Hoi sinä maailman onnellisimman maan kansalainen? Miltä tuntuu olla maailman onnellisimmasta maasta kotoisin?
Kommentit (110)
Ideologian takia varmaan kuolen jääkylmään kerrostalokopperooni köyhänä. En ole eläessäni ollut niin jäässä kuin nyt, jo kuukausia. Kuumetta ja keuhko oireita joka päivä, varsinkin kun herää jääkylmältä patjalta, kylmään vetoon. Pian täällä roplataan vesihanatkin niin ettei voi käydä kunnon suihkussakaan.
Talonyhtiöt ovat säästäneet maagista sähköä noin 30%, tästä minun kuulema pitäisi olla onnellinen, kuumeisena kylmää hohkavassa betonikuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on siis gallup-tulos. Epäilen, että suomalaiset eivät ole aivan rehellisiä, vaan ruksivat itsensä onnellisemmiksi kuin mitä oikeasti tuntevat olevansa. Onhan siinä hieman painetta olla onnellinen, kun Suomi on menestynyt niin hyvin.
Ihmisillä ei näköjään ole mitään käryä siitä, mihin tuo tulos perustuu. Se ei ole vain jokin kysely. Siinä otetaan huomioon elintaso, elinikä, terveydenhoito, sukupuolten taas-arvo, ilmainen koulutus, ympäristön puhtaus, päivähoito jnejne.
Tiedätkö, miten onnelliseksi esimerkiksi puhdas hengitysilma voi tehdä, kun on ensin kokeillut elää savusumussa?
En usko, että mittaus tehdään noin. Kyllä se on gallupin tulos. Yksinkertaisesti kysytään 0-10, kuinka onnellinen ihminen tuntee olevansa.
Muistaakseni siellä on yhtenä syynä onneen juuri se mikä tekee minun elämästäni kurjempaa. Eli se ettei palkalla tulla toimeen vaan saadaan sen päälle tukia. Ei tee onnelliseksi, vituttaa vaan ja vie motivaation aamulla nousta töihin.
Tänään olen ollut hieman onnellisempi kun junalakon takia en sinne töihin mennyt. Rahaa tulee vähemmän mutta mitä väliä sillä on kun en minä siitä rahasta mitään iloa saa, en edes sitä että pystyisin itseni elättämään.
Viimeisen vuoden aikana lunta tullut tupaan ihan kiitettävästi. Jos jäisin surkuttelemaan elämääni, olisin muuta kuin yksi onnellisista. Olen kai oppinut läksyni. Olen onnellinen siitä mitä minulla on. En tarvitse yhtään enempää tai mitään suurempaa ollakseni onnellinen. Pienet asiat ja hetket, ystävät. Katto pään päällä, ruokaa kaapissa. Terve en ole mutta eipä tuo haittaa. Muut asiat kompensoivat.
Vanhemmilta saadaan elämänasenne ja elämän hallintakeinot, joilla pärjätään myös vaikeiden aikojen läpi. Liian isot tuet passivoivat ihmisiä ja katkeroittavat viulujen maksajat.
Halpamaista onnellisuutta on verrata itseään johonkin toiseen kenellä menee huonommin. Se on vahingoniloa, ei onnellisuutta koska kohtalonasi on jatkossa katsoa ylöspäin heitä keillä menee hierarkiassa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilta saadaan elämänasenne ja elämän hallintakeinot, joilla pärjätään myös vaikeiden aikojen läpi. Liian isot tuet passivoivat ihmisiä ja katkeroittavat viulujen maksajat.
Tuohan on kuin orjuuden puolustaja sanoisi että pyörän keksiminen tekee ihmisistä laiskoja koska heidän ei tarvitse vetää kiviä perässään enää kuin muulien tai apinoiden.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä ei pääse lääkäriin vaikka olisi sairas. Maaseudulla pääsee päivässä. Eikö mikään puolue pidä helsinkiläisten puolia?
Miksi me maksamme veroja, kun meidän annetaan kuolla sairauksiin?
Toimittajat kysykää poliitikoilta?
Päivässä? Ei kuule pääse ainakaan pariin viikkoon.
äänestän persuja ja toivon muutosta. en aio vaipua epätoivoon.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tuki-trolli se tunget itsesi joka keskusteluun niin kuin persutrolli. Usko jo, Suomen tuet ovat alhaisimpia (oh the horror)
Persut, Suomen negatiivisin puolue.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on siis gallup-tulos. Epäilen, että suomalaiset eivät ole aivan rehellisiä, vaan ruksivat itsensä onnellisemmiksi kuin mitä oikeasti tuntevat olevansa. Onhan siinä hieman painetta olla onnellinen, kun Suomi on menestynyt niin hyvin.[/quote
Ei ole pelkkä galluptulos, perusteena on hyvinvointivaltion antamat tuet ja muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat tyhmiä eivätkä pääse kunnolla matkustamaan ja näkemään, että muualla eletään paremmin.
Korruptiota on enemmän kuin missään, täällä sitä vain kutsutaan "hyvä veli" järjestelmäksi.
Nämä syytökset suomalaisesta korruptiosta tuppaa huvittamaan. Juu, on Suomessakin korruptiota mutta se on kuin lapsen näpistelyä verrattuna siihen mitä tuolla muualla maailmassa (Pohjoismaiden ulkopuolella) tapahtuu. Että mieti nyt edes sitä olisiko vaikka Venäjän armeijan rahojen välistä veto pikkaisen enemmän kuin mikään Suomessa tapahtunut juttu.
Mutta tervemenoa vaan sinne muualle elämään onnellisena ja näkemään kuinka hyvin asiat.
Vierailija kirjoitti:
Persut, Suomen negatiivisin puolue.
Jatkokysymys koska et vastannut aikaisempaan kysymykseeni: miten persuista huolehtimisesi on koskaa estänyt yhtään JYTKYÄ missään? Miksi taistelet tuulimyllyjä vastaan? Oliko sinut jättänyt eksäsi persu? Kohtaa demonisi, näe ne sellaisina kuin ne ovat. Katkeroituminen on yksi asia mikä ärsyttää, siksi haluankin vähän ravistella Sinua.
Vierailija kirjoitti:
Loukatulta. Normaaliin päivätyöhön on todella vaikeaa päästä, rahat eivät riitä ruokaan, saati mihinkään muuhun. Sitten maailma länttää paskaa naamaan väittämällä onnellisimmaksi maaksi...
Toisaalta monessa muussa maassa sinulla ei välttämättä olisi resursseja ja mahdollisuutta olla palstalla valittamassa, vaan sekin energia menisi selviytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
äänestän persuja ja toivon muutosta. en aio vaipua epätoivoon.
Koskaan aikaisemmin ei ole ollut upeampaa rauhanomaista keinoa osoittaa halukkuutensa muutokseen kuin nyt äänestämällä persuja.
Alla se kappale minkä soitan kun vaalitulos on 100% varma :)
Suomi on onnellisin niillä kriteereillä joita tuossa kyselyssä tutkitaan. Lähdin Suomesta 10 vuotta sitten ja olen siitä lähtien ollut vapautuneempi, iloisempi ja nauttinut elämästäni paljon enemmän. Havaintoni mukaan täällä keski-Euroopassa ihmiset ovat onnellisempia keskimäärin kuin Suomessa.
Onnelliselta. Asiat ovat hyvin kohdaltani. Allekirjoitan tuon onnellisuus julkaisun.