Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkokeilijat yrittäjän näkökulmasta

Vierailija
22.03.2023 |

Onko tämä työkokeilu vaan kikka saada tilastot paremmiksi? Ei mitään motivaatiota, aina saikulla jokainen asia pitää vääntää rautalangasta. Olisin itse jopa valmis työllistämään, mutta ei ole osunut yhtään oma-aloitteista, fiksua kohdalle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu postaskaa. Mitään ette ole palkkaamassa. Yritätte vain käyttää ilmaista työvoimana, joten vaikka olisi oikeasti hyvä työntekijä niin ilmaisissa orjatöissä ei se tikku mene ristiin kuin suurella vaivalla ja ajan kanssa. Parempaan ei pysty, kun yhtäkkiä tulee hidasälyisen syndrooma ja oppi ei vaan oikein mene perille.

Vierailija
2/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyöKOKEILU.

Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yrittäjät ei ole valmiina palkkaamaan ja monet harjoittelijat on työnvieroksujia. Olleet niin kauan poissa työelämästä, että se taitaa jo pelottaa.

Minä palkkasin yhden asentajan työharjoittelun kautta, mutta se onkin jo lähellä eläkeikää niin ei ihan tavallisin hakija. Osaava, mutta ei kysytty ikänsä vuoksi.

Vierailija
4/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Aiotko siis ihan palkkaa maksaa? Mihin voin hakea?

Vierailija
5/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö itse kilpailijalle töitä 9 euron päiväpalkalla monta kuukautta? Niinpä.

Vierailija
6/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se työkokeilupalkka ei oikein motivoi. Motivoisiko sua arvon johtaja, jos otettais nyt sun palkka pois ja teet töitä vain jollain työmarkkinatuella+9€? Mene peilin eteen ja kysy tätä itseltäsi.

Vierailija
7/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se työkokeilupalkka ei oikein motivoi. Motivoisiko sua arvon johtaja, jos otettais nyt sun palkka pois ja teet töitä vain jollain työmarkkinatuella+9€? Mene peilin eteen ja kysy tätä itseltäsi.

Miksi tulet sitten edes kysymään paikkaa ja kiukuttelet yrittäjälle joka hyvää hyvyyttään sinut ottaa? Ei tule kovinkaan hyvää kuvaa että olisit joustava ja ahkera työntekijä. Sinähän olet valinnut paikkasi itse ei työnantajalla varsinaisesti ole vaatimuksia kun ei mitään maksa mutta energia syöppöä ei jaksa katso edes maksutta ja vielä vähemmän palkata. eli olet petaamassa vasta sitä palkallista paikkaasi.

Huom! Meidän yritykseen ei ole tarkoitus palkata ketään silti työkokeilijat ovat innokkaasti itse tänne tulossa vaikka tietävät tilanteen.

Vierailija
8/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne työkokeilijat on niin huonoja niin miksi niitä sitten käytetään niin paljon? Jo vuosia niitä on ollut yli 100 000 joka vuosi. Voin vastata että syy on raha. Kun säästää yhdenkin ihmisen palkan niin sehän on vähintään 20 000 vuodessa rahaa itselle. 

Vierailija
9/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida tietää että monikaan pienyrittäjä ei saa edes tuota 9€ joka päivä. On kuukausia joilloin täytyy ottaa henkilökohtaista lainaa jotta voi ostaa ruokaa kotiin koska työstä ei tule palkkaa lainkaan. Yritykseenkin voi olla tarpeen laittaa niitä omia rahoja jopa enemmän kuin 9€ päivä. Eli olet siellä ehkä paremmilla liksoilla kuin itse yrittäjä, että mitä luulet että motivoisiko?

Vierailija
10/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks firma oli ottanu työkokeilijan paikkaamaan opintovapaalaista. Se oli ihan ehtaa toimistotyötä, jossa tarvitsee toimialaosaamista ja jonkin verran paineensietokykyä, ei mitään kahvinkeittoa ja puuhastelua. No työkokeilija sitten vähän ajan päästä oli tehnyt oharit ja jättänyt leikit kesken.

Pomolla oli ilmeisesti jokin hinku työllistää työtön ja oli sitten työkkäristä etsinyt uuden työntekijän, tällä kertaa palkallisen. Se olin minä. Tiesin jo lähtökohtaisesti, että en pidä siitä työstä, mutta en voinut kieltäytyäkään. Tein kyllä duunini, mutta pomo valitti kun en ole tarpeeksi puhelias. Lähdin menemään heti kun sopimus päättyi. Vihdoinkin viisastunut pomo etsi sosiaalisen työntekijänsä vapailta markkinoilta ja sai Oikean Tyypin, joka on ollut siellä jo ainakin 5 vuotta.

Mitä tästä opimme: pakottamalla ei saa hyvää, pakottamalla ja ilmaiseksi vielä vähemmän.

Vierailija
11/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo peruspäiväraha +9€ päivä olisi ihan kiva motivaattori. Paljon parempi kuin se että pelko per-sees-sä painaa menemää paljon vähemmällä. Toivon kuitenkin että taantuma menee nopeasti ohi tai liityn pian seuraanne arvon työkokeilijat.

Vierailija
12/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida tietää että monikaan pienyrittäjä ei saa edes tuota 9€ joka päivä. On kuukausia joilloin täytyy ottaa henkilökohtaista lainaa jotta voi ostaa ruokaa kotiin koska työstä ei tule palkkaa lainkaan. Yritykseenkin voi olla tarpeen laittaa niitä omia rahoja jopa enemmän kuin 9€ päivä. Eli olet siellä ehkä paremmilla liksoilla kuin itse yrittäjä, että mitä luulet että motivoisiko?

Se kokonaan sinun ongelmasi, sinä kannat riskit. Lopeta paskayrityksesi jos palkkaa et saa itselle. Vai meidän pitäisi tulla ilmaiseksi töihin, kun yrityksesi on umpi surkea nyrkkipaja.

Vierailija
13/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä en ala kokkeilemmaan. Palkka pitää juosta heti ensimmäisestä tunnista. On koulutusta ja työkokemusta.

Vierailija
14/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kokonaan sinun ongelmasi, sinä kannat riskit. Lopeta paskayrityksesi jos palkkaa et saa itselle. Vai meidän pitäisi tulla ilmaiseksi töihin, kun yrityksesi on umpi surkea nyrkkipaja.

Minä helpottaisin yrittäjän mahdollisuutta olla työttömänä silloin kun firmalle ei ole töitä. Yksinyrittäjille se on aivan kohtuuton tilanne kun töitä ei ole eikä ole oikeutettu minkään sortin työttömyysrahaan. 

Vierailija
15/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä helpottaisin yrittäjän mahdollisuutta olla työttömänä silloin kun firmalle ei ole töitä. Yksinyrittäjille se on aivan kohtuuton tilanne kun töitä ei ole eikä ole oikeutettu minkään sortin työttömyysrahaan. 

Omia valintoja.

Näille yrittäjille tuskin kelpaisi työttömyysajalle samat säännöt kuin muille eli muun muassa juurikin työkokeilut.

Vierailija
16/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet sitten edes kysymään paikkaa ja kiukuttelet yrittäjälle joka hyvää hyvyyttään sinut ottaa? Ei tule kovinkaan hyvää kuvaa että olisit joustava ja ahkera työntekijä. Sinähän olet valinnut paikkasi itse ei työnantajalla varsinaisesti ole vaatimuksia kun ei mitään maksa mutta energia syöppöä ei jaksa katso edes maksutta ja vielä vähemmän palkata. eli olet petaamassa vasta sitä palkallista paikkaasi.

Huom! Meidän yritykseen ei ole tarkoitus palkata ketään silti työkokeilijat ovat innokkaasti itse tänne tulossa vaikka tietävät tilanteen.

TE-toimisto velvoittaa työttömät hakeutumaan "aktivointitoimenpiteeseen". Jos työtön ei etsi työkokeilupaikkaa itselleen niin hän saa karenssin.

Vierailija
17/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan orjatyötä

Vierailija
18/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä firmaa missä tarvittaisiin?

Vierailija
19/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omavalinta. Kukaan ei pakota.

Vierailija
20/22 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paska pitää olla alallaan, jos yrittäjänä ei tienaa 9e/pv?? Miksi kukaan jatkaisi sellaista yritystä? Kerro vielä että painat jouluaatot ja juhannuksetkin palkatta...

T: yrittäjä, joka tekee huvikseen 3-päiväistä työviikkoa, koska sillä tienaa jo saman mitä työssäkäyvä tienaa viidessä päivässä.