Mitä tekisit jos rakastuisit alkoholistiin??
Kommentit (83)
Rakastuinkin. Tosin raitistuneeseen sellaiseen. On ollut juomatta nyt neljä vuotta. On tutustuttu vuosi sitten ja seurusteltu puolisen vuotta. Luotto häneen on 110%.
Meillä kaikilla on menneisyytemme. Siihen ei pidä liikaa takertua vaan katsoa tulevaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista se elämä sitten on, jos on kuitenkin mukava alkoholisti? Suhteellisen normaalia? Iltaisin avataan viinipullo ja syödään.
Siinä on silti suhteessa (ainakin) kahden eri ihmisen kanssa. Sen oman miehen, ja sitten sen tyypin, joka hänestä tulee humalassa. Vähän kuin rakastamani miehen kaksoisveli asuisi nurkissani ja pyrkisi sänkyyni. Hyi. Kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista se elämä sitten on, jos on kuitenkin mukava alkoholisti? Suhteellisen normaalia? Iltaisin avataan viinipullo ja syödään.
Kun toista katsoo silmiin, näkee, onko kumppani paikalla vai poissa. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi viettää osan ajastaan jonkun tuntemattoman alkuihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuinkin. Tosin raitistuneeseen sellaiseen. On ollut juomatta nyt neljä vuotta. On tutustuttu vuosi sitten ja seurusteltu puolisen vuotta. Luotto häneen on 110%.
Meillä kaikilla on menneisyytemme. Siihen ei pidä liikaa takertua vaan katsoa tulevaa.
Mun veli oli 10 vuotta juomatta vaimon ja lasten vuoksi. Sitten se alkoi taas kun hän jäi työttömäksi. Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka olisi pitkään juomattakin. Mutta toivottavasti teillä menee kaikki hyvin. Se on vain niin helppo olla juomatta niin kauan kun asiat on hyvin. Heti kun tulee jotain ongelmia, tartutaan taas pulloon.
Monet alkoholistit onnistuvat hämäämään, kuinka pahasti ovat viinaan koukussa. Suhteen alussa kaikki näyttää normaalilta, kunnes alkaa selvitä ongelman laajuus. Nuoruuden ihastus, johon ravintolassa tutustuin, osoittautuikin juopoksi joka kaiken lisäksi sekaantui rikollisiin puuhiin. Uhkasi vielä itsarilla, kun sanoin että meidän juttu on nyt ohi. Hengissä vielä näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on menneisyytemme. Siihen ei pidä liikaa takertua vaan katsoa tulevaa.Mun veli oli 10 vuotta juomatta vaimon ja lasten vuoksi. Sitten se alkoi taas kun hän jäi työttömäksi. Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka olisi pitkään juomattakin. Mutta toivottavasti teillä menee kaikki hyvin. Se on vain niin helppo olla juomatta niin kauan kun asiat on hyvin. Heti kun tulee jotain ongelmia, tartutaan taas pulloon.
Kyllä mä tämän tiedän, että aina on mahdollista, että retkahtaa. Mutta en ala sitä pelkäämään tai odottamaan. Jos tilanne tulee eteen, niin sit katotaan uudelleen. Toistaiseksi näin on hyvä.
Minkä tason alkoholistista on kyse voi myös olla merkitystä? Sellanen joka kieltää sairautensa/heikkoutensa, hakkaa ja tuhlaa rahansa..vai sellanen lepposa,raha-asiansa hoitava dipsomaani ehkä? Asiat ei aina ole ihan niin yksioikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Raitistuneeseen. Aktiivisessa vaiheessa oleva alkoholismi on ehdoton ei.
Mä raikastaisin tän, sanosin ettet saa jos otat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tason alkoholistista on kyse voi myös olla merkitystä? Sellanen joka kieltää sairautensa/heikkoutensa, hakkaa ja tuhlaa rahansa..vai sellanen lepposa,raha-asiansa hoitava dipsomaani ehkä? Asiat ei aina ole ihan niin yksioikoisia.
Niin mutta kun alkoholismi on etenevää, koska toleranssi. Eli vaikka se alussa olisikin vielä suht hallinnassa, ei kymmenen vuoden päästä enää olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on menneisyytemme. Siihen ei pidä liikaa takertua vaan katsoa tulevaa.Niin. Raitistuneeseen. Aktiivisessa vaiheessa oleva alkoholismi on ehdoton ei.
Alkoholisti on kuitenkin alkoholisti, raitistunutkin. Mutta tää mies on paljon muutakin. Hän on fiksu, herkkä, äärimmäisen sydämellinen. Ja kun ei olla ihan teinejä enää, niin mahtuu omaankin historiaan ties mitä. Ei ole polku ollu ihan tasanen mullakaan. Kyllä mä mietin kun hän kerto historiastaan. Mutta onneksi uskalsin. Loppujen lopuksi, elämähän on aina vähän riskipeliä.
t. Se rakastunut
Christiiina kirjoitti:
Useinhan alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison.
Tai sitten nimenomaan pysyy heistä erossa.
Alkaisin myös ryyppää,siis jäisin pois töistä ja keskittyisin kunnolla vain juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tosi tosi mukavan alkoholistin. Hänellä on naisia riittänyt, jopa yksi todella pitkä suhde.
Ei alkoholismi tarkoita että ihminen ei voisi olla mukava. Suurin osa varmasti on ihan mukavia ihmisiä.
En tunne ainuttakaan mukavaa juovaa alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on menneisyytemme. Siihen ei pidä liikaa takertua vaan katsoa tulevaa.Niin. Raitistuneeseen. Aktiivisessa vaiheessa oleva alkoholismi on ehdoton ei.
Mä en pystyisi suhteeseen myöskään raitistuneen alkoholistin kanssa. Alkoholismi ei parane.
En rakastuisi alkoholistiin, runsas alkoholin tai muiden päihteiden käyttö on ehdoton turn-off.
Jos jo ennestään rakastamani ihminen alkaisi luisua alkoholismiin niin se olisi kauheaa ja tekisin kaikkeni estääkseni sen, mutta jos se ei onnistuisi niin pakko olisi erota. :( Kauhea ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Mä raikastaisin tän, sanosin ettet saa jos otat.
Onnistuisikohan se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti on kuitenkin alkoholisti, raitistunutkin. Mutta tää mies on paljon muutakin. Hän on fiksu, herkkä, äärimmäisen sydämellinen. Ja kun ei olla ihan teinejä enää, niin mahtuu omaankin historiaan ties mitä. Ei ole polku ollu ihan tasanen mullakaan. Kyllä mä mietin kun hän kerto historiastaan. Mutta onneksi uskalsin. Loppujen lopuksi, elämähän on aina vähän riskipeliä.
t. Se rakastunut
Ne on aina ihania, herkkiä ja oikein kullanmuruja alussa. Väärin ymmärrettyjä ja sorrettuja ihmisparkoja, urheita arjen selviytyjiä joilla on uskomattomia tarinoita elämästään. Ja se henkisyys ja syvällisyys, ihan muuta luokkaa kuin tavallisilla ihmisillä. Se loppuu sitten kun suhde on kunnolla alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen viinipullon lisäksi on piilossa pullo kirkasta, jota käydään salaa nappailemassa. Myös aamuisin. Mieti nyt vähän. Viinipullo illallispöydässä ei tarkoita alkoholismia.
Eikö? Sun mielestä se on siis fiiniä jos on viiniä ja iltaisin vinkkupullollisen tai vinkkulasillisen nauttivat ei voi olla alkoholisteja? Tällä laskennalla esimerkiksi tupakoijat ei ole riippuvaisia. He tekee sitä vain tavan vuoksi. Mä lasken alkoholistina viinin myös alkoholiksi ja jos sitä on oltava ihan normaalilla päivällisellä tai illallisella niin ei se mun mittapuulla normaalia ole. Mulle alkoholismi on sitä, että alkoholia on oltava, vaikka ei paljon. Ihminen, joka myös ajattelee alkoholia ja sitä, että "se tuo kivaa syvyyttä ruoan kanssa nautittuna" on alkoholisti. Se on riippuvuus ja ihmiset, jotka on riippuvaisia ajattelee riippuvuuden kohdetta ja sitä tulee saada säännöllisesti tai epäsäännöllisesti.
...eli tuottaisi ainoastaan surua ja huolta.