Millainen on tätitukka, tätivaateketjun innoittamana kysyn
Niin. Nyt vinkkejä 45+ naiselle kampaukseen, leikkaukseen. Ei teinijuttuja muttei tätijuttujakaan. Ei shokkivärejä.
Olen maantienvärinen, 166 cm, normaali paino. Hiusten väri ei ole ongelma, hyväksyn tämän oman värin. Jos värjäisi, pitäisi käydä tosi usein kampaajalla värjäyttää juutikasvu pois. Meikkaan ja pukeudun klassisesti.
Mutta kertokaas nyt mitä täytyy välttää.
Kommentit (355)
Täällä täti 61 v. On hyvät pitkät hiukset., Väri kuuden viikon välein. Hiukset on paksut ja terveen näköiset. Ja muutoin olen 176 cm/65!kg. Ihan luomu. Geenit kunnossa. Ei röökiä eikä alkoa ja ei wolt ruokaa
Lyhyt laineilla ja päätä myöten oleva tukka, värjätty oranssiksi tai mustaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätitukka on maantienvärinen, lyhyehkö, ohut, permiskihara, jota korotetaan aina papiljottikampauksella ja Elnett hiuslakalla.
Käykö muut hiuslakka, vai pitääkö se olla juurikin Elnett hiuslakkaa.
No mulla ei ole tätitukkaa, mutta ainoa hiuslakka, jossa ei ole metakryyliä tai akryyliä on Elnett. Olen allerginen em. Joten vaihtoehtoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Joko täällä ollaan päästy konsensukseen? 5
Joo, kaikki on tätitukkamalleja.
Täällä täti 72v 158/53. Tuuheat pitkät hiukset, jotka värjätään tummanruskeiksi. Uudet tyylikkäät lasit hankinnassa. Lantiofarkut, kesällä farkkutakki, talvella maihari. Hoidan itse omat asiani ja autan muita kykyjeni mukaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätitukka on maantienvärinen, lyhyehkö, ohut, permiskihara, jota korotetaan aina papiljottikampauksella ja Elnett hiuslakalla.
No mulla ei ole tätitukkaa, mutta ainoa hiuslakka, jossa ei ole metakryyliä tai akryyliä on Elnett. Olen allerginen em. Joten vaihtoehtoja ei ole.
Jos tukkaan laitetaan Elnettiä, niin silloin kyseessä on tätitukka.
Oon myös 45 +. Aina ollut pitkät hiukset ja nuo suttunutturakommentit osui maaliin, apua!
Viime aikoina yksi kirpparilta ostettu villakangas on johtanut asiaan ja toiseen, ja olen päättänyt alkaa viimein laittamaan hiuksia niin kuin oikeasti haluan ja joka mulle sopii. Tyyli on 1800-luvun klassinen löysä nutturakampaus. Naisellinen, pehmeä, laitettu mutta rento. Luonnontaipuisa tukka ohimokiharoilla sopii hyvin tähän tyyliin.
Käytän yläosan hiuksiin pientä hiusklipsiä ja taivuttelen ja pyörittelen alaosan hiukset niskanutturalle. Tekniikka on vielä kehittymässä, tosiaan kk sitten aloitin. Ihanaa kun saa laittaa juuri itselle sopivaa tyyliä, en halua ikinä lyhyttä tukkaa!
Romaninaisilla on kaikilla samantyylinen kampaus 18 v ylöspäin. Ihanaa kun noudattavat omaa tyyliään. Heiltä aion kopioida osia omaan kampaukseeni.
Mua ei haittaa vaikka tukkaa aamuisin "joudun" laittamaan. Elän rentoa elämää ilman äärimmilleen viritettyjä aikatauluja. Hiusten laittaminen kuuluu päivän alkuun. Nykyään ihmiset haluaa elämässään kaiken niin, ettei joudu siihen käyttämään aikaa: kodinhoito, piha, ihmissuhteet, hiuksetkin! Ja sen kyllä huomaa tuloksissa.
Eli suosittelen Jane Austen-tyylisiä kokeiluja!
Vierailija kirjoitti:
Tädit ovat seksikkäitä eli tätitukka on silloin joku kiva ja kuuma kampaus.
Tuohon vielä brassisokerointi kiitoradalla niin🥒💦💦💦
Entäs jos kaikki pitää sellaista tukkaa jota itse haluaa ja voisi noi nimittelytkin jättää pois. Positiivisuutta kannatan.
Täällä täti lirutukalla. Se viuhtoo tuolla selässä kun viuhdon paikasta toiseen, työasioissa, lasten asioissa, harrasteissa ja kuntosaleilla. En ehdi ajatella paljoakaan sitä, olenko tyttö vai täti. Kun olin hirmu nuori, laiha ja siro, naiset inhosivat. Nyt kun olen naamastani vanha, olen miesten mielestä kakkakikkare. Eli lopputulema tukasta huolimatta on, joku inhoaa ja syrjii aina.
Tykkään pitkästä mallista, koska se on halpa. Ei tarvitse käydä kampaajalla niin usein. Se myös lämmittää päätä, kun on pitkät talvet.
Jos tunnen oloni vanhaksi, yritän hymyillä enemmän ja tanssia. Tanssiessaan ihminen on iätön.
Tykkään enemmän näistä ulkomaan hiustyyleistä:
https://www.prevention.com/beauty/g20460368/anti-aging-haircuts-that-ma…
Omaan silmään ja omaan päähän lyhyt hiusmalli ei istu jotenkin.
Tätitukka on aftex sex tukan vastakohta, lyhyt, siisti, yksivärinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kampaamossa saadaan laitetut kampaukset pysymään ilman lakkaa. Tahdonvoimallako?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se hiukan sotkuinen tai ei liian tiukasti kiedottu boheemi nuttura tai mikä lie kieppi on parempi ja nuorekkaampi kuin lyhyt ja tiukan kulmikkaasti sekä kynien leikattu malli.
Pahin olisi minulle se korvat ja niskan paljaaksi jättävä tätitukka. Näitä näkee niin paljon, että ilmeisesti on kampaajien ja määrätyn ikäisten naisten lempimalli. Sopii kantajalleen tai ei.
Paksuposkiselle ja -niskaiselle paha, vielä jos on on kyttyrää tai kyhmyä niskassa.
Tekee myös usein efektin tosi pieni pää ja iso/isompi muu vartalo.Boheemi nuttura ja vastaavat vaatii kyllä vahvan tukan. Lirussa se ei toimi niin hyvin.
Itse tykkään olla mieluummin rento kuin tiukka täti.
Muiden tykkäämisestä en niin välitä miettiä. Tällä elämänkokemuksella ja vuosilla on turhaa. Koskas sitten jos en nyt voi olla miettimättä jos en muuten pahaa kenellekään tee.
Se ohut lirutukka on vähän niinkuin pakko leikata lyhyeksi, koska se näyttää pitkänä vielä ohuemmalta lirulta. Pitkä tukka on hieno, jos se on vahva ja hyväkuntoinen. Pörröinenkin voi olla hieno, mutta ohut roikkuva hiirenhäntä ei kyllä pue ketään. Jos ei ole suotu hyviä hiusgeenejä niin jokin versio tätitukasta on vaan valittava.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään enemmän näistä ulkomaan hiustyyleistä:
https://www.prevention.com/beauty/g20460368/anti-aging-haircuts-that-ma…
Omaan silmään ja omaan päähän lyhyt hiusmalli ei istu jotenkin.
Kyllähän tuolta löytyi ne kaikkein perinteisimmät tätitukkamallitkin. Esim 9, 11, 24. Ne kauniit pitkät hiusmallit mitä tuolla linkissä oli, vaatii sen vahvan tukan.
Mä oon näin nelikymppisenä tullut siihen tulokseen, että ei kyllä kiinnosta tippaakaan muiden mielipiteet mun hiuksista:D. Rakasta mun surffitukkaa, iso ja pörröinen. Seuraavaksi rastat. Ja kyllä, pukeudun klassisesti ja teen asiantuntijatyötä, jos mun hiukset on ongelma niin sitten on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kampaamossa saadaan laitetut kampaukset pysymään ilman lakkaa. Tahdonvoimallako?
Toisen merkkisellä hiuslakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ainoa, mutta ihan hyvä tuote silti.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin näkee kaunista hyvin hoidettua pitkää tukkaa. Sanoisinpa että ohuet haivenet pitkänä ei ole mistään kotoisin. Monelle sopii paremmin hyvin leikattu kauniilla värillä tai raidoilla korostettu tukka.
Joo, näitä ohuita hiirenhäntiä tosiaan riittää. Itselläkin on yleensä ollut pitkä tukka, mutta keski-iässä tukka alkoi harveta niin, etten enää samassa pituudessa sitä kehtaa pitää kuin nuorempana. Pitkä ja harva tukka ei ole kaunis.
Tädit ovat seksikkäitä eli tätitukka on silloin joku kiva ja kuuma kampaus.