Mikä minulla on? Alan nykyään ihan yhtäkkiä vain itkemään ilman syytä?
Olen 40 vuotias nainen, jolla on asiat periaatteessa ihan normaalisti. Olen perusterve, on yksi pieni lapsi ja aviomies, hyvä koulutus jne. Nyt on kuitenkin kuukauden ajan ollut niin, että alan yhtäkkiä itkemään ilman syytä. Esimerkiksi äsken kun tulin kotiin oltuani tunnin mukavalla kävelyllä ulkona, niin purskahdin itkuun kun kumarruin avaamaan kengännauhat eteisessä. En tiedä syytä, ulkona ei tapahtunut mitään ihmeellistä, sääkin oli kaunis. Tai pari päivää sitten olin piirtämässä lapsen kanssa, mistä siis molemmat pidetään, ja kesken sen alkoi kyyneleeni valumaan ja vain vaivoin sain estettyä itkun, enkä siihenkään itkuun tiedä syytä. Mitä tämä voi olla?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tunnelukko
Mitä tunnelukkoa tarkoitat?
Ap
Testotasot alhaalla. Ota pari piikkiä ja taas mennään, ei tule itku.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana?
En, siitä olen sentään varma. Ap
Vierailija kirjoitti:
Loppuunpalaminen, uupumustila?
Voi olla, mutta miksi. En edes ole tällä hetkellä työelämässä vaan pienen lapsen kanssa kotona.
Ap
Kevätmasennus voi alkaa yllättäen joku kevät, vaikka sellaista taipumusta ei aiemmin olisi ollutkaan.
Jos olisit vähä vanhempi, niin vaihdevuodet vois olla syy tohon
Hormonit ja kevät veikkaan. Itsellä ihan sama, alkoi helmikuussa jatkui noin 3 viikkoa, välillä itkin niin että ei meinannut loppua millään ja ei ole minulle tyypillistä.
Valuuko vain kyyneleet silmistä, vai niinku että oikeesti itkettää
Tietty hormoni ehkä vaikuttaa. Naiset erittää sitä enemmän. Sitä erittyy esim.silloin runsaasti kun imettää.Vaihdevuosista tuskin kyse. Toiset naiset pysyy ihan kokonaisina siinäkin iässä. Voi olla myös vaan herkkyyttä.
Alitajuntasi tietää että maailma on ihan sekaisin. Tai sielusi.
Oletko aloittanut jonkun uuden lääkkeen? Niistä saattaa tulla sivuvaikutuksia.
Se on hormonit, väsymys ja yleinen vatutus ja kyllästyminen kaikkeen sontaan ja siihen, että mikään ei muutu, eivätkä asiat korjaudu. Tosin hormoneilla on suuri vaikutus tähän vatutukseenkin.
Tunnelukko