Mitä ajattelisit/reagoisit jos näkisit jo viikkoja sairaslomalla olleen työkaverisi ostoskeskuksessa?
Kommentit (15)
matkustin tuona aikana pohjoiseenkin. Enhän muuten ollut sairas, vain työkyvytön!
Pitkää sairaslomaa ei kuitenkaan saa mitenkään huonolla syyllä,
joten en pitäisi lusmuna.
PS. Mitäs hemmettiä minä olisin silloin tekemässä siellä ostarilla?
mutta mitä ajattelet sairaslomalla olijasta, joka tekee vapaaehtoistyötä, joka on paljon raskaampaa kuin varsinainen työ?
Niinpä. Nälkähän se on sairaallakin. Moni joutuu tekemään niin, kun ei esim. ole sukulaisia auttamassa.
mietin tässä juuri että miten käy jos joudun masennukseni takia pitkälle sairaslomalle, uskallanko käydä enää missään? Meinaan että neljän seinän sisällä tulee viimeistään pöpiksi...pelottaa vaan että miten töissä reagoivat, olen työssä jossa tapaan satoja ihmisiä päivittäin ja lähes aina kun lähden jonnekkin tulee tuttuja vastaan...AP
fyysisiin syihin. Esim. joku burn out-sairasloma on jo ihan arkipäivää. Ehkä sairaslomalla olija saa vapaaehtoistyöstä voimaa ja kipinää tai mitä vain. Ei ole minun asiani.
Jokainen ainakin tuntee jonkun ihmisen, joka on joskus ollut sairaana masennuksen takia, ja kyllä kaikki ymmärtää ettei se ole leikin asia.
tuomitsevia sairaslomien suhteen...pelottaa oikeen että joudun todella jäämään pois työstä...kun minussa ei päällepäin vikaa näy ja osaan aika hyvin pitää kulissia yllä pidetään minua automaattisesti lusmuna. En halua kertoa mikä vaivaa koska muuten tieto leviää koko työpaikkalle... toivon että jaksan olla töissä mutta todella raskasta se on..AP
Ajattelet nyt vaan rohkeasti itseäsi ja että saat olosi parantumaan!
Parempia vointeja ja rauhallista joulua!
sitten olisin enemmän huolissani jos sairaslomalla oleva tulisi vastaan esim ravintolassa kaatokännissä...
Mutta tosiaan on paljon syitä että ei voi suorittaa työtään mutta voi juuri esim käydä ostoksilla tms..
Itselläni tulossa oikein käden leikkaus, ja ajattelin kyllä sairaslomalla mm. käydä kaupoilla (pitkä sairasloma luvassa..)
enpähän osaa vasemmalla kirjoittaa ja esim näyttöpääte työ hankalaa yksikätisenä, mutta sitten taas eipä se vaikuta siihen ettei jalkani toimisi ja voisi käydä hypistelemässä kaupoissa tavaroita (Tosin sitten kun se karmein särky on ohi..)
se mitä työkaverit sinusta ehkä ajattelevat, ei ole sinun ongelmasi. ihan oikeasti!
lääkäri suositteli lähes vaati jäämään sairaslomalle vuorotyöstäni, mutten vielä suostunut... en jaksa alkaa selitellä poissaoloani, siksi painan töissä vaikka veren maku suussa... ap
Monissa sairauksissakin on ohjeet muuttuneet nimenomaan siihen suuntaan, että pitäisi liikkua, jotta paranee. 4 seinän sisällä ei voi liikkua ja seinät alkavat kaatua päälle.
tietysti myös pitää omat asiansa kyetä hoitamaan kuten ruoka, vaatteet yms. laskujen hoito jne.
Tiukkapipot voisivat löysätä.
Yhdenpäivän sairastava kauppakeskuksessa sen sijaan saisi lusmun maineen.