Miten joku saattoi jättää vauvansa???
Hylätty vauva löytyi Kööpenhaminan läheltä
25.11.2006 23:29
Kesämökkialueen asukas löysi vauvankantolaukussa olleen vastasyntyneen vauvan autonsa vierestä, kun hän tuli ostoksilta leipomosta.
Vastasyntynyt poikavauva löytyi lauantaina hylättynä Kööpenhaminan lähistöltä.
Vauva oli poliisin mukaan alaston eikä sitä ollut ilmeisesti edes pesty synnytyksen jälkeen. Napanuorasta päätellen lapsi ei ollut syntynyt sairaalassa.
Poliisin mukaan löytöpaikka viittaa siihen, että vauvan toivottiin päätyvän hoitoon mahdollisimman pian.
Poliisi on pyytänyt yleisöltä apua vauvan vanhempien jäljittämisessä, mutta yhteydenottoja on toistaiseksi ollut vain vähän. Vastasyntynyt itse on sairaalassa ja voi henkilökunnan mukaan hyvin. Pikkumies painaa kolme kiloa ja on 50 senttiä pitkä.
STT-Ritzau
Ikinä en voisi tehdä samaa. Huh!
Kommentit (10)
Epätoivon hetkellä järki voi sumeta kellä vaan.
Onneksi vauva oli elossa.
Äiti oli halunnut, että lapsi löydetään- ja löytyi.
---
(Ihan kuin Muumipeikko oli jätetty lastenkodin rappusille sadussa).
Suomessa ne ylimääräiset tapetaan! :/
Ei kuitenkaan tehnyt Anna Liisoja...
Toivottavasti vauva nyt löytää rakastavaan perheeseen, ja äiti saa hoidettua omat asiansa kuntoon, mikäli ei lasta voi/tahdo itse kasvattaa.
kun on jättänyt niin että löydetään! Kaikki eivät tee niin...
Mää aina jotenki aattelen että kööpenhamina on ruotsissa VAIKKA oikeasti tiedän että se on tanskassa! :D PIKKUSEN NOLO! :)))
Vierailija:
Hyvähän se on sanoa, ettei ikinä voisi tehdä samoin, kun on katto pään päällä ja muutenkin turvattu elämä.
Varmaankaan sillä vauvansa hylänneellä äidillä ei ollut. Ja hänkin on selvästi halunnut vauvalle pelkkää hyvää, kun on jättänyt tämän hengissä julkiselle paikalle.
Äiti ei jostain syystä varmasti itse pystynyt/halunnut huolehtia vauvasta.
Luulen, että tämä teko oli kuitenkin osoitus suuresta rakkaudesta vauvaa kohtaan, halusta antaa vauvalle hyvät mahdollisuudet elämään.
noin 50-vuotiaana tekemään sukututkimusta ja löysi järkytyksekseen tiedon, että hänet on adoptoitu. Ryhtyi selvittämään juttua ja kävi ilmi, että hänet oli jätetty vastasyntyneenä syysyöhön kuolemaan ja aikaisin kulkenut posteljooni oli kuullut vauvan itkun pimeällä tiellä ja pelastanut vauvan hengen. Tällaisen tiedon saamisesta ei ihan heti toivu, kun koko elämä alkaa näyttäytyä ihan uudessa valossa. Vanhempansa olivat jo kuolleet, joten ei koskaan saanut tietää asiasta enempää kuin mitä lehtii oli kirjoitettu.
Varmaankaan sillä vauvansa hylänneellä äidillä ei ollut. Ja hänkin on selvästi halunnut vauvalle pelkkää hyvää, kun on jättänyt tämän hengissä julkiselle paikalle.