Muita 100kg jotka normaalipainoisen näköisiä
Esim. Vyötärö 73cm, yläosista S koko käytössä, lantio leveä n. 116cm eli siitä L/XL koko. Olen urheilullinen, tykkään juosta pitkiä lenkkejä jne. Ihmetyttää vaan kun aina puhutaan et olis ihan sairasta jos olis satakiloinen läski, no en todellakaan ole vaan muodokas hyväkuntoinen nainen. Kauhulla ole. Nähnyt mainoksia satakiloisista siskoksista, on sitten aivan päinvastaisen näköisiä kuin minä. Takasmus on iso eli sinne paino kertynyt pitkälti ja toki isokokoinen olen ja lihaksia paljon. Mutta esim. Alavatsan sivuilla olevat luut ovat 10cm kauempana toisistaan kuin vaikka sirommilla ystävillä eli siitä tulee massaa kun olen isompi, kaverit ikäänkuinnmikiatyyrejä. Eli kaikki näyttää yhtä hoikilta erikseen. Esim. vatsaan ei tule makkaraa istuessa ollenkaan. Olenko aivan poikkeus?
Kommentit (62)
Jos ylimääräiset kilot tulisivat lihaksista pitäisi sinun olla bodarin näköinen. Sori, mutta ei noilla mitoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä olen 90 kg(laihtunut 10 kg) ja ihmiset ajattelee että tosiaan kun on 100-kiloinen niin näyttää tv-sarjan siskokselta joka on 300 kg eikä pysty kävelemään saati juoksemaan.
Tosielämässä näytetään tältä:
https://app.mybodygallery.com/#/?height=168&weight=91
t. jumppaope, vielä 25 kg pudotettavana
Kyllä noissa kuvissa näkyy silti ylipainoinen ihminen. Ei normaalipainoiselta näytä. Selvästi vaan monien käsitys normaalipainoisesta on täysin vääristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan näytä normaalipainoiselta vaikka kuvittelet. Myöskään 116cm lantio ei ole L kokoa lähelläkää ja esim ihan Cubuksenkin (jossa reilut koot) 117cm lantio vastaa 48 vaatekokoa ja xl. Myös adidaksella koko xl on cm 111-117cm. Eli olet kyllä ihan extra largen eli extra ison loppupäässä. Et siis todellakaan normaalikokoiselta näytä.
Totta alaosa on leveä kuten sanoinkin aloituksessa, en mitään valehtele. Suurin osa housuista l/xl tai 44 kokoa, monista menee 42. Adidas collarit esim L kokoa. Superdry myöskin. Yläosat yleensä s varsinkin h&m tosi isoja, joskus m pieniltä merkeiltä.
Lauri Markkanen 213cm, ~105kg. Hyvässä tikissä, on lihastakin, näyttää minusta normaalipainoiselta.
AP taas? Vähän epäilen.
Ei kaikki sata kg ole lihavan näköisiä. Ja jos 180 pitkä . Ja luusto , erilaiset kaikilla. Ei luuranko ihminenkään kyllä kaunis ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan näytä normaalipainoiselta vaikka kuvittelet. Myöskään 116cm lantio ei ole L kokoa lähelläkää ja esim ihan Cubuksenkin (jossa reilut koot) 117cm lantio vastaa 48 vaatekokoa ja xl. Myös adidaksella koko xl on cm 111-117cm. Eli olet kyllä ihan extra largen eli extra ison loppupäässä. Et siis todellakaan normaalikokoiselta näytä.
Totta alaosa on leveä kuten sanoinkin aloituksessa, en mitään valehtele. Suurin osa housuista l/xl tai 44 kokoa, monista menee 42. Adidas collarit esim L kokoa. Superdry myöskin. Yläosat yleensä s varsinkin h&m tosi isoja, joskus m pieniltä merkeiltä.
Laitappa kuvaa, sillä sen verran paksua nyt on. Vai ahtaudutko vaatteisiin kun makkarankuoreen? Ei adidaksen collaget voi mitenkään löysät ja oikean kokoiset olla
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä olen 90 kg(laihtunut 10 kg) ja ihmiset ajattelee että tosiaan kun on 100-kiloinen niin näyttää tv-sarjan siskokselta joka on 300 kg eikä pysty kävelemään saati juoksemaan.
Näin lihavalta en todellakaan näytä mutta olen paljon pidempi.
Ap
No ap on varmasti aika pitkä. Olen itse keskimittainen ja sadankilon hujakoilla 99 ja risat. Vyötärön ympärystä on 97cm mutta kyllä alavatsa siitä pötköttää ulos päin eli uskon että mitat voi pitää paikkansa. Toisaalta jos ap painaa 100kg niin hänen pitäisi tajuta ettei satakiloiset siskokset paina 100kg vaan paljon enemmän.
Vinkkinä ap jos luulet näyttäväsi hoikalle niin käske jonkun ottaa salakuvat kun istut. Yksin peilin edessä ryhdikkäänä en minäkään näytä mielestäni kovin pahalta mutta kuvissa totuus paljastuu. Varsinkin jos vieressä on hoikka henkilö.
Joo mieskaveri on 100kg ja hoikka. Toki on 198 pitkä. Oli aiemmin 115kg ja silloin oli lihasta, nytkin kyllä vielä on, mutta aika hoikan näköinen. Itse 163/52 ja ihan normaalipaino minulle, kun siro olen. Satakiloisena olisin todellakin liian lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt pysty katsomaan peilistä itseäsi ihan objektiivisin silmin.
Siksi käytänkin mittaa kun muuten tuntuu ihan haasulta et 100kg olis aina lihava. Toki tosi lyhyet urheilemattomat on tällä painolla varmasti aika pyöreän muotoisia.
Eipä sillä niin väliä, itsepähän asian tiedän ja tiedän olevani hyvässä kunnossa. Rakastan pitkiä lenkkejä joita teen päivittäin, lisäksi salilla vähintään 3 x viikossa jne.
Kerran näin tv:n jossain pariakuntaohjelmassa todella hoikan 91kg naisen joka halusi vaan miehensä kanssa viimeisen päälle tikkiin. Oli jo valmiiksi tosi hoikka mutta sai sitten vielä lihaksia ohjelman myötä. Tiedän siis etten ole ainoa mutta näköjään harvassa.
Ap
Joka tapauksessa liikunta on hyväksi, oli ylipainoinen tai ei. Ja jos sinulla rasva on kertynyt pääasiassa takamukseen, ei ole terveydelle haitallisinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se S-koko mahtuu kun nykyään on paljon oversizea. Ostappa kerran joku tyköistuvampi niin yllätyt minkä kokoinen oikeasti olet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki sata kg ole lihavan näköisiä. Ja jos 180 pitkä . Ja luusto , erilaiset kaikilla. Ei luuranko ihminenkään kyllä kaunis ole.
Luuston vaikutus painoon on melko vähäinen. Aikuisen luusto painaa ~10kg, joten ei niistä "isoista luista" montaakaan kiloa tule millään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän sellainen sanonta, että joku on satakiloinen, kun tarkoitetaan että on lihava. Esim. todella lihavaa mummoani sanottiin sadan kilon keijukaiseksi. En tiedä paljonko todella painoi, ei kyllä pitkä ollut, että ehkä se 100 kg oli aika lähellä. Mutta eikös nämä TV-tähtöset ainakin taida olla paljon painavampia.
Itse painan yli 90 kg ja olen ylipainoinen, enkä sitä selittele, mutta toki pitää ottaa huomioon pituus ja ruumiinrakenne. Olen pitkä ja hartiat kuin ladonovet ja kyllä se 92 kg vaan ihan erilaiselta näyttäisi 150 cm pitkällä, siroluisella naisella. Minäkään en ole mikään sohvaperuna ja on jotenkin jänniä nämä "yleispätevät" laihdutuskeinot että ala kävellä rauhallisesti puoli tuntia kolme kertaa viikossa. En viitsisi kovin paljon liikuntaa vähentää :) Mutta joo, itse myönnän olevani lihava. Sama ruumiinrakenne minulla oli nuorena ja mahduin kuitenkin normaalin painoindeksin rajoihin, joskin siihen vähän yläpäähän. Onhan se normaalin painoindeksin vaihteluväli varsin monta kiloa eli kyllä siinä jotenkin otetaan huomioon, että on ihan erilaisia ruumiinrakenteita.
Laihdutusneuvoja palstalla kyselevät ovat useimmiten niitä, joille liikunta on myrkkyä. Etsitään vain helppoutta ja itsekuri puuttuu. Olen heille aina sanonut, että lähde nyt vähän reippailemaan, ei tarvitse kuin 20 min-1/2 tuntia, niin mielialakin nousee.
Tiedämme hyvin, että ruokavalio on ensisijaisesti se, jolla laihdutetaan, mutta kyllä se liikunta vaan tukee hyvin painonpudotusta. Liikkuuhan ihmiset muutenkin, miksi ei laihduttajan pitäisi? Ei tarkoita salia ja maratonia, vaan ihan arkista hyötyliikuntaa ja verkkaista kävelyä tai vaikka pyöräilyä jne. Aineenvaihdunta kiittää.
T: Yli 50 kiloa laihduttanut, ilman mitään lääke- tai muutakaan apua. Ylipaino pysynyt poissa jo pitkään. Liikunta on minulle tärkeää. Aiemmin ei ollut.
Pahasti päärynävartalo jos ylävartalo on normaalikokoinen ja alavartalon mitat 2x normaali.
Olen 174 cm ja 99 kg. Rasvaprosentti on 7,5. No, en ehkä normaalin näköinen vaan lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noissa kuvissa näkyy silti ylipainoinen ihminen. Ei normaalipainoiselta näytä. Selvästi vaan monien käsitys normaalipainoisesta on täysin vääristynyt.
Kyllä, nimen omaan ylipainoinen. Ei mikään niin järjettömän isokokoinen että ei voisi muka juosta tai harrastaa liikuntaa niin kuin täällä väitetään.
Itsellänikin on muuten vaatekoko L painossa 90 kg. Oikeastaan parhain paino itselleni on 68-73 kg ja siihen tähtään. Sekin on monen mielestä ihan mieletön valas.
Vierailija kirjoitti:
Annika Saarikko. Tosi kaunis ja nuorekas.
Taitaa painaa lähempänä 150kg hän
No tässä näkeekin et osa 178cm/100kg tosi hoikkia, kaikki ei eli riippuu varmaan kuinka sporttinen on https://app.mybodygallery.com/#/?height=178&weight=100
Vierailija kirjoitti:
Pahasti päärynävartalo jos ylävartalo on normaalikokoinen ja alavartalon mitat 2x normaali.
Toiset sitten näitä yläosaltaan tosi vantteria, iso vatsa, mutta pieni takamus ja todella hoikat sääret (mm. Mastercheftuomari Helena Puolakka ja yrittäjä Nina Kuhta. Molemmat upeita naisia, eipä siinä mitään) Harva on X-mallinen.
On normaalivartaloinen, hedelmällisen näköinen ja nuoren näköinen, menee 45-vuotiaasta. Upeat hiukset ja upea tyyli.