Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut alle vuoden työkkärin asiakkaana ja nyt jo lopen väsynyt ja stressaantunut

Vierailija
21.03.2023 |

Olen päälle parikymppinen osa-aikatöissä käyvä nuori ja alan olemaan lopen uupunut jatkuvaan stressiin, jonka työkkäri aiheuttaa. Jatkuvasti mietin, olenko muistanut ilmoittaa työkkäriin hakemani työpaikat, milloin ne taas soittaa yllättäen, pääsenkö vastaamaan, jos en pääsekkään, tuleeko karenssia. Lista on loputon kaikista stressin aiheista. Hoidan kyllä velvollisuuteni työttömänä, mutta silti asia stressaa ja ahdistaa jatkuvasti. Olisihan se mukavaa saada kokopäivätyö ja irtautaua työkkäristä, mutta ei kukaan halua palkata. Osa-aikatyönkään palkka ei yksinään riitä elämiseen, joten tukia on pakko nostaa.
Politiikot haluavat halpaa työvoimaa ulkomailta, mutta meitä suomalaisia ei haluta työllistää. Pelottaa tämän maan tulevaisuus ja se, että joudun olemaan vain osa-aikatyössä eläkeikään asti, jos koskaan edes pääsen eläkkeelle. Olen aidosti huolissani tämän maan tulevaisuudesta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle.

Haluaisitko narsistisen sosiopaatin jolle ihmishengellä ei ole mitään merkitystä, hoitamaan sinua tai läheistäsi?

Vierailija
22/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmiselvästi kuntouttavan työtoiminnan tarpeessa, kun olet niin väsynyt ja stressaantunut. Sieltä saat virtaa uuteen ponnisteluun.

Juu, sairaalan potilastieto arkistossa on työttömiä kuntouttavassa työtoiminnassa. Siellä piisaa ihmisten terveyspapereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi toimii kuten tarkoitettu. Työttömällä ei saa olla kivaa.

Aloittaja ei ole työtön.

Onhan osa-aikatyötön. Ei työssäkäyvällä ole mitään asiaa työkkäriin.

Vierailija
24/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyykyttävätkö kaikkia tasapuolisesti vaiko nuoria enemmän kuin vanhoja?

T. Vanha töihinsä väsynyt

En tiedä, mutta itsellä kesti lähemmäs puoli vuotta työkkäriin ilmoittautumisesta, kun ottivat edes yhteyttä :D. Nykyisin ottavat yhteyttä 3 kuukauden välein.

Kuulostaa lupaavalta.

Riippunee myös tuurista...

Vierailija
25/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle.

Haluaisitko narsistisen sosiopaatin jolle ihmishengellä ei ole mitään merkitystä, hoitamaan sinua tai läheistäsi?

En toki. Sinnehän on soveltuvuustestit.

Vierailija
26/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, mille sinusta tuntuu. En itsekkään ymmärrä, miksi tänne halutaan työvoimaa ulkomailta, vaikka meillä on 250 000 työtöntä työnhakijaa Suomessa. Ihan älytöntä.

Tietyt hommat ei kelpaa suomalaisille joten ulkomaalaisia halutaan.

Vierailija
27/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua risoo sana työtarjous.

Kun se ei ole työtarjous, vaan työnhakuehdotus.

Vierailija
28/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet ihan tavanomaisen opiskelijan ikäinen, eli nyt vaan haet johonkin kouluun syksyksi sellaiselle alalle, missä on töitä. Eikös ne opiskelupaikkahaut juuri nyt ole käynnissä? Pääsykoekirjat äkkiä pänttäykseen!

Vierailija
29/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle.

En toki. Sinnehän on soveltuvuustestit.

Niin, silloin tuo hoitoalan tuputtaminen ei toimi. Saatan vaikka myrkyttää vanhuksen tai vetää muksulta lutkun auki jos siitä lähtee liikaa ääntä. Hoitoala ei sovellu kaikille.

Vierailija
30/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alettiin jossain vaiheessa pommittaa ihan sikana työkkärin puolelta.. Olen 30v joten varmaan johtuu iästäni sillä äitiäni ei pommitettu yhtään, kertoi. Mua painostettiin osallistumaan kaikkiin valmennuksiin ja jouduin johonkin typin asiakkaksi. Se nainen halusi soitella N. 3 viikon välein ja yritti saada minua kuntouttavaan ja työharjoitteluun kassalle. Sairastuin jatkuvasta painostuksesta ja hain sairaslomaa uupumuksesta. Nyt ei ole työkkäri ottanut yhteyttä kolmeen kuukauteen.

Vierailija
31/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toki tuon, omastakin mielestäni ilmoittamiset jne vievät paljon aikaa ja energiaa, kun olen ollut TE-toimiston asiakas.

Mutta: ajattele tuota ilmoittelua itsessään työnä. Koska siitähän sinulle maksetaan. Aika pieni aikapanos kuitenkin siihen verrattuna, mikä "tuntipalkkasi" siitä on!

Olemme Suomessa tottuneet siihen, että yhteiskunta tukee, ja sitä helposti alkaa pitää asioita itsestäänselvyyksinä. Mutta aika kivahan se on, että yhteiskunta mahdollistaa osa-aikaisen tekemisen, ja lopulta sun pitää vaan laittaa sitä aikaa ilmoitteluun, ja sillä selvä! Helpompi duuni, kuin jonkun muun duunin tekeminen kokoaikaisesti.

Täytyy sanoa, että ei minua kyllä mikään täysipäiväinen työ stressannut edes puoliksi niin paljon kuin työkkärin kanssa asioiminen. Ja tein sentään kohtalaisen haastavia töitä, joissa oli  mahdollisuus tuottaa todella merkittävää taloudellista vahinkoa työnantajalle.

Nykyään olen vakuutuslääkärin ihmeparantamana työkyvyttömänä kuntouttavassa työtoiminnassa, jonka tarkoitus on ilmeisesti tuhota mielenterveys niiltä, jotka ovat vain fyysisesti haasteellisia. En usko kenenkään kestävän tuota kaurismäkeläistä rappion, apatian ja luovuttamisen ilmapiiriä kovin pitkään tervepäisenä. Vetäjätkin ovat jotain suojatyöpaikkaan työllistettyjä vaivaisia, ainoa ero meidän välillä on, että ne saavat palkkaa ja minä itse asiassa olisin kompetentti, jos olisin työkykyinen.

Vierailija
32/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään ihmetytä tämä outous. Ulkomailta pakko saada työvoimaa vaikkei omatkaan työllisty ja kyttäys työkkärin ja kelan toimesta on aivan sairasta, suorastaan orjuuttavaa. Hieman muuttuneet asiat muutamassa vuosikymmenessä, omassa nuoruudessa sai ihan rauhassa olla työttömänä.

Vierailija
33/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra virmaan, sieltä saat hyvin nopeasti haluamisia töitä ja jos hoidat työsi hyvin Sinut palkataan 

vakituiseksi, tämä on hyvä kokemukseni työn antajana. Tässä totuus työelämästä, hyvistä työntekijöistä

taistellaan, huonoista ei tahdo päästä eroon.

Vierailija
34/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap käy töissä. Miten apn työkyvylle käy tuossa, mitä veikkaat?

Vierailija
35/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä, samat työttömien piiskaukset pätevät häneenkin kun asioi työkkärin kanssa.

Vierailija
36/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alettiin jossain vaiheessa pommittaa ihan sikana työkkärin puolelta.. Olen 30v joten varmaan johtuu iästäni sillä äitiäni ei pommitettu yhtään, kertoi. Mua painostettiin osallistumaan kaikkiin valmennuksiin ja jouduin johonkin typin asiakkaksi. Se nainen halusi soitella N. 3 viikon välein ja yritti saada minua kuntouttavaan ja työharjoitteluun kassalle. Sairastuin jatkuvasta painostuksesta ja hain sairaslomaa uupumuksesta. Nyt ei ole työkkäri ottanut yhteyttä kolmeen kuukauteen.

No miten pystyisit olemaan töissä jos tuosta jo uuvuit?

Vierailija
37/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tässäkin ketjussa sanovat, että töitä on haettava kerran / 3kk, mutta työkkärin sivuilka lukee, että on tehtävä 4 hakemusta / kk.

Miten se on?

Vierailija
38/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, mille sinusta tuntuu. En itsekkään ymmärrä, miksi tänne halutaan työvoimaa ulkomailta, vaikka meillä on 250 000 työtöntä työnhakijaa Suomessa. Ihan älytöntä.

Koska mielenterveysongelmainen ja alkoholisoitunut 58-vuotias Jaska ei nyt vaan voi olla teho-osaston hoitaja tai vaka-opettaja, vaikka kuinka haluaisimme. Tuskin mitään muutakaan kuin korkeintaan kokemusasiantuntija.

Ei tänne ulkomailta mitään teho-osaston hoitajia tai vaka-opettajia haluta, vaan siivoajia, vanhuspalveluiden lähihoitajia ja rakennustyöläisiä.

Oikeasti, Suomen poliittinen eliitti haluaisi, että suomalaiset työttömät muuttaisivat pois maasta, ja tänne tulisi ulkomailta "paremmat" työttömät tilalle.

Vierailija
39/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tässäkin ketjussa sanovat, että töitä on haettava kerran / 3kk, mutta työkkärin sivuilka lukee, että on tehtävä 4 hakemusta / kk.

Miten se on?

Jos on osa-aikatöissä, eli tekee esim. 20 tuntia/viikko töitä, ja on työnhakijana TE-toimistossa, riittää se 1 hakemus/3kk. Jos on kokonaan työtön, eikä ole rajoitteita, silloin on se 4 hakemusta/kk. Itselläni on rajoitteita, joten minulla on 2 hakemusta/kk.

Vierailija
40/62 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä, samat työttömien piiskaukset pätevät häneenkin kun asioi työkkärin kanssa.

Noh, kyllä sillä pitäisi olla väliä. Sillä, että meillä on tällaisia systeemejä, jotka murskaavat ihmisiä rattaisiinsa, pitäisi todellakin olla väliä.

Vähän väliä ihmetellen uutisoidaan, että miksi voi nuoret niin huonosti. Tuskin on yksin byrokratian syy, mutta tuskinpa on niinkään, ettei sillä olisi osansa pelissä.