Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 40-vuotias enkä vieläkään tiedä mitä haluaisin tehdä työkseni.

Vierailija
23.03.2023 |

Olen opiskellut 3 erilaista ammattia, nyt olen opiskelemassa neljättä. Alkuun tämä neljäs tuntui oikealta, mutta nyt opintojen loppuvaiheessa tiedän, ettei tämäkään ollut mikään "loppuelämän ammatti".

Miten te olette löytäneet oikean alan? Tai miten kestätte vuodesta toiseen työtä mihin ei ole sen kummempaa intohimoa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noissa ammateissa on ollut vialla?

Minä löysin sopivan työn sillä että mietin luonteenpiirteitäni. En pysty istumaan paikoillani koko päivää, tarvitsen luovuutta, kanssakäymistä, rutiininomaisuutta ja turvaa. Vaikeaa on ollut joinakin vuosina tällä alalla, joinakin helppoa. Nuo ehdot kuitenkin täyttyy.

Mikä ammatti?

Vierailija
22/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte haluta mitenkään erityisesti. Ei työn tarvitse olla intohimoa eikä kutsumusta. Vähän itsekeskeinen ja lapsellinen haave.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama tarina, ja olen tullut siihen tulokseen, että olen tyyppi jolle ei sovi mikään työ. Kaikki työ tuntuu olevan ajanhukkaa. Haluaisin vain elää elämääni rauhassa.

Vierailija
24/27 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos yrittäisit positiivista ajattelua ja etsisit kaikkea hyvää, mitä nykyisissä vaihtoehdoissasi on?

Vierailija
25/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vaihtamisesta huolimatta jo sunnuntaina ahdistaa tuleva viikko ja aamuisin on vaikea nousta tekemään työtä, kun ei vaan kiinnosta ja jaksa. 

Vierailija
26/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vähän huono valikoima ja pieni maa. Moni ala vaatii erikoisosaamista ja on melko tavallinen ala tai jopa raskas fyysisesti. Ehkä joku yritys, harraste ja kekseliäisyys voisi joillekin toimia, jos ei firmaan pääse. Mutta siinäkin on maksuja ja byrokratiaa. Etiikka ja inhimillisyys silti ensin kaikessa yrittämisessä, ei huijausta tai manipulointia.

Vierailija
27/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Olen 44 ja samassa jamassa. Olen ottanut loparit 12 duunista ja opiskellut neljää tutkintoa. Olisi upeaa kasvaa aikuiseksi. Onneksi töitä riittää tekijälle.