Kuinka kehitätte itseänne päivittäisessä elämässänne?
Miehille usein sanotaan, että pitäisi kehittää itseään, mutta mielestäni se on turhan pitkä projekti .
Miten te naiset kehitätte itseänne?
Kommentit (34)
Opiskelen yliopistossa niin se nyt aika kehittävää on, vapaa-ajalla opiskelen itsenäisesti saksaa ja espanjaa, käyn salilla ja treenaan ruoanlaittoa. Samaan aikaan pyrin olemaan empaattisempi.
Ja mulla on mies niin hänen takiaan en tätä tee. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ikävämpää on jumittaa koko elämä samassa tilanteessa. Jos ylipäätää haluat jotain kivaa saavuttaa elämässä yleensä se vaatii jonkinmoista itsensä kehittämistä.
Tai sitä että vanhempasi ovat verkostoituneet riittävästi. Itse voit olla millainen tahansa.
Ei se vanhempien verkostoituminen mitään auta esim. oman parisuhteen toiminnassa. Kyllä siinä pitää olla hyvät parisuhdetaidot ja kyky itsereflektioon jos haluaa toimivan suhteen.
Puhuinko parisuhteesta?
Itsensä kehittäminen ei ole pelkästään mikään urakehitys juttu. Ei ihminen voi jättää kaikkea vanhempiensa varaan.
Ei. Puhuinko silti parisuhteesta?
Voisit kehittää itseäsi lopettamalla jankkaamisen.
ohis
Käsittelen traumani, opettelen, miten eletään.
Luen(tai muuten opiskelen), urheilen, matkustan, taiteilen, liikun luonnossa ja kokkaan, onko tarvetta avata jotain kohtaa syvällisemmin?
En katso tarpeelliseksi kehittää itseäni mitenkään. Nyt on aika vain olla ja möllöttää.
Harrastan mm. teknistä taidetta, soitan 2 instumenttia, hoidan psyykkistä terveyttäni lukemalla alan materiaalia, itseanalysoiden, terapiassa(joskus) ja itsereflektoiden. Luen lehtiä ja kirjoja sivistääkseni itseäni ja tarvittaessa ja huvikseen opettelen uusia taitoja, jos elämässä niitä tulee vastaan. Ulkoilen silloin tällöin. Hyötyliikun joka paikkaan ilman autoa.
Noi nyt tulee ekana mieleen.
M47
Kehitys todellakin on pitkä projekti, koska koko elämänsä ajan voi kehittyä, ellei jokin sairaus sitä estä.
Itse harrastan esim. englanninkielisten videoitten kuuntelemista päivittäin. Muuten olisi yläasteella opittu englanti unohtunut. Jossain vaiheessa huomasin, että taspainoni hiukan horjui ja aloin tasapainoani treenata. Olen myös hankkinut palapelejä, pulmia, ristisanatehtäviä yms., joita voin harrastella sen sijaan, että vain istuisin tylsistyneenä. Omistan myös erilaisia kirjoja, soittimen ja kyniä, joilla voin ylläpitää taitojani, jos luomisenhalu iskee. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson jalkojeni väliin ja totean ettei ole tarvetta kehittää
Katso myös sinne korvien väliin.
Ymmärrys ei ehkä riitä siihen, miten sinne voi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ikävämpää on jumittaa koko elämä samassa tilanteessa. Jos ylipäätää haluat jotain kivaa saavuttaa elämässä yleensä se vaatii jonkinmoista itsensä kehittämistä.
Tai sitä että vanhempasi ovat verkostoituneet riittävästi. Itse voit olla millainen tahansa.
Ei se vanhempien verkostoituminen mitään auta esim. oman parisuhteen toiminnassa. Kyllä siinä pitää olla hyvät parisuhdetaidot ja kyky itsereflektioon jos haluaa toimivan suhteen.
Puhuinko parisuhteesta?
Et, mutta vastaaja puhui parisuhteesta esimerkkinä, johon se ei päde.
Jos jokuei kehitäitseään, se on täysin hänen oma asia. Jos siis ei ole kovin muori eli yli 40 v.
En suosittele että olisit niin ssiras, että lähtisit stalkkaamaan tai suorittamaan jotain rikoksia jopa tuota henkilöä kohtaan, jotta ns. kehittyisi ihmisenäz
Tällöin stslkkaajilla on paljon kehityttävää.
Yritän varmistaa raha-asiani muutenkin kuin palkkatyöllä. Suosittelen muillekin.
Tyhjiöpumpulla kehitän tuntikausia päivässä. Mitä sitä työtön muutakaan? Olen tarkemmin pitkäaikaistyötön.