Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Miten sinä säästäisit valtion menoista?

Vierailija
22.03.2023 |

Onpa hyvä laskuri: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009421535.html
Tein itse tuon listan läpi ja sain säästöä 4,2 miljardia valtion menoihin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten isoin ongelma on KALLIIDEN SAIRAUKSIEN HOIDOSSA, EI ENNALTAEHKÄISYSSÄ. Jo 20 vuotta sitten puhuttiin siitä, että ihmisten pitäisi panostaa SAIRAUKSIEN ENNALTAEHKÄISYYN. Siitä huolimatta kaikissa vaalikeskusteluissa ainoastaan Anna-Maja Henriksson on nostanut esiin liikkumisen ja itsensä hyväkuntoisena pitämiseen. Uskomatonta. Ja Suomessa tähän on kuitenkin suotu mahdollisuuksia monin verroin.

Vierailija
22/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi oli ihan hyvä laskuri. Näkee, että kurjistumisen tie on edessä itse kullakin taholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästettyä 5mrd euroa.

En puuttunut asumistukeen, työttömyysturvaan, eläkkeisiin, koulutukseen, sote-alaan tai ilmastomuutoksen aiheuttamiin kuluihin millään tavalla.

Eli kokoomuksen höpinät voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
24/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksumuurin takana HS:n Option artikkelissa talousviisaat selittivät, ettei Suomi ole mihinkään velkavankauteen päätymässä ja leikkauslistat ovat älytöntä pelottelua. Silläkin on arvonsa, että yhteiskunnan ihmisillä on hyvä olla pienestä pitäen.

Koko ajanhan valtio maksaa vanhoja velkoja pois ja ottaa uutta velkaa. Siihenhän velkakirjamarkkinat perustuvat.

Vierailija
25/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yli 6 miljardia eikä yritysten ja rikkaiden verotukseen tarvinnut koskea lainkaan :)

Persuporvarin tyyliin harmaan talouden kitkentään ja sen lakkauttamiseksi en tehnyt mitään- sellaista vaihtoehtoa ei ollut.

Vierailija
26/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan tuosta on valita ne, jotka eivät koske minua itseäni. Itse en omista autoa, niin toki korottaisin kaikkea siihen liittyvää verotusta. Mutta moni omistaa auton ja olisi sitten näreissään minulle. Vaikeita päätöksiähän nuo oikeasti on.

Vierailija
27/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti tehty laskuri kyllä, siellä ollu demareiden vaikuttajat asialla. Mitään oikeita leikkauksia ei voinut tehdä vaan pieniä 50-200m näpertelyitä per asia. Hyvin näkee miten äänestysagendaa ajetaan hesarinkin toimesta. 

Vierailija
28/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää kyllä lukea noita leikkauskohteita. Ihan uskomattomiin asioihin tungetaan rahaa miljoonatolkulla, jopa satoja miljoonia?? Ja sitten sairaanhoitajille ei saada minkäänlaista korvausta raskaista töistä!?

Vierailija
29/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän leikkauksien määrää ei voinut itse säätää mutta veronkorotusten määrää pystyi? 

Vierailija
30/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli paha. Olen kai liian kiltti, kun sain leikattua vain 1,5 miljardia.

Vierailija
31/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan tekeminen on meille ajan kulua ja huvia. Uusi hallitus joutuu oikeasti käyttämään saksia.

Vierailija
32/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkasin kaikista sosiaalimenoista maksimimäärän. Koulutukseen en kajonnut. Tuli mojovat säästöt.

Vierailija
33/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korottaisin autoveroa

Tuohan nousee automaattisesti uusien haittaverojen myötä.

Vierailija
34/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit haluaa puuttua tavallisen palkansaajan ainoaan rehelliseen keinoon vaurastua, eli omistusasunnon myyntivoittoon.

Jos esimerkiksi onnistuu myymään asuntonsa 65 000 euroa korkeamalla hinnalla kuin mitä siitä on itse maksanut, tulisi tästä maksaa myyntivoittovero.

Ihan käsittämätön ehdotus, että ihmisille ei sallittaisi tällaista pientä vaurastumista. Useimmilla kuitenkin se myyntivoitto hupenee seuraavaan asuntoon.

Vierailija
35/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lista erilaisia säästökohteita. En yhtään enää ihmettele, että liberaalit esittelee 9 miljardin säästöohjelman, joka ei vähennä yhtään turvallisuudesta, koulutuksesta tai oleellisista sosiaalimenoista.

Vierailija
36/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain reilusti yli 6 miljardia säästöä.

Vierailija
37/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nee ke reiltä kaikki pois.

Vierailija
38/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kyllä lukea noita leikkauskohteita. Ihan uskomattomiin asioihin tungetaan rahaa miljoonatolkulla, jopa satoja miljoonia?? Ja sitten sairaanhoitajille ei saada minkäänlaista korvausta raskaista töistä!?

Voisko sairaanhoitajille potilaat antaa tippiä, jos tekevät hommansa hyvin? Samoin omaiset vanhusten hoivatyöntekijöille.

Se motivoisi näitä raskaan työn tekijöitä varmasti.

Vierailija
39/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkauttaisin ihan ensimmäisenä kehitysavun jokaiseen venäjää tukeviin maihin. Suora rahasiirto venäjän sotakassaan.

Seuraavana yritystuet lakkautuslistalle. Terve yritystoiminta ei tarvitse tukea. Ei mitään tekohengitystä vääristämään kilpailua.

Asumistuen lakkautus koska se vaan vääristää asuntomarkkinoita.

Vierailija
40/46 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokutusta vähemmälle. Ei velalla voi tehdä hyväntekeväisyyttä. Kokeilkaa ottaa pikavippejä ja laittakaa rahat avustusjärjestöille niin kyllä jossain vaiheessa menet ulosottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan