Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies haluaa eron ja heitti kauppareissuni aikana tavarani yhteen huoneeseen

Vierailija
22.03.2023 |

Meillä on ollut jo pitkään tosi huono tilanne. Kysyin haluaako kaupasta jotain ja sanoi ettei. Kaupasta tullessani hän oli heittänyt tavarani yhteen huoneeseen. Ihmettelin ja sanoi haluavansa minut ulos kämpästään. Kyselin, pyytelin, mutta hän haukkui minua vain. Hän otti makuuhuoneesta patjan ja laittoi olohuoneen suuaukon eteen etten menisi sinne tai näkisi häntä.

Olen rikki. Kauan minulla on lain mukaan aikaa muuttaa? Mitä jos menee häätöön? Olen niin rikki etten pysty miettimään.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan? NYT! Ei ole mitään asumisoikeutta. Ihme kuvitelmia.

Olet NIIN VÄÄRÄSSÄ, sori vaan! Jos sun virallinen osoite on tässä kämpässä niin ei sieltä voi ketään heittää tuosta vaan pihalle.

Vierailija
22/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan? NYT! Ei ole mitään asumisoikeutta. Ihme kuvitelmia.

Jos ap:n kirjat on asunnossa, niin väkisin ap:n saa ulos vasta käräjäoikeuden häädöllä. Mies itse ei ap:ta voi kodistaan ulos heittää, vaikka omistaisi adunnon ja maksaisi kaikki sen kulut.

Tämän opin itse kanrapään kautta, kun erosin siipeilijäexavomiehestäni. Oikeus "kotiin" on vahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asunto on mieheni nimissä. Hän omistaa tämän yksin. Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta. En saa henkeä. Kuinka toista näin kohdella. Mies haukkui minua lapselliseksi, tyhmäksi, ei halua lapsia kanssani, olen kokematon ...se oli kauheaa kuulla.

Ap

Eikö sinulla ole ystäviä, joille soittaa tai joiden luo vaikka mennä vähäksi aikaa? Tai vanhemmille? Miksi kirjoittelet tälle roskapalstalle, jos kerran on noin paha olla?

Pakkaa mukaasi vähän vaihtovaatetta ja lähde jonkun luo. Tai ota vaikka hotellihuone.

Vierailija
24/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän otti makuuhuoneesta patjan ja laittoi olohuoneen suuaukon eteen etten menisi sinne tai näkisi häntä."

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Missä mies on ja missä sinä? Onko mies olkkarissa patjan takana ja sinä makkarissa? Miten mies käy vessassa, jos olkkari on tukittu patjalla?

Juuri näin. Hän aina siirtää patjaa, jos joutuu muualle menemään.

Ap

Vierailija
25/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häätökanne on nostettava kirjallisesti käräjäoikeudessa, se ei ihan patjaa kanniskelemalla onnistu.

(Ukko on päästään vialla, on hyvä sun päästä pois sieltä, tsemp.)

Soita sosiaalipäivystykseen ja kerro, että  pelkäät puolisoasi, että hän on todennäköisesti sekaisin ja että sun on äkkiä päästävä asunnosta jonnekin turvaan. Virka-ajan ulkopuolella sossut saa kiinni hätänumerosta 112.

ET SITTEN TULLUT AJATELLEEKSI OIKEITA VÄKIVALLAN UHREJA, JOIDEN KOKEMUKSIA JA LUOTETTAVUUTTA TÄSSÄ SYÖT, ITSE EN USKO NAISTEN JUTTUIHIN ENÄÄ, KOSKA YLLÄ OLEVA ESIMERKKI VALEHTELUSTA JA TE NAISET PEUKUTATTE TÄTÄ.

-Oletteko miettineet hetkeäkään oikita uhreja?

Vierailija
26/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet pettänyt miestäsi.

Vierailija
27/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän otti makuuhuoneesta patjan ja laittoi olohuoneen suuaukon eteen etten menisi sinne tai näkisi häntä."

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Missä mies on ja missä sinä? Onko mies olkkarissa patjan takana ja sinä makkarissa? Miten mies käy vessassa, jos olkkari on tukittu patjalla?

Ap

Sinähän se taas olit, tuttu nainen tältä palstalta. Joka päivä uudet sadut.

Mutta ehkä tämä oli jälleen hyödyllinen muistutus ihmisille, että yhteenmuutto on iso asia. Jos toinen ihminen muuttaa luoksesi yhteiselämän perusteella eli avoliittoon, niin se ei mene niin, että ensimmäisen riidan tullen näytetään hänelle ovea. Siitä alkaa viikkojen, todennäköisesti kuukausien prosessi, josta tulee kustannuksia.

Vierailija
28/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes jäisit tuollaiseen tilanteeseen, jos mies on jo päättänyt mennä elämässään eteenpäin? Ei sinun sinne asuntoon jäämisesi ratkaise yhtään mitään, vaan sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni ja toimia tahollasi - sinä olet vastuussa itsestäsi. Raskasta, mutta ei tuossa oikein ole muitakaan vaihtoehtoja. Tsemppiä!

Vierailija
29/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siitä että nyt äkkiä pois sieltä. Ei ole ihan täysillä käyvä ukko. Turvakotiin.

Vierailija
30/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1. Siirrä itse patja pois

2. Istu patjan päälle ja aloita keskustelu

3. Salli mun nauraa

Vierailija
31/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä siitä että nyt äkkiä pois sieltä. Ei ole ihan täysillä käyvä ukko. Turvakotiin.

Mitä jos jättäsitte ruuhkaiset Turvakodit niitä OIKEASTI tarvitseville naisille?

-Olen tarvinnut oikeasti ja täälaiset kuin sinä syö kaikkien naisten uskottavuutta ja tämä toimii meitä oikeita uhreja vastaan, kun siskot valehtelee ja kikkailee Turvakodeilla.

Vierailija
32/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen nimissä asunto on?

Etkö sinä osannut lukea aloitusta?

Oli kenen nimissä hyvänsä, avopuolisoa ei noin vain voi heittää ulos. Jos on yhdessä asuttu (mikä selviää helposti esim. väestörekisteristä), on avopuolisollakin asumisoikeus yhteisessä kodissa ja pitää tehdä laillinen häätö käräjäoikeudessa ja tehdä omaisuuden erittely.

Mutta ensi hätään siis ap turvakotiin ja sinnehän pääsee soittamalla 112 ja ilmoittamalla, että tarvitsee sosiaalipäivystyksen apua nyt ja heti.

Asuntohan on sen miehen, joten ap lähtee sieltä kun sanotaan.

Toisekseen kehoitat tässä apta valehtelemaan miehestä ja käyttämään Turvakotia erossa kikkailemiseen, ikään kuin sillä olisi mitään vaikutusta muuhun, kuin että sitten ap ravaa kuulusteluissa kertomassa poliisille mitä tuli valehdeltua ja kunnianloukkauskin on kyseessä.

Kehoittaisin miettimään ennen kun kehottaa ketää rikokseen, varsinkaa jos on asunnoton.

PS En enää usko naisten valitukseen väkivallasta, koska tässähän tämä nähdään mihin niitä Turvakoteja oikeasti käytetään, eli miehn kunnian loukkaamiseen, pelkkää roskaa koko Turvakodirt, pitää lopettaa, kosa yllä oleva todistelu valheellisuudesta.

Vierailija
33/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asut vähänkään isommassa kaupungissa niin lumolta ja sadolta ja muutamalta muultakin vuokranantajalta löytyy heti vapaita asuntoja useampikakin eli johonkin sinne vain yhteys. Tollasen törpön kanssa on turha jäädä sääliä kerjäämään. Tilanne on pska, kerä kamasi ja liiku eteenpäin. Mitä enemmän anelet ja vaadit selityksiä, sitä enemmän tyydytystä mies tilanteesta saa. Ja estot toki päälle heti kun ovi sulkeutuu perässäsi. Muuttoautoksi riittää yleensä mies ja paku vaihtoehdot mitä moni firma tarjoaa. Ikeasta saa tilattu uusia huonekaluja nopealla aikataululla kotiin ellei ihan korvessa asu.

Vierailija
34/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asunto on mieheni nimissä. Hän omistaa tämän yksin. Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta. En saa henkeä. Kuinka toista näin kohdella. Mies haukkui minua lapselliseksi, tyhmäksi, ei halua lapsia kanssani, olen kokematon ...se oli kauheaa kuulla.

Ap

Eikö sinulla ole ystäviä, joille soittaa tai joiden luo vaikka mennä vähäksi aikaa? Tai vanhemmille? Miksi kirjoittelet tälle roskapalstalle, jos kerran on noin paha olla?

Pakkaa mukaasi vähän vaihtovaatetta ja lähde jonkun luo. Tai ota vaikka hotellihuone.

Asun vieraalla paikkakunnalla. Lähden huomenna käymään vanhempieni luona (4 tunnin päässä ja kavereita ei ole täällä), mutta töiden takia joudun palaamaan sunnuntaina. Pelottaa mitä hän on tehnyt sinä aikana sitten.

Ap

Vierailija
35/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asun vieraalla paikkakunnalla. Lähden huomenna käymään vanhempieni luona (4 tunnin päässä ja kavereita ei ole täällä), mutta töiden takia joudun palaamaan sunnuntaina. Pelottaa mitä hän on tehnyt sinä aikana sitten.

Ap

Kerää ainakin arvokkaat tavarat mukaan, voi olla lukot vaihdettu kun palaat.

Vierailija
36/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele jo soluasuntoja valmiiksi, niitä voi saada nopeasti ja edullisesti. Ja kalustettuna. Ainakin Jyväskylässä alkaen 200€ kk. Kyllä se yhden epätasapainoisen ukon kanssa asumisen voittaa.

Vierailija
37/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait sillä miehellä on ollut joku syy miksi tekee tuollein? En minä uskon että ilman mitään todella hyvää syytä tilanne menisi tuollaiseksi, ja jos mies on kutakuinkin täysijärkinen.

Jäikö AP:n tarinasta joku oleellinen osa pois, eli puolikertomus, vai oliko taas provo?

Vierailija
38/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin miehelläsi on jo uus nainen ja olisi jo kovasti muuttamassa sun tilalle, kun noin kiire on.

Vierailija
39/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kait sillä miehellä on ollut joku syy miksi tekee tuollein? En minä uskon että ilman mitään todella hyvää syytä tilanne menisi tuollaiseksi, ja jos mies on kutakuinkin täysijärkinen.

Jäikö AP:n tarinasta joku oleellinen osa pois, eli puolikertomus, vai oliko taas provo?

Eihän näissä koskaan kerrota omaa osuutta tapahtumiin. Jäis hyvät säälit saamatta.

MIES ON VAAN YKSINKERTAISESTI SIKA.

Vierailija
40/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteemme on hyvin vaikea ollut jo yli puoli vuotta. Välillä mennyt paremmin. Mies on vetäytynyt, ei kerro mitä hänen elämässään tapahtuu, mutta silti kutsunut minua vanhempiensa luona käymään. Minua on pelottanut puhua, koska pelkäsin juuri eroa.

Kuukausi sitten vasta sain suuni avattua viimein ja kertoi kuinka ei ole kiinnostunut, mutta ei suostunut kauaa puhua. Sen jälkeen näytti, että ehkä se siitä, mutta sitten hän meni entistä sulkeutuneemmaksi. Annoin tilaa, mutta lopulta halusin selvittää asiat. Koitin varovaisesti kysellä hänen päivästään ja no hakeuduin lähelle, koska halusin hänen puhuvan, mutta hän ei edes katsonut minuun, kun vastasi. Sitten hän lopulta kaupassa käynnin aikana sai tarpeekseen minusta.

Edelleen haluisin selvittää asiat, mutta hän oli ehdoton. Meillä on samat tulevaisuuden suunnitelmat edelleen, mutta hän ei vain halua. Haukkui minut pystyyn ja teki mitä teki.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi