depp`? Joku nuoruutesi Rock Stara? Hollywood tähti? elä viiti. 

Luuletko ettei starat saa koskaan pakkeja? Mä olen antanut parillekin julkkikselle nuorena pakit. Enkä todellakaan huolisi mitään nuoruuteni rokkistarbaa, sitäpaitsi se jota eniten ihailin ei edes elä enää.

Vierailija
67/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti. Olen dumpannut kaikki viiniä litkivät naisen ja en ole katunut sekunttiakaan. M28

Vierailija
68/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylläpä sitä kovasti uhotaan. Mut, annas olla jos joku todellinen elämäsi rakkaus iskee, niin näm tiukat uhoamiset unohtuu heti. Moni näiden rock starojen vaimo jatkaa avioliittoa vaikka mies juopottelee tai on huumekoukussa. Brad Pittkin eikös se pössötellyt ruohoa? Tai sit joku muu.

Niin itekin ihmettelen kyn kysyin mitä tekisit jos rakastuisit alkoholistiin, rakkaus on voimmkkain tunne ikinä niin en usko et moni olis heti vaan lähtemässä. Voihan sitä uhota netissä mutta oikeasti ei rakastuneena noin vain lähdetä.

Vierailija
69/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa julkkispiireissä ne mimmitkin kyllä pössyttelee ruohoa. Vai onko ne sun mielestä kaikki jotain pyhäkoulutyttöjä? Muuten vaan näyttää narkeilta ja moni kuollutkin jo nuorena.

Vierailija
70/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku aikuinen oikeasti niin tunteidensa vietävissä ilman minkäänlaista kontrollia omista tekemisistään ja valinnoistaan, että tietäen toisen alkoholistiksi, jatkaa tapailu/tutustumista ja alkaa parisuhteeseen? Itse toteasin, että harmi mutta en voi tuollaiseen lähteä mukaan. Ei se rakastuminen tarkoita, että juuri sen ihmisen kanssa on alettava parisuhteeseen huolimatta siitä mitä valintoja se ihminen elämässään tekee.

Vierailija
71/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakastuisi alkoholistiin. Jos saisin miehellä olevan alkoholiongelma, ottaisin etäisyyttä.

Vierailija
72/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvaisen persoona ei ole "aitoa" kun on selvin päin. Eli se moodi ei kestä elämää. Eikä se ole aina sitä syvästi kokevaa, aitoa ja humanistista pientä ihmistä kovassa maailmassa, niinkuin halutaan maalailla. Päihtyneenä ihminen on harvoin sen mukavampi. Ikävät piirteet tulee viimeistään sitten kun päihdettä pitää saada maksoi mitä maksoi tai jos joku yrittää asettua siihen riippuvaisen ja päihteen väliin esteeksi. Moni sanoo raitistuneiden olevan jotenkin tympeitä tyyppejä eli se lienee sitä aitoa persoonaa sitten. Sivusta seurannut. En rakastu päihderiippuvaiseen.

Ei se ole aito, koska silloin kun se on selvinpäin se sinnittelee ja koittaa olla mahdollisimman normaali. Tekee kaikki oikeat teot ja sanoo kaikki oikeat sanat. Sellaista synninpäästöä viimeisestä ryyppyputkesta. Sitten kun viinan himo lopulta saa vallan niin tulee ulos kaikki se mitä on padottu selvänä aikana. Humalassa alkoholisti on vihdoin oma itsensä. Selittää myös sen miten jotkut kuiville päässeet on veemäisiä ihmisiä, he on aidosti itsensä eikä pinnistele eikä näyttele enää muuta kuin on. 

Vierailija
73/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkoholisti or not, ei ole mikään sellainen on-off -kytkin. Kuka tahansa nyt tunnistaa sen klassisen juopon perikuvan, joka ei mitään muuta tee kuin juo. Notkuu ostarin kulmalla ja juo. Mutta kun 98% alkoholisteista ei kuulu tuohon kategoriaan. Mikä on ensinnäikin liikakäytön ja alkoholismin raja? Mikä on runsaan alkoholinkäytön ja liikakäytön raja? Mikä on vieläpä normaalin ja runsaan alkoholin käytön raja?

Ei noihin ole olemassa mitään selkeää mittaria ja se riippuu henkilöstäkin. Se että tapaat miehen joka ottaa ihan normaalisti. Huomaat että joskus mökkireissulla tms. menee ihan humalaan saakka, mutta niin menee usein siinä alussa itselläkin. Sehän on pelkkää vaaleanpunaista ja kuoharia. Istutaan rannalla ja itsekin tulee kuoharista kivaan hiprakkaan mukavan miehen seurassa. Jossain kohtaa tapailua mies käy ehkä poikien kanssa ulkona, mutta on taas sinut nähdessäsi ihan skarppi ja normaali. Tätä tällaista voi mennä vuoden päivät.

Ja kun paljon käyttää, se ei henkilöstä enää näy mitkään semi-isotkaan määrät. Lauantai-iltana sanot miehelle, että käydäänkö hakemassa herkkuja lähikaupasta. Ei millään suostu ja lopulta tunnustaa, että ei voi ajaa, kun "otti yhden kaljan". Keskiviikkona nukkumaan mentäessä haiskahtaa alkoholi ja kysyt, että miksi tässä haisee alkoholilta. Mies vastaa jotain, että "suuvedessä on alkoholia. Just pesin hampaat".

Voidaan olla pitkällä jo suhteessa, kun alkuihastuksen piikki on jo mennyt ja mies onkin yhä useammin viikonloppuisin ihan selvästi kännissä. Tietenkin vakuuttelee ettei mitään ongelmaa ole. Jossain kohtaa sitten alat löytämään tyhjiä viinapulloja autotallista, vessan peilikaapista partavaahtopurkkien takaa ja miehen vaatekaapista kauluspaitojen alta, kun viet sinne puhtaita vaatteita. Sitten vasta tajuat, että ei hemmetti - tää on miehelle ihan todellinen ongelma.

Varmasti jokaisella on omat käsityksensä tästäkin asiasta. Mutta olen paljon törmännyt miehiin, joiden mielestä on ihan normaalia olla viikonloput kännissä. Siis mitä? Juuri SE AIKA kun olisi aikaa viettää laatuaikaa heilansa kanssa, kun ei olla kumpikaan töissä. Niin ei, ei vaan sovi just mulle. Jos itsekin olisin kaikki viikonloput naula päässä niin sitten kyllä.

Vierailija
74/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku aikuinen oikeasti niin tunteidensa vietävissä ilman minkäänlaista kontrollia omista tekemisistään ja valinnoistaan, että tietäen toisen alkoholistiksi, jatkaa tapailu/tutustumista ja alkaa parisuhteeseen? Itse toteasin, että harmi mutta en voi tuollaiseen lähteä mukaan. Ei se rakastuminen tarkoita, että juuri sen ihmisen kanssa on alettava parisuhteeseen huolimatta siitä mitä valintoja se ihminen elämässään tekee.

Jotkut vaan on niin epätoivoisia. Itse en ole. Mulla on elämässä asiat kunnossa, joten en todellakaan lähde sellaisen miehen kanssa parisuhteeseen jossa näen ihan selviä red flageja. Ei vaikka kuinka tuntisin kemiaa, pillu kostuisi ja rakastumisen tunteitakin tulisi. Ne virheet on tehty jo teininä ja opittu, että parempi olla yksin vaikkei se yksinäisyyskään kivaa ole. Yksinäisyys on kuitenkin parempi ja turvallisempi vaihtoehto, kuin että menee koko elämä sekaisin moneksi vuodeksi jonkun tosi symppiksen heppuhein takia.

Vierailija
75/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tosi tosi mukavan alkoholistin. Hänellä on naisia riittänyt, jopa yksi todella pitkä suhde.

Ei alkoholismi tarkoita että ihminen ei voisi olla mukava. Suurin osa varmasti on ihan mukavia ihmisiä.

Alkoholisti on "mukava" nousuhumalassa, siihen se "mukavuus" sitten loppuukin. Alkoholisti puolisona on kuin suurikokoinen lapsi, kaatuilee kännissä, puhdistelet haavoja, laitat laastaris tai viet tikattavaksi.

Huolehdit ruokaa nokan eteen ja siivoatjäljet kun maito kaatuu yms.

Alkoholisti harvoin on ajokunnossa joten kuljetat häntä asioille, hän itse ei voi ajaa kun on kuitenkin tullut otettua pari tölkkiä pahempaan krapulaan.

Jossain vaiheessa alkoholismia alkaa se housuihin, sänkyyn, sohvalle ja autoon kuseskelu kun ei enää aivot ja virtsarakko tee yhteistyötä keskenään.

Itse olin vuosia alkoholistin puolisona, otin eron kun en vaan enää jaksanut hoitaa aikuista miestä kuin lasta. Mies kuoli 8kk eromme jälkeen, eli olisikannattanut vielä jiukan jaksaa niin olisin saanut edes leskeneläkkeen palkaksi vaivoistani.

No nyt minulla on uusi mies ja olemme tasavertaiset kumppanit, tämä on parisuhde eikä hoivasuhde.

Vierailija
76/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä voi paljon mitään tehdä. Voi vain toivoa, että se alkoholisti ei joisi itseään hengiltä.

Vierailija
77/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakastunut alkoholistiin. Ei se sen kummempaa ole. Olemme jo iäkkäämpiä, niin ei tarvitse miettiä lapsia. Tietysti miehen alkoholismi omat reunaehtonsa asettaa, en ikinä muuta yhteen hänen kanssaan ja tapaamme hänen juomisensa ehdoilla.

Vierailija
78/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on "mukava" nousuhumalassa, siihen se "mukavuus" sitten loppuukin. Alkoholisti puolisona on kuin suurikokoinen lapsi, kaatuilee kännissä, puhdistelet haavoja, laitat laastaris tai viet tikattavaksi.

Alkoholisti harvoin on ajokunnossa joten kuljetat häntä asioille, hän itse ei voi ajaa kun on kuitenkin tullut otettua pari tölkkiä pahempaan krapulaan.

Jossain vaiheessa alkoholismia alkaa se housuihin, sänkyyn, sohvalle ja autoon kuseskelu kun ei enää aivot ja virtsarakko tee yhteistyötä keskenään.

Itse olin vuosia alkoholistin puolisona, otin eron kun en vaan enää jaksanut hoitaa aikuista miestä kuin lasta. Mies kuoli 8kk eromme jälkeen, eli olisikannattanut vielä jiukan jaksaa niin olisin saanut edes leskeneläkkeen palkaksi vaivoistani.

No nyt minulla on uusi mies ja olemme tasavertaiset kumppanit, tämä on parisuhde eikä hoivasuhde.

Eikö parisuhdetta voi jatkaa, vaikka lopettaisi miehen hoitamisen?

Vierailija
79/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kannattaa varautua siihen, että toinen on todennäköisesti usein humalassa.

Vierailija
80/83 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parisuhdetta voi jatkaa, vaikka lopettaisi miehen hoitamisen?

Mitä tarkoitat? Että asuisin kusen, veren ja kaikenlaisen viina-kalja sotkun keskellä, enkä siivoaisi niitä? Odottaisin että muutaman viikon ryyppyputken jälkeen krapulainen mies alkaisi siivota sontaa huushollista? Ainoat syyt miksi ryyppyputki päättyy, ovat että rahat loppuvat tai kunto ei enää kestä eli vihreää kuplivaa oksennusta, limaista ulostetta ja kusisia vaatteita riittää.

Vaikeaa on myös täysin sekaisin oleva vuorokausirytmi, mikro kilisee kolmelta yöllä ja päivät torkkuu houraillen painajaisissaan. Tätä jaksoa kestää 3-7vrk ja siitten alkaakin taas uusi ryyppyputki.

Parisuhteessa tuollaisen kanssa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan