HS: Miten sinä säästäisit valtion menoista?
Onpa hyvä laskuri: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009421535.html
Tein itse tuon listan läpi ja sain säästöä 4,2 miljardia valtion menoihin.
Kommentit (46)
Sote-uudistuksessa ei ole mitään kannustimia toiminnan tehostamiseen ja alueita on aivan liikaa. Asiantuntijoiden suositus oli 5, niitä laitettiin poliittisista syistä 21. Alueita pitää yhdistää ja asettaa kannustimia parhaiden käytäntöjen käyttämiseen kaikkialla.
Tukiviidakosta karsimalla sain miljardin säästöt. Muista jutuista napsimalla lähti myös 2 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Demarit haluaa puuttua tavallisen palkansaajan ainoaan rehelliseen keinoon vaurastua, eli omistusasunnon myyntivoittoon.
Jos esimerkiksi onnistuu myymään asuntonsa 65 000 euroa korkeamalla hinnalla kuin mitä siitä on itse maksanut, tulisi tästä maksaa myyntivoittovero.
Ihan käsittämätön ehdotus, että ihmisille ei sallittaisi tällaista pientä vaurastumista. Useimmilla kuitenkin se myyntivoitto hupenee seuraavaan asuntoon.
SDP ei ole kyllä ollut tavallisen palkansaajan puolue vähään aikaan.
Eläkeläisten ja sossuelättien.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että aika moni panee rastin kehitysyhteistyön kustannusten kohdalle.
Ei kai siihen velkaa kannattaisi ottakaan. Sitten vasta voidaan auttaa muita jos ensin itse pärjätään omillamme.
3 miljardia helposti, esim asumistukien pienentäminen työkykyisille ja asumistuet samaan luokaan koko maassa. Samoin ilmastotuet ja joukkoliikennetuet pois. Tietty myös kehitysapu jne.
Tarkemmin perehtymällä varmaan saisi lisääkin säästöjä, nyt tein vain pikaisesti.