Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittääkö teitä tuotantoeläimet?

Vierailija
25.11.2006 |

Teetkö tämän vuoksi valintoja? Eli oletko jättänyt vaikka sian tai broilerin pois lautaseltasi jne?

Muutamien kymmenien vuosien päästä ihmetellään kuinka julmaa toimintaa ihminen on harjoittanut. Ettekö huomaa sitä vääryyttä mitä eläimille tehdään Suomessakin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläimiä tuoteta tässä määrin, jos ei ole kysyntää. Onneksi ajattelevia yksilöitä vielä löytyy. Ja aina ei ole mielessä vain se oma napa.

Vierailija
42/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon siksi koska ärsyttää moinen " olen muita parempi ihminen kun syö lihaa" asenne. jos yrittäis vaikka vähän neutraalimmalla tavalla muuttaa ihmisten kantoja niin voisit jopa saavuttaa jotain. nyt saat aikaan lähinnä ärtymystä. mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ...kun en syö lihaa...

Vierailija
44/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jotenkin osaa inhimillistää eläinyksilöitä sillä lailla että mua kauheasti koskettaisi niiden kurjat kohtalot. nuorempana olin herkempi (ja vegaani), sittemmin olen kai kyynistynyt ja oma elämäni on helpompaa.

mutta joo, en säälintunteen puuttumisesta huolimatta pidä tuotantoeläinten kohtelua ja oloja asiallisina, ja teen sen vuoksi joitain valintoja ruokakaupassa. en osta broitsua (vaikka mieli tekeekin) enkä sikaa (no se nyt on vaan pahaa). maito ja munat ostetaan luomuna. kalan suhteen yritän tehdä kriittisiä valintoja, mutta multa kerkes mennä paperinkeräykseen se vihreen langan numero jossa oli jotain suosituksia kalan suhteen mainittu.. joten oikeesti ostan mitä sattuu.

Vierailija
45/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikainen tehtotuotanto on ala-arvoista. En syö enkä syötä lapsilleni muuta lihaa kuin kalaa. Sivistyksen mitta on se, miten kohtelee kaikkein vähäosaisimpia ja puolustuskyvyttömiä, kuten eläimet, oletteko ikinä ajatelleet sitä?

Vierailija
46/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden teurastus on liukuhihnatoimintaa (elävänä pää alaspäin), jossa kone hoitaa miten hoitaa eikä tainnutusta välttämättä varmisteta mitenkään. Kasvatushalleissa on tuhansia lintuja, joita hoidetaan automaatiolla ja kerätään välillä kuolleet pois.

Vierailija
47/47 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkähän se nahkaki käytetään..sohviin?!kenkiin?! Ja entäs se loppujäte..lemmikkieläinten ruokaan?!

Mitäs lannoitetta käytetään kasvismailla? Ettei vaan olisi apulannalla kasvatettuja elleivät ole luomukasviksia.

Ei säälitä jos on asialliset olosuhteet ja ei käytetä väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä