Lääkitys ja itsetuhoiset ajatukset
Moi
Voisinko kysyä täältä neuvoa ja vertaistukea mun tilanteeseen?
Olen epätoivoinen 28-vuotias nainen. Olen 14 vuotta sairastanut endometrioosia ja mulla on vaikea kiputilanne, päivittäin toistuvat kipukohtaukset. Olen kokeillut elämäni aikana lukuisia hormonihoitoja tähän sairauteen, nyt menossa on keltarauhashormoni Slinda ja "syöpälääke" Letzorol, jotka yhdessä tekevät minulle vaihdevuodet. Letzorolin aloitettuani kivut ovat voimistuneet entisestään. Olen nyt kokeillut olla pelkällä Slindalla, mutta olo on henkisesti niin paha, että olen jopa miettinyt itseni vahingoittamista.
Lääkäriin minulla on aika kolmen kuukauden päästä. Syön Panacodeja ja yritän selviytyä päivästä toiseen. En nuku, ja päivisin minulla on sen takia todella huono, välillä vähän jopa epätodellinen väsymys ja olo.
Yritän opiskella tässä ohessa ja aloittaa kesätyöt kohta. En tiedä, miten pärjään seuraavaan lääkäriin asti. Tunnen, että mun kipuihin ei ole mitään parantavaa keinoa. Ahdistaa myös syödä hormoneita kun ne masentavat minua, mutta ilman niitä sairauteni pääsisi leviämään sisuskaluissa vapaasti. Tosin viimeksi lääkärissä totesimme, että endometrioomat ovat kasvaneet tälläkin lääkityksellä.
Kiitos
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi leikkaus. Toivottavasti löydät apua!
Kiitos! Kun vain pääsisi leikkaukseen..
Ap
Minulla auttoi leikkaus. Toivottavasti löydät apua!