Avomies haluaa eron ja heitti kauppareissuni aikana tavarani yhteen huoneeseen
Meillä on ollut jo pitkään tosi huono tilanne. Kysyin haluaako kaupasta jotain ja sanoi ettei. Kaupasta tullessani hän oli heittänyt tavarani yhteen huoneeseen. Ihmettelin ja sanoi haluavansa minut ulos kämpästään. Kyselin, pyytelin, mutta hän haukkui minua vain. Hän otti makuuhuoneesta patjan ja laittoi olohuoneen suuaukon eteen etten menisi sinne tai näkisi häntä.
Olen rikki. Kauan minulla on lain mukaan aikaa muuttaa? Mitä jos menee häätöön? Olen niin rikki etten pysty miettimään.
Kommentit (46)
Häätökanne on nostettava kirjallisesti käräjäoikeudessa, se ei ihan patjaa kanniskelemalla onnistu.
(Ukko on päästään vialla, on hyvä sun päästä pois sieltä, tsemp.)
Soita sosiaalipäivystykseen ja kerro, että pelkäät puolisoasi, että hän on todennäköisesti sekaisin ja että sun on äkkiä päästävä asunnosta jonnekin turvaan. Virka-ajan ulkopuolella sossut saa kiinni hätänumerosta 112.
Jos asunto on yhteinen, ei se voi sua sieltä häätää.
Jos asunto on miehen nimissä joudut muuttamaan. Jos kummankin, nin voit asua normaalisti. Sinuna kuitenkin ottaisin nyt pesäeron. Tuollainen käytös mieheltä ei ole aikuismaista.
🤣😂.. ja porvoolaisten pilailupäivä jatkuu, jatkuu.. yrittäisitte ees vähän parempaa 🤟
Vierailija kirjoitti:
Kenen nimissä asunto on?
Etkö sinä osannut lukea aloitusta?
Oli kenen nimissä hyvänsä, avopuolisoa ei noin vain voi heittää ulos. Jos on yhdessä asuttu (mikä selviää helposti esim. väestörekisteristä), on avopuolisollakin asumisoikeus yhteisessä kodissa ja pitää tehdä laillinen häätö käräjäoikeudessa ja tehdä omaisuuden erittely.
Mutta ensi hätään siis ap turvakotiin ja sinnehän pääsee soittamalla 112 ja ilmoittamalla, että tarvitsee sosiaalipäivystyksen apua nyt ja heti.
Menivätkö tavarat rikki, kun hän heitti niitä huoneeseen? Vaadi korvauksia. Ei tavaroita pitäisi koskaan tuolla tavalla heitellä.
No sen kuin rupeat ettimään uutta kämppää. Ei parisuhteessa voi väkisin olla vastoin toisen tahtoa. Eihän tuo asiallista käytöstä ole mieheltä, siis miksi jäisit?
Vierailija kirjoitti:
🤣😂.. ja porvoolaisten pilailupäivä jatkuu, jatkuu.. yrittäisitte ees vähän parempaa 🤟
Aloituksessa mikään ei viittaa siihen, ettei se voisi olla totta. Jos se on sun kirjoittama, niin olen pahoillani sinun ja läheistesi puolesta. Ei noin sekaisin ole kovin moni incel edes viikonloppuisin.
Mitään tarkkaa aikaa ei ole olemassa. Kyseessä on avoliiton purku, johon toisen osapuolen halu riittää. Jos olette olleet avoliitossa vähintään viisi vuotta tai teillä on yhteinen lapsi, niin sitten on olemassa avoliittoa koskevaa lainsäädäntöä (omaisuuden erottelu ja/tai oikeus hyvitykseen), joka voi koskea teitä, muuten ei.
Ilmeisesti avopuolisosi omistaa asunnon, jossa asutte? Hänen pitää nyt antaa sinulle kohtuullinen aika etsiä uusi asunto. Nyt on maaliskuun loppu, joten olisi kohtuullista, että voisit asua hänen luonaan esimerkiksi toukokuun alkuun saakka eli pyrkisit etsimään vuokra-asunnon, johon pääset muuttamaan 1.5.
Jos et etsi asuntoa ja muuta vapaaehtoisesti, avopuolisosi voi hakea sinulle käräjäoikeudesta häätöä yhteiselämän purkautumisen perusteella. Prosessi kestää joitakin viikkoja tai kuukausia riippuen kaupungista. Lainvoimaisen päätöksen jälkeen, mikäli et vieläkään olisi lähtenyt asunnosta, ulosottoviranomaiset tulisivat kirjaimellisesti poistamaan sinut ja tavarasi sieltä. Jälleen riippuu kaupungista, kuinka pitkään tähän menisi.
Eli älä panikoi, mutta ala heti etsiä 1.5. vapautuvaa asuntoa. Jos asut alueella, missä se on kohtuutonta, voit hyvin ehdottaa, että muutat vasta 1.5. Siinä vaiheessa, jos puolisosi veisi asian käräjäoikeuteen, siellä joka tapauksessa edellytettäisiin sitä, että olet saanut kohtuullisen ajan asioiden järjestämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Häätökanne on nostettava kirjallisesti käräjäoikeudessa, se ei ihan patjaa kanniskelemalla onnistu.
(Ukko on päästään vialla, on hyvä sun päästä pois sieltä, tsemp.)
Soita sosiaalipäivystykseen ja kerro, että pelkäät puolisoasi, että hän on todennäköisesti sekaisin ja että sun on äkkiä päästävä asunnosta jonnekin turvaan. Virka-ajan ulkopuolella sossut saa kiinni hätänumerosta 112.
Kehoitat tässä rikokseen, väärään ilmiantoon, kenties kunnianloukkaukseen.
-Valheellinen rikosilmoitus on rikos.
PS Juuri sinun takia en usko yhtäkään naista, joka valittaa väkivallasta miehen puolelta.
Kuinka kauan? NYT! Ei ole mitään asumisoikeutta. Ihme kuvitelmia.
Oikeuksista riippumatta: eiköhän se kannata lampsia eri osoitteeseen per heti.
En minä ainakaan jäisi eromylläkässä samaan tupaan tuskailemaan yhtään pidempään kun on pakko.
Poikkeus ainoastaan omistusasunto, josta omistaisin reilun/suuremman siivun.
"Hän otti makuuhuoneesta patjan ja laittoi olohuoneen suuaukon eteen etten menisi sinne tai näkisi häntä."
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Missä mies on ja missä sinä? Onko mies olkkarissa patjan takana ja sinä makkarissa? Miten mies käy vessassa, jos olkkari on tukittu patjalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen nimissä asunto on?
Etkö sinä osannut lukea aloitusta?
Oli kenen nimissä hyvänsä, avopuolisoa ei noin vain voi heittää ulos. Jos on yhdessä asuttu (mikä selviää helposti esim. väestörekisteristä), on avopuolisollakin asumisoikeus yhteisessä kodissa ja pitää tehdä laillinen häätö käräjäoikeudessa ja tehdä omaisuuden erittely.
Mutta ensi hätään siis ap turvakotiin ja sinnehän pääsee soittamalla 112 ja ilmoittamalla, että tarvitsee sosiaalipäivystyksen apua nyt ja heti.
JUURI TÄMÄN TAKIA EN USKO NAISIA, JOS VÄITTÄVÄT VÄKIVALTAA MIEHEN PUOLELTA, KEHOITAT TÄSSÄKIN VALEHTELEMAAN, ETTÄ MIES ON VÄKIVALTAINEN VAIKKA EI OLE JA EHDOTAT TURVAKOTIA, JOTKA MUUTENKIN TÄYNNÄ TIODELLISTA HÄTÄÄ KOKEVIEN TAHOLTA.
Tämä asunto on mieheni nimissä. Hän omistaa tämän yksin. Olemme asuneet yhdessä 3 vuotta. En saa henkeä. Kuinka toista näin kohdella. Mies haukkui minua lapselliseksi, tyhmäksi, ei halua lapsia kanssani, olen kokematon ...se oli kauheaa kuulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa mikään ei viittaa siihen, ettei se voisi olla totta. Jos se on sun kirjoittama, niin olen pahoillani sinun ja läheistesi puolesta. Ei noin sekaisin ole kovin moni incel edes viikonloppuisin.
😂🤣
Kai se kuukausi on normaali häätöaika.