Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norsut pelottaa!

Vierailija
24.03.2023 |

Onko muilla kammoja jotain eläimiä kohtaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsu on villieläin. Ne ovat jyrääviä ja puolustuskannalla. Mutta voivat olla myös sydämellisiä ja hyviä sieluja, eivät tahallaan ole jyrääviä. En silti menisi lähelle, joku norsujen ystävällinen hoitaja osaa sen.

Vierailija
2/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsut ovat ihania. Älykkäitä ja sosiaalisia eläimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsu yksi vaarallisimmista eläimistä. Afrikan vaarallisin eläin on virtahepo eli hippo. Lupsakan näköinen otus tappaa kymmeniä vai satoja ihmisiä vuodessa.

Vierailija
4/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norsu yksi vaarallisimmista eläimistä. Afrikan vaarallisin eläin on virtahepo eli hippo. Lupsakan näköinen otus tappaa kymmeniä vai satoja ihmisiä vuodessa.

Mitä menevät sen reviirille.

Vierailija
5/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa myös kirahvit. Olen Krugerin lähellä kävelyllä alueella, jonne pääsi myös villieläimiä ja sitten tuli kirahveja vastaan ja ne tuijotti tosi pitkään, mutta pääsin siitä sitten kävelemään ohi. Vasta joku aika sitten luin kuinka kirahvi oli hyökännyt äidin ja pienen pojan kimpppuun ja se pieni poika kuoli siinä hyökkäyksessä. Norsut pelottivat vaikka oltiin autossa niitä katsomassa, mutta onneksi yksikään ei lähtenyt hyökkäämään safariautoa kohti. 

Vierailija
6/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsun penteleitä.

Vierailija
7/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut nolottaa!

Vierailija
8/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu!!!! Ei huolta. Jos asut esim. Kouvolassa, tai Porvoossa, siellä ei ole norsuvaaraa.

Vierailija
9/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa myös kirahvit. Olen Krugerin lähellä kävelyllä alueella, jonne pääsi myös villieläimiä ja sitten tuli kirahveja vastaan ja ne tuijotti tosi pitkään, mutta pääsin siitä sitten kävelemään ohi. Vasta joku aika sitten luin kuinka kirahvi oli hyökännyt äidin ja pienen pojan kimpppuun ja se pieni poika kuoli siinä hyökkäyksessä. Norsut pelottivat vaikka oltiin autossa niitä katsomassa, mutta onneksi yksikään ei lähtenyt hyökkäämään safariautoa kohti. 

Se kyseinen kirahvi oli peloissaan koska sitä oli häiritty ja stressattu pitkään siinä tilanteessa.

Vierailija
10/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norsut ovat ihania. Älykkäitä ja sosiaalisia eläimiä.

Oletko ollut kyydissä? Kyllä se vähän jännittää olla kolme kertaa oman henkilöauton painavan eläimen ohjaimiss, jolla on oma tahto.

T: Viidakkoretkeilijä

Vierailija
11/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on semmoinen konsti, että hommaat kolme - neljä metriä pitkän metalliketjun ja kiinnität avainnipun toiseen päähän ja toisen pään vyötäröllesi, sitten vedät avainnippua perässäsi ulkona liikkuessasi.

Se on kotitekoinen norsun karkoitin. Minä olen käyttänyt jo vuosia, eikä ole norsuja näkynyt. 🤪👍

Vierailija
12/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullapa on semmoinen konsti, että hommaat kolme - neljä metriä pitkän metalliketjun ja kiinnität avainnipun toiseen päähän ja toisen pään vyötäröllesi, sitten vedät avainnippua perässäsi ulkona liikkuessasi.

Se on kotitekoinen norsun karkoitin. Minä olen käyttänyt jo vuosia, eikä ole norsuja näkynyt. 🤪👍

Ei kai niin.

Sen sijaan ne ovat ruvenneet parveilemaan meidän pihassamme.

Ja kalliiksi niiden syöttäminen tulee. 

Ja särkevät kaikki paikat.

Vierailija
13/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoan hämähäkkejä.

Vierailija
14/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koiria. Ihan kaikkia koiria. En uskalla mennä ulos kuin yöllä.

Vierailija
15/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että oli puhe sotanorsunaisista😂

Vierailija
16/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoruudessani nähnyt norsuja Suomessakin, niitä (ja muitakin ns. villieläimiä) oli muutamissa kiertävissä sirkuksissa, todella ankeissa oloissa.

Kaunein kokemus oli, kun kerran norsunhoitaja vei norsut uimaan lähijärveen!  Näki, miten norsut nauttivat! Suomen viimeisen, sairaan norsun olen nähnyt Liedon eläinpuistossa. 

Onneksi Suomessa eläinten rääkkäys on lailla kiellettyä.  Valitettavasti  tämä toiminta jatkuu edelleen, yksityisoloissa. Eteläisemmistä maista puhumattakaan.

Vierailija
17/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut nolottaa!

Idari-demaria nolottaa kaikki.

Vierailija
18/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne, täällä ei ole norsuja. Olen asunut täällä 30 vuotta eikä kertaakaan ole tullut norsu vastaan metsässä tai kylällä.

Tervetuloa Hattulaan!

Vierailija
19/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aggressiiviset eläimet pelottaa.

Mä jotenkin kammoan olla kosketusetäisyydellä luonnon eläimiin.

Vierailija
20/41 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole norsu vaan tukeva alaston mies.