Miksi nuoret valittavat, että ei ole töitä tarjolla? Kyllä tekevälle aina töitä löytyy sanon minä
Ennen mentiin vaikka raksalle kysymään, että mitä voi tehdä ja siitä alkoi työura. Nytkin siskonpoika vain makaa kotona ja valittelee, että ei päässyt syksyllä yliopistoon eikä töitäkään löydy. No kyllä varmasti löytyy, jos lähtee hakemaan!
Kommentit (86)
Ei löytynyt ennenkään töitä jokaiselle. Työttömiä on ollut aina.
Sano vain. Älä kuitenkaan luule, että kaikki mitä sanot on totta. Suomessa ei ikinä ole ollut 100% työllisyysaste eikä tule koskaan olemaankaan. Nykyinen 75% on korkeimpia vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa vaaliväittelyissä, kun etenkin Marin paasaa miten meillä on huutava pula osaajista. Samaan aikaan noin 300 000 ihmistä on vailla työtä. Tuskin ovat kaikki kouluttamattomia elämäntapaloisia.
Osaajat ovat työpaikan parhaimmistoa. Nämä 300 000 työtöntä ovat keskitasoa huonompia työntekijöitä.
Huono rölli 0/5
Niin 80-lukulaista. Ap ei ole tainnut kuulla että Suomessa on yli 300 000 työtöntäl, mistäs ajattelit kaikille palkkatöitä taikoa, et ole tainnut kuulla automatisaatiosta, robotisaatiosta tai Kiina-ilmiöstä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa vaaliväittelyissä, kun etenkin Marin paasaa miten meillä on huutava pula osaajista. Samaan aikaan noin 300 000 ihmistä on vailla työtä. Tuskin ovat kaikki kouluttamattomia elämäntapaloisia.
Osaajat ovat työpaikan parhaimmistoa. Nämä 300 000 työtöntä ovat keskitasoa huonompia työntekijöitä.
Hienosti on Sannan vaalipropaganda uponnut sinuun :D Harmi, ettei tuolla ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Vahditko sitä kellon ympäri kun tiedät ettei se hae töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raksalle ei enää pääse jos ei ole koulutusta ja tusina erilaista korttia jotka on uusittava 1-2 vuoden välein.
Valtio on tietoisesti lähtenyt vaikeuttamaan ihmisten työllistymistä, ja tässä on seuraus.
Kyse ihan työturvallisuudesta ja hyvä niin. Hankkikaa nuoret ne kortit, katsotaan sitten.
kortteja tarjoaa useampi eri toimija. Olen joutunut työssäni teollisuuden työn tilaajana torjumaan työntekijöitä, joilla on kyllä vaadittavat pätevyydet, mutta juuri minun yhtiölleni väärän kortin myöntäjän kortilla.
Hankkisitko itse useamman esim työturvakortin omalla kustannuksella, jotta pääsisit töihin, ehkä, joskus?
Työturvakorttia ei tarvita yhtään mihinkään avustavissa tehtävissä vaikkapa kiinteistöautomaatio työmaalla. Hygieniapassia ei tarvita mihinkään jos myydään maataloustuotteita marketin pihassa.
Voisiko tuleva hallitus viimein toteuttaa ne sääntelynpurkamistalkoot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep...Odotas vaan kun itse jäät työttömäksi niin voi pilkka kapsahtaa omaan nilkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvitellaan, että väitteesi olisi totta, miksi HUUUTAVASSA pulassa ei palkata niitä keskitasoa huonompia? Olisihan ne tyhjää parempia ja taatusti saisivat hommat tehtyä.
Helmikuussa 2023 oli 258 100 työtöntä työnhakijaa. Tästä joukosta siis puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms. tilastonkaunisteet.
Avoimia työpaikkoja puolestaan on noin 50 000.
Ennen sana kertoo vain sinun syntymävuotesi ja älykkyysosamäärän.
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosituhannella ap oikein on?
Ap röllää tahallaa. Kaikkihan tietävät että 90-luvun lamasta lähtien on ollut paljon työttömiä ja tulee olemaan, koska teknologia kehittyy ja kaikille ei vain löydy niitä palkkatöitä enää
Vierailija kirjoitti:
Niin, ovatko nuo työttömät juuri niiden alojen osaajia, alojen, joilla on työttömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa 2023 oli 258 100 työtöntä työnhakijaa. Tästä joukosta siis puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms. tilastonkaunisteet.
Ja noista 50 000:sta aika iso osa on provikkapalkkaista puhelinmyyntiä, henkilökohtaisen avustajan työtä 30h/kk tunneilla tai muuta pilipali työtä, jolla ei itseään voi elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ovatko nuo työttömät juuri niiden alojen osaajia, alojen, joilla on työttömyyttä?
Harvinaisen tyhmä kysymys. Työttömissä on todella monenlaisia ihmisiä. Aivan varmasti myös niiden alojen osaajia, joilla on "työvoimapula" (lue: haluttomuus maksaa asianmukaista palkkaa ja pitää työolosuhteen inhimillisinä).
Vierailija kirjoitti:
Avoimien työpaikkojen todellinen määrä on huomattavasti pienempi. Itse olen hakemassa työtä ja minulla on te-toimiston työpaikkavahti, joka ilmoittaa sähköpostiin avoimista työpaikoista. Lähes jokainen paikka tulee ilmoituksena kahteen kertaan ja pelkästään eilisen aikana tuli 11 (!!) ilmoitusta samasta puhelinmyyntifirmasta samaan hommaan hieman eri nimikkeellä.
Jaspreet.S sanoi että työttömyyden nousu laskee inflaatiota.
koska niitä töitä ei vaan ole niitä työpaikkoja millä elätetään itsensä on vain joka neljännellä suomalaisella
Vaikea työllistyä jos aivot tuhoutuneet väkivallan takia.