Keta av-mammaa arsyttaa, etta Saimilla on mennyt kaikki hyvin raskaudessa ja synnytyksessa? Syntyi potra nelikiloinen poika ja Saimi on jo nyt upean nakoinen.
Kommentit (15)
ei olisi ensimmäisenä kertomassa julkisuuteen, jos vauva-arki ei olisikaan niin ihanaa ja mukavaa. Sen etukäteen uhoamisen jälkeen nimittäin. Olishan se tosi noloa tunnustaa olevansa itkuinen, epäseksikäs, väsynyt äitiparka, jolla on huusholli sekaisin ja vielä hieman vyötäröstä puristavat designfarkut jalassa. Toivokaamme tietysti Saimille ja perheelle kaikkea hyvää.
enkä ole edes mitään mistään lukenut. sen sijaan läheinen ystäväni oli sairaalalla synnyttämässä samaan aikaan kuin saimi ja oli ihan sata varma, että saimille jouduttiin tekemään hätäsektio mutta ilmeisesti ei sitten olekaan niin, kun täällä jatkuvasti hoetaan, että kaikki meni ihan putkeen ts. syntyi normaalisti jne.
jo ihan sieltä raskausajoilta asti ja hänhän on todellakin antanut ymmärtää ettei hänelle voi raskausaikana ja äitinä käydä samoin kuin tavis-mammoille. Eli hän ei voi rupsahtaa, väsyä, olla epä-viehättävä meikitön nainen ja kuten hän itse asian ilmaisi " muuttua masentuneeksi lypsykoneeksi" . Eli emmehän me tiedä hänen asioittensa laitaa, mutta aika erikoista jos kaikki on sujunut täydellisesti.
Lapsi oli hyvin pieni, kitukasvuinen melkein.
Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, vaikka aina ne lapset valvottavat.
ja vielä vauvan koosta -- niinkuin siihen pienuuteen voisi äiti jotenkin vaikuttaa? Sokeria ja rasvaa ahmimalla saadaan toki mahdollisesti diabetes ja isoja vauvoja ja ehkäpä niillekin verensokerin heittelyä, mutta pienuuteen on usein syy ihan joku muu kuin äidin elintavat -- tämä ainakin Eija Halmesmäen kommentti.
Terveisin tavisäiti, jolla normaali onnellinen raskaus, normaalisti tuli painoa ja sf-mittaa ja kaikki meni luomusynnytystä myöten hyvin, mutta typy oli vain 2900 -grammainen. Ilmeisesti istukka ei ollut kiinni ihan täydellkisesti enää lopussa -- miten olisin mielestänne voinut sen omilla toimillani sinne kinnittää kun eivät lääkäritkään huomanneet?
Ja hei -- meillä menee hyvin, imetän vielä 1,5 vuotiasta tyttöäni, olen omissa siroissa mitoissani, olemme onnellisia pienestä valvomisesta huolimatta ja siro, hyvin kehittynyt ja varsin liikunnallinen tyttö kasvaa hienosti, toki omaa -11 käyräänsä, pituus menee nollalla.
Saimille ja muillekin onnellista oloa jälkeläistensä seurassa -- jopa toisten lapsia kitukasvuisiksi kutsuville av-mammoille :)
IHan oikeastiko luulette, että
a) SAimi tulisi ekana kertomaan, jos kaikki ei olisikaan mennyt hyvin? Tuskin.
b) Saimi ei vielä kovin kauaa ole sitä vauva-aikaa elänyt, joten kokemuskin on aika vähäistä.
Mä olen Saimin muutaman kerran tavannut, ja hän on ihan symppis ja vahva ihminen. Hyvä että joku sanoo mielipiteitään ihan suoraan ja rauhassa, jokaisella on niihin oikeus. Mua niin ärsyttää tää palstakin, kun akat on niin herkillä, että jos ei muista jokaista lausetta pehmennellä ja muistuttaa, ettei nyt halua loukata ketään, ja tietysti jokainen on erilainen jne. niin aina jotkut tollot alkaa vänkyttään ja mesomaan.
Saimista sen verran että minunkin mielestä Saimi on ok tyyppi. Rohkea ja räväkkä ihminen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä, oli se mielipide miten kontroversielli tahansa. Nostan hattua sille. Miksi ihmeessä kaikkien äitien pitäis hymistellä sen saman iänikuisen mantran mukaan, joka loppujen lopuksi vaan asettaa paineita kaikille äideille, jotka jollakin tavalla eroavat perinteisistä äitimyyteistä ja -strereotypioista.
Mutta toisaalta, kertoisiko Saimi julkisuuteen, jos hommat ei menisikään niin hyvin kuin luulisi? Aika kiperiä kommentteja hän on antanut esim. raskausaikana, niin myöntäisikö hän nyt asiasta jotain tietävänä puhuneensa enneaikaisesti vasten parempaa tietoa äitiydestä?
Ensinnäkään en ole seurannut koko ihmisen raskauden kehitystä tai puheita muuten kuin mitä tällä palstalla satunnaisesti olen kuullut. Toiseksi ei ole tapana toivoa kanssaihmisille pahaa, vaikkeivät he olisikaan täydellisen ihania tyyppejä.
Kolmanneksi, mistä sen tietää, millaista toisen naisen elämä on kulissien takana? Varsinkin sellaisen, joka on asettanut itsensä etukäteen hieman toisten yläpuolelle (niinkuin olen ymmärtänyt?). Mitä kovemmin pilvilinnoista putoaa, sitä vähemmän siitä varmaan tuntemattomille tahtoo kertoa.
Itsellä on takana kaksi ihanaa, erilaista raskautta ja toivomieni sektioiden tuloksina suloiset, täydelliset lapsukaiset! Eihän mikään voisi olla tämän paremmin ;) No, siitä ulkonäöstä en nyt tiedä...
Hieno homma vaan kun Saimilla meni kaikki hyvin! Ihanaa vauva-aikaa hänelle vaan toivottaisin!
Mulla on mennyt molemmat raskaudet ja synnytykset paremmin kuin hyvin ja olen kahden lapsen jälkeen paremmankin näköinen kuin Saimi ;)
Vierailija: