Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Ukraina esitti Suomelle pyynnön Hornet-hävittäjiä koskevista keskusteluista"

Vierailija
23.03.2023 |

"Helsingin Sanomien mukaan pyyntö tuli sen jälkeen, kun pääministeri Sanna Marin (sd) oli keskustellut presidentti Volodymyr Zelenskyin kanssa mahdollisuudesta luovuttaa poistuvia Hornet-hävittäjiä."

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009471676.html

Kommentit (342)

Vierailija
41/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannan olis nyt parempi palata vaan takas sinne kaupan kassalle.

Eiköhän aika moni korkeasti koulutettu nainen ole opiskeluaikoina tehnyt kaupassa töitä,turha sitä muinaista kassahommaa on hokea.

Tässä asiassa nähdään se, että koulutus ei paranna luontaista typeryyttä.

Vierailija
42/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno Sanna. Sait tällaisena aikana hyvän myllerryksen liikkeelle. Voisi itse mennä Ukrainaan nyt kertomaan, miksi Suomi ei niitä hornetteja voi antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri ei taida ymmärtää että saikin avauksellaan negatiivista mainetta. Kansa alkaa jo kyllästymään Ukrainan liialliseen tukemiseen, ja kerjäävään rooliin.

Kyllä. Ukrainalaiset syövät mun leipääni. Kuvainnollisesti.

Vierailija
44/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa tässä on ollut se, että hyvin miesvaltaiset tahot ovat olleet keskustelun avauksesta tuohtuneita siksi, että eivät ole itse sitä ymmärtäneet käydä. Olisi pitänyt! Nyt kun hävittäjäkeskusteluista avautuu enemmän tietoja, olemme saaneet kuulla, että näitä on aktiivisesti käyty eri puolilla Eurooppaa. Nimenomaan vanhojen koneiden osalta. Siksihän toimittaja pääministeriltä asiaa kysyi? Suomessa yllätyttiin housut kintuissa, vaikka kaikkeen pitäisi varautua ja keskustella. Tämä vain on nyt siksi noloa.

Miksi hallitus ei ole keskustellut asioita jo täällä  ,ei pitäisi olla miehistä kiinni kun naisia melkein kaikki jos puheet pitävät paikkansa ettei kukaan ole kuullut asiasta ?

Vierailija
45/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittaja koittaa puoliväkisin piilottaa kritiikin heidän otsikkovalintaansa kohtaan. Siis sen miten ainakin liki koko aamun hesarin etusivun otsikko jutulle oli se mikä ketjun otsikossakin lukee mutta jutun avaamalla vasta selviää että aloite keskustelulle oli sannalta eikä ukrainalta kuten otsikko antaa ymmärtää. Eli hesari paitsi tekee selvää poliittista vaikuttamista pääministerimme puolesta niin koittaa sensuroida joka kommentin missä tää väännetään rautalangasta.

Huvittavaa. Lisäksi äärimmäisen ylimielistä mutta sanomalle ei näytä pääsevän töihinkään jos ei osoita olevansa hyvin ylimielinen.

Minusta olisi hienoa jos suomessa olisi toimiva lehdistö. Mutta meillä on vaan yle ja sanoma jotka ei ole vuosikymmeniin oppineet virheistään. 

Vierailija
46/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno Sanna. Sait tällaisena aikana hyvän myllerryksen liikkeelle. Voisi itse mennä Ukrainaan nyt kertomaan, miksi Suomi ei niitä hornetteja voi antaa.

Tyhjät vaali lupaukset hieman eri asia kun lupailla muita .

Vierailija
47/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hornetit pitää huoltaa Suomen varahävittäjiksi, vaikka uusi kalusto tuleekin.

Vierailija
48/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri ei taida ymmärtää että saikin avauksellaan negatiivista mainetta. Kansa alkaa jo kyllästymään Ukrainan liialliseen tukemiseen, ja kerjäävään rooliin.

Kylläpä teitä venäjämielisiä poppareita ottaa hiuksenhienosti hermoon.

Vierailija
49/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jossakin puhe joistakin junista , mikähän sekin juttu loppujen lopuksi on ?

Vierailija
50/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa tässä on ollut se, että hyvin miesvaltaiset tahot ovat olleet keskustelun avauksesta tuohtuneita siksi, että eivät ole itse sitä ymmärtäneet käydä. Olisi pitänyt! Nyt kun hävittäjäkeskusteluista avautuu enemmän tietoja, olemme saaneet kuulla, että näitä on aktiivisesti käyty eri puolilla Eurooppaa. Nimenomaan vanhojen koneiden osalta. Siksihän toimittaja pääministeriltä asiaa kysyi? Suomessa yllätyttiin housut kintuissa, vaikka kaikkeen pitäisi varautua ja keskustella. Tämä vain on nyt siksi noloa.

Miksi hallitus ei ole keskustellut asioita jo täällä  ,ei pitäisi olla miehistä kiinni kun naisia melkein kaikki jos puheet pitävät paikkansa ettei kukaan ole kuullut asiasta ?

Ottaisiko oppia huonosti valmistelluta päätösprosessista ja koittaisi tehdä seuraavalla kerralla paremmin valmistellun päätöksen vai uhriutuisiko kritiikistä raivopäänä, pistäisi koko pr-tiimin spämmimään pitkin somea ja mediaa vaihtoehtoisia selityksiä sille miten kaikki onkin jonkun muun vika ja viimeistään seuraavalla viikolla mitään oppimatta sähläisi ihan samalla tavalla uusiksi?

Sannalla näyttää olevan käytössä tuo jälkimmäinen tyyli ja parempi näin.

Kokoomus tekisi paljon pahemmin syömällä mummot, myymällä lapset orjiksi ja ryöstämällä tikkarit duunareilta. /s

Vierailija
51/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on laajasti tuo Hornet lupaus ymmärretty väärin.

Kaikki, Ukrainalaiset mukaan lukien, ovat sitä mieltä että Hornetit olisi luvattu, mutta Marin joukkoineen on sitä mieltä että mitään ei ole luvattu.

Minäkin olen sitä mieltä, että kyllä se Marin niitä sinne lupasi.

Onko tämä jotain Marinin vaalityötä vai mitä tämä suoranainen valehtelu nyt oikein on?

Vierailija
52/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hornetit pitää huoltaa Suomen varahävittäjiksi, vaikka uusi kalusto tuleekin.

Niillehän on jo esitetty kolmen kohdan tuomio - museoon, romuksi ja varaosahuutokauppaan. Puolustusvoimien sivustolta luettuna.

Vierailija
53/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ei ole politiikka pahemmin kiinnostanut, enkä äänestänyt viime vaaleissa. Marin ja kumppanit tekivät tähän muutoksen.

Täysin tietämättömiä ihmisiä ollut tällä hallituskaudella. Mihinkään oikeisiin aisoihin ei ole otettu hirveämmin kantaa, on kiukuttelua ja toisen päälle huutamista ollu, sekä kohuja.

Vaalikoneita olen tehnyt jotta löytäisin sopivan ehdokkaan, ketä äänestää. Olen perehtynyt ja ottanut puolueiden arvoista selvää. Erään lupaavan ehdokkaan ääni tyssäsi siihen, ettei ikää ollut kuin vasta 19! Kokemusta ja tietoa pitää enempi olla, jotta hallituksessa voi edes nokkaansa näyttää. Minun mielestä siis.

Vierailija
54/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukraina voisi lopettaa sen hornetien kinuamisen. Eiköhän se tullut selväksi, ettei Suomi niitä voi luovuttaa ihan tuosta noin vain. On perusteltu, miksi ei voi.

Tuskin tästä venäjän läheltä mitään koneita kannattaa luovutella. Miksei Espanjasta?

Vierailija
55/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne hornetit on poistuvaa kalustoa, mutta kelpaisivat Ukrainalle? Tässä kysymys, johon haluan asintuntijalta vastauksen. Kiitos toimittajille

Hornetit poistuu aikanaan, kun uusi kalusto saapuu. Sitä ennen me emme voi luovuttaa niitä.

Ja mitä Ukraina niillä tekisi? Pilotit pitäisi kouluttaa, kuka sen tekisi? Huolto pitäisi kouluttaa, kuka sen tekisi? Ja niiden aseistus, suostuuko USA aseistamaan ne?

Lupasiko Marin tuon koko paketin?

Jotkut länsimaat kouluttavat jo ukrainalaisia hävittäjälentäjiä, esim. USA.

Vierailija
56/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, Ukrainalaiset mukaan lukien, ovat sitä mieltä että Hornetit olisi luvattu, mutta Marin joukkoineen on sitä mieltä että mitään ei ole luvattu.

Onko tämä jotain Marinin vaalityötä vai mitä tämä suoranainen valehtelu nyt oikein on?

Eiköhän tuo ole aika normaalia Marinilta? Ensin sanotaan/tehdään jotain, jonka jälkeen joudutaan selvittelemään asioita juurta jaksaen. Vika on tietenkin muissa, koska ymmärretään asiat väärin.

Vierailija
57/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä on totuttu että suomalaisille voi lupailla mitä vaan joutumatta enää palaamaan asiaan , esim. vaali lupaukset . Ikävää että kaikki eivät ymmärrä että kaikki on pelkkää sana helinää , pitäisi tietää että pahinta hädän hetkellä on tyhjät lupaukset  . Mitenkä esim. sähköhyvitys etenee ?

Vierailija
58/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teitä venäjämielisiä poppareita ottaa hiuksenhienosti hermoon.

Ei tartte olla ryssämielinen kun hermot menee teidän loputtomaan kerjäämiseen. Ja tiedän että olette osittain venäläisiä joten ette osaa edes hävetä rumaa käytöstänne.

Vierailija
59/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna vois mennä Ukrainaan eturintamalle ja kaikki voittaisi!

Vierailija
60/342 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna luulee, että 30 vuotta vanha ja käyttöikänsä päässä oleva hävittäjälentokone on kuin yhtä vanha Nissan Sunny. Kyllähän se hetken vielä peltoautona menee ennen paaliksi puristamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi