Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa yhteyttä adoptoituun veljen lapseen?

Vierailija
24.03.2023 |

Veljelläni on nyt parikymppinen lapsi, joka elää äitinsä ja isäpuolensa kanssa. Kyseinen lapsen äidin puoliso on myös adoptoinut lapsen. Veljeni siis lapsen oikea isä kuoli lapsen ollessa pieni joten en ole nähnyt lasta tämän jälkeen. Lapsen äiti ei halunnut olla tekemisissä meidän perheen ja suvun kanssa, mutta nyt kun lapsi on täysikäinen hän voi itse päättää asioistaan.

Kysymys kuuluukin, että miten kannattaisi ottaa yhteyttä tähän lapseen?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis yhteystiedot? Jos on, laadit asiallisen viestin jossa kerrot kuka olet ja millä asialla. Lapsi päättää sitten itse jatkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi siihen ottaa yhteyttä? Hän ottaa yhteyttä jos haluaa.

Vierailija
4/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla

Vierailija
5/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö?

Hän on kuitenkin veljeni lapsi ja osa meidän perhettä ja sukua.

Yhteystiedoista on osoite, mutta ei puhelinnumeroa.

Vierailija
6/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi mitään teidän perhettä ole. Lapsi on adoptoitu ja hän on elänyt elämänsä muiden kuin teidän kanssa. Lapsi voi ottaa itse yhteyttä sinnepäin jos tahtoo. Mutta kun ei ole ottanut, niin ilmeisesti ei tahdo.

Vierailija
7/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö?

Jos otat yhteyttä, muista olla hyvin hienotunteinen. Ei ole millään lailla lapsen syytä, että te olette hänelle vieraita ihmisiä.

Vierailija
8/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö?

Ei ole, hänethän on adoptoitu.

Hän ottaa yhteyttä jos haluaa. Jätä hänet rauhaan.

Vierailija
9/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni on adoptoitu. Biologiset sukulaiset ottivat yhteyttä kun kaveri täytti 18v. Ei kaveria kiinnostanut heihin tutustua, hänellähän on jo perhe ja suku.

Onkohan siihen joku syy, että lapsen äiti halusi noin totaalisesti katkaista välit sukuunne?

Vierailija
10/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lapsi mitään teidän perhettä ole. Lapsi on adoptoitu ja hän on elänyt elämänsä muiden kuin teidän kanssa. Lapsi voi ottaa itse yhteyttä sinnepäin jos tahtoo. Mutta kun ei ole ottanut, niin ilmeisesti ei tahdo.

Ehkä ap nimenomaan haluaa antaa veljen lapselle mahdollisuuden ottaa yhteyttä. Eihän hänellä varmaan ole sellaista ollut kun mistä hän ap:n yhteystiedot voisi saada kun ei ehkä tiedä nimeäkään?

Tuo lapsi tietenkin itse sitten päättää paljonko haluaa olla biologisen isän suvun kanssa tekemisissä.

Vierailija
11/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmoittaa että olemassa ollaan ja lapsi on tervetullut tutustumaan biologisen isän sukuun jos jossain vaiheessa tuntee siihen kiinnostusta. Muuta et voi tehdä.

Vierailija
12/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystäväni on adoptoitu. Biologiset sukulaiset ottivat yhteyttä kun kaveri täytti 18v. Ei kaveria kiinnostanut heihin tutustua, hänellähän on jo perhe ja suku.

Onkohan siihen joku syy, että lapsen äiti halusi noin totaalisesti katkaista välit sukuunne?

Mun kaverilla vastaava tilanne, hän taas on nykyisin hyvinkin läheinen biologisen sukunsa kanssa. Etenkin isovanhemmat tärkeitä.

Vierailija
13/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap nimenomaan haluaa antaa veljen lapselle mahdollisuuden ottaa yhteyttä. Eihän hänellä varmaan ole sellaista ollut kun mistä hän ap:n yhteystiedot voisi saada kun ei ehkä tiedä nimeäkään?

Tuo lapsi tietenkin itse sitten päättää paljonko haluaa olla biologisen isän suvun kanssa tekemisissä.

Kyllä adoptiolapsella on ihan kaikki tiedot mitä tarvitaan.

Ei siihen jotain tätiä tarvita hääräämään.

Vierailija
14/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jos löydät hänet somesta, sitten selität kuka olet ja annat hänen päättää haluaako tutustua. Yleensä biologiset juuret kyllä kiinnostaa adoptoitujakin.

Vierailija
15/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mäntti asenne kyttäillä vuosia ja toimia sen lapsen äidin selän takana. Onko häntä aina kohdeltu suvun taholta noin?

Vierailija
16/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä adoptiolapsella on ihan kaikki tiedot mitä tarvitaan.

Ei siihen jotain tätiä tarvita hääräämään.

Miten niin olisi? Ei heillä todellakaan mitenkään automaattisesti yhteystietoja ole biosukulaisiin. Ei poika välttämättä edes tiedä että hänellä on täti isänsä puolelta.

Mitä negatiivista siinä on jos ap antaa mahdollisuuden tutustua biosukulaisiin? Tuo poika kuitenkin itse tietysti päättää miten haluaa edetä.

Vierailija
17/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että sillä äidillä on ollut hyvät syyt olla pitämättä teihin yhteyttä.

Vierailija
18/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mäntti asenne kyttäillä vuosia ja toimia sen lapsen äidin selän takana. Onko häntä aina kohdeltu suvun taholta noin?

Mitä on toimittu äidin selän takana?

Ap kertoi että se veljen lapsi on aikuinen, joten ei se äiti enää asioita päätä vaan tietysti poika itse. Voi hyvinkin olla kiinnostunut tietämään bioisästään.

Vierailija
19/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että sillä äidillä on ollut hyvät syyt olla pitämättä teihin yhteyttä.

Mistä sen tietää? Ap ei kertonut mitä oli sanottu syyksi. Voi olla hyvät syyt tai sitten ei.

Vierailija
20/86 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö tämä aikuinen lapsi olevansa adoptoitu? Ihan eri tilanne jos hänelle ei ole kerrottu. Silloin ei pitäisi lähteä ottamaan yhteyttä.