Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvirenkaita saa käyttää maliskuun loppuun, milloin vaihdat omasi?

Vierailija
24.03.2023 |

Viikko aikaa, sanoo laki.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 trolli fake news

Ihan laissa lukee.

Kuinka ihmiset edes jaksaa lässyttää tuollaista paskaa. Ja miksi ihmeessä minä edes vastaan tähän. No mutta laki sanoo:

"Nastarenkaita saa käyttää marraskuun 1 päivästä maaliskuun 31 päivään tai toista pääsiäispäivää ensinnä seuraavaan maanantaihin, myöhemmän näistä päivämääristä ollessa määräävä. Muunakin aikana nastarenkaita saa käyttää milloin sää tai keli sitä edellyttää"

Ihan vain kertauksena tiedoksi.

Käytännössä joudut vaihtamaan renkaita päivittäin sään mukaan.

Vierailija
42/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen asiaa sitten kun lämpötila on reilusti plussan puolella ja lenkillä pystyy käymään kaatumista pelkäämättä ilman nastakenkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun lopulla jos sää sallii. t. inarilainen

Vierailija
44/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä yleensä sulaa parkkiruutuni johon valtavien lumimäärien takia muodostuu kuoppa joka sitten sulaa ja jäätyy vuorotellen.

Usein vielä huhtikuun loppupuolellakaan en pääsisi kesärenkailla pois parkkiruudusta. Asuinpaikka pohjanmaa.

Vierailija
45/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän jonkun voi olla näin vaikea tajuta, että talvirengas ei ole sama asia kuin nastarengas. Ja minä pidän niitä nastattomia talvirenkaita alla siihen asti, kunnes katson turvalliseksi vaihtaa kesärenkaisiin. Näillä näkymin pitkälle huhtikuulle.

Vierailija
46/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelit voivat muuttua vaarallisiksi vielä melko pitkään, myös etelässä. En aseta henkeäni alttiiksi moisten päivämäärien takia. Lapseni tarvitsee vielä minua.

Vierailija
47/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän jonkun voi olla näin vaikea tajuta, että talvirengas ei ole sama asia kuin nastarengas. Ja minä pidän niitä nastattomia talvirenkaita alla siihen asti, kunnes katson turvalliseksi vaihtaa kesärenkaisiin. Näillä näkymin pitkälle huhtikuulle.

Jii niinkuin Jaxuhali.

Vierailija
48/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut sanontaa "menossa Lappiin"

Vierailija
49/49 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Keski-Pohjanmaalla merenrannalla asun ja nastat lähtee toukokuussa kuten ennenkin täällä asuessani pois. Muutamana talvena peräkkäin niitä nastoja on todellakin tarvinnut kun lämpötila sahaa molemmin puolin nollaa. Luultavasti olisi kitkat alla jos asuisin vieläkin pohjoisemmassa jossa on lumipeite yleensä koko talven. Nastoja tarvitaan täällä ja etelässä missä on jäätä tienpäällä, ei välttämättä Inarissa jossa on lumipeite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän