Olen 40-vuotias enkä vieläkään tiedä mitä haluaisin tehdä työkseni.
Olen opiskellut 3 erilaista ammattia, nyt olen opiskelemassa neljättä. Alkuun tämä neljäs tuntui oikealta, mutta nyt opintojen loppuvaiheessa tiedän, ettei tämäkään ollut mikään "loppuelämän ammatti".
Miten te olette löytäneet oikean alan? Tai miten kestätte vuodesta toiseen työtä mihin ei ole sen kummempaa intohimoa?
Kommentit (27)
Ei sun tartte haluta mitenkään erityisesti. Ei työn tarvitse olla intohimoa eikä kutsumusta. Vähän itsekeskeinen ja lapsellinen haave.
Mulla täysin sama tarina, ja olen tullut siihen tulokseen, että olen tyyppi jolle ei sovi mikään työ. Kaikki työ tuntuu olevan ajanhukkaa. Haluaisin vain elää elämääni rauhassa.
No mitäs jos yrittäisit positiivista ajattelua ja etsisit kaikkea hyvää, mitä nykyisissä vaihtoehdoissasi on?
Mutta jos vaihtamisesta huolimatta jo sunnuntaina ahdistaa tuleva viikko ja aamuisin on vaikea nousta tekemään työtä, kun ei vaan kiinnosta ja jaksa.
Suomessa on vähän huono valikoima ja pieni maa. Moni ala vaatii erikoisosaamista ja on melko tavallinen ala tai jopa raskas fyysisesti. Ehkä joku yritys, harraste ja kekseliäisyys voisi joillekin toimia, jos ei firmaan pääse. Mutta siinäkin on maksuja ja byrokratiaa. Etiikka ja inhimillisyys silti ensin kaikessa yrittämisessä, ei huijausta tai manipulointia.
Tervetuloa kerhoon. Olen 44 ja samassa jamassa. Olen ottanut loparit 12 duunista ja opiskellut neljää tutkintoa. Olisi upeaa kasvaa aikuiseksi. Onneksi töitä riittää tekijälle.
Mikä ammatti?