Miten toi "onnellisuus" mitataan Suomessa?
Mun on vaikea ymmärtää. Ketkä ovat onnellisia? parhaiten pärjäävät ihmiset? koko kansa? Miten tää on selvitetty? En ole nähnyt missään mitään kyselyä.
Kommentit (82)
Keneltä kysytään onnellisuudesta? Vai kysytäänkö keneltäkään? Jos kysyttäisi työttömiltä, köyhiltä, vastaukset olisivat erilaisia. Minä, 60v työtön nainen, en koskaan ole saanut osallistua mihinkään kyselyihin.
Kuka näitä kyselyitä tekee? Suomessa on työttömiä, köyhiä pilvin pimein. Ihmisillä ei varaa lääkäriin/ hammashoitoon. Itsemurhatilastot euroopan korkeimpia. Sosiaaliturva heikoin euroopassa. Ruokajonot hävettävän pitkiä. Silti onnellisin maa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole onnellinen. Meinasin opiskella itselleni amk tutkinnon ja haluan työllistyä amk tason töihin. Sen jälkeen olen luultavasti onnellinen koska palkka tuplaantuu ja ei tarvi enää niitä p*skahommia tehdä.
P*skaa se on amkkinakin, ja monella akateemisellakin.
Terkuin tradenomi, sihteeri kunta-alalla. Brutto 2430 €/kk työuraa takana samassa paikassa 17 v. Olen urani huipulla. Saman verran tienaa mm. sairaanhoitaja päivätyössä teho-osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä kysytään onnellisuudesta? Vai kysytäänkö keneltäkään? Jos kysyttäisi työttömiltä, köyhiltä, vastaukset olisivat erilaisia. Minä, 60v työtön nainen, en koskaan ole saanut osallistua mihinkään kyselyihin.
Tämä.
Väitän että onnellisuus on suomessa todella vahvasti sidoksissa ihmisen tulotasoon. Mitä paremmat tulot niin sitä onnellisempi ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka ihan rehellisellä satunnaisotannalla kysytään noin tuhannelta suomalaiselta niin aika pienihän se mahdollisuus on että juuri sinulta kysyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Väitän että onnellisuus on suomessa todella vahvasti sidoksissa ihmisen tulotasoon. Mitä paremmat tulot niin sitä onnellisempi ihminen on.
Ei tämä.
Onnellisuus on kovin suhteellista ja ihmisillä on tapana kuitenkin löytää se oma onnensa ihan omasta arjestaan jos ovat löytääkseen. Maailmassa on paljon onnellisia köyhiä ja onnettomia rikkaita. Suomessa on toki se etu että täällä köyhilläkin on asiat verrattain hyvin verrattuna moneen muuhun maahan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä kyselyitä tekee? Suomessa on työttömiä, köyhiä pilvin pimein. Ihmisillä ei varaa lääkäriin/ hammashoitoon. Itsemurhatilastot euroopan korkeimpia. Sosiaaliturva heikoin euroopassa. Ruokajonot hävettävän pitkiä. Silti onnellisin maa?
Jotain lähdettä Euroopan heikoimmalle sosiaaliturvalle?
Minun rooli yhteiskunnassa on käydä töissä jotta valtio saa rahaa ja että työelämän ulkopuolella olevat ihmiset saavat rahaa. Mitään tukea en ole saannut yhteiskunnalta eikä kela tai sossu ole koskaan antanut rahaa minulle. Jos sairastun niin saan kyllä hoitoa mutta ei paljoa lohduta kun maksan joka kuukausi veroja noin 1500e. Kokonaisveroaste on suomessa noin 50% .
Arvatkaa vaa ketuttaako elää suomessa?
Oikea onnellisuus löytyy lämpimästä bongista. Pulp, pulp.....
Vierailija kirjoitti:
Oikea onnellisuus löytyy lämpimästä bongista. Pulp, pulp.....
Kyllä onnellisuus tulee ennemmin ämpäristä kuin bongista. Se odotuksia nostattava kiva pihinä ja kohina nostaessa, pieni nyökkäys esimakuineen ja lopuksi yksi mulahdus joka on kuin muulin potku.
Kirjoitin oman tekstin. Kriittistä, mutta ei asiatonta eikä totuudenvastaista. Sellaista että pitäisi olla oikeus kritisoida. Myös rehellistä. Ei sellaisia sanoja, että olisivat jotenkin laittomia tms. Mutta poistettiin. Joka kerta kun sanon jotakin totuudenmukaista yhteiskuntakriittistä ja vähänkin asiapitoisempaa.
Mun rehellinen mielipiteeni on, että vauva.fi:n keskustelupalsta pyrkii ohjailemaan keskustelua, ei siis poistamaan asiattomuuksia, vaan ohjailemaan sitä, mistä Suomessa saa puhua ja millä tavalla -nimittäin politiikka- aiheiset tappelut ja kinastelut menevät tällä palstalla läpi mutta ei esimerkiksi perusteltu poliittinen kritiikki. Uskon, että omistuspohja vaikuttaa. Kuitenkin keskustelupalstat ovat tavisten foorumeja.
Fiilis on se, että tätä palstaa pidetään yllä lähinnä kevyempiä aiheita varten sekä kansalaisten "ilmapiirin" seuraamiseen. Joten se ihan sama, mitä tänne kirjoittaa Suomea koskevista aiheista. Sinun ei haluta olevan subjekti. Vaan jokin kokemusobjekti.
Täyttä hölynpölyä koko juttu, varsinkin nyt Orpon hallituksen ja stubbin aikana.
Enemmän on kärsiviä kuin onnellisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään valikoidulta joukolta kuten 10t kuussa tienaavilta puolen miljardin budjetin ylen toimittajilta tai kovapalkkaiselta virkarälssiltä jotka oikeasti edustaa komunsitista valtiotaan suomen valtiossa. No on sitten onnellisia. Olisit sinäkin. Paremminvoivien onnea. Hallintoalamaisilta ei kysellä kun ne on niin negatiivisia hyhyh.
Tämä on väärää tietoa! Et tiedä mistä puhut, joten ole hiljaa! Tämä on kansainvälinen tutkimus - eikä mikään KYSELY - siitä, millainen koululaitos, opiskelumahdollisuus, terveydenhoito, sosiaaliturva, turvallisuus, pääsy puhtaaseen luontoon, jne jne maissa on.
Ei ainakaan tavallisten ihmisten elämällä.
Se on pieni otos (eli vähän vastaajia kyselyyn) ja sen perusteella vedetään johtopäätökset. Tämä pieni otos on todennäköisesti pyydetty tietynlaisilta ihmisiltä eli tulos on jo etukäteen varmistettu. Kysyisivät vaan kaikilta Suomen kansalaisilta niin saataisiin se todellinen kuvaus jossa enää 20-30% edustaisi tätä nykyistä kantaa. Mutta ei, halutaan myydä tätä unelmamöttöä Suomalaisille ja pahimmillaan ulkomaalaisille jotka pettyvät karvaasti tänne tullessaan ja lähtevätkin pikaisesti toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Semmoisia juttuja siis että verrataan vain palveluja ja suhteellisuus unohdetaan. Täällä semmoset kauhuverot vastineeksi, että onni on kaukana jos ei ole rikas.
No eihän niitä palveluita olisi lainkaan jos ei tarpeeksi veroja kerättäisi. Suomessa on ihan jokaisella se mahdollisuus muovata elämänsä sellaiseksi minkä haluaa..
Mitä uskollisempi on Suomen propagandamedialle, korruptoituneelle virkamieskoneistolle ja vasemmistoagendaa ajaville poliitikoille, sitä "onnellisempi" on aseenteellis-puolueellisissa "asiantuntijoiden" tekemissä "tutkimuksissa".
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on kaiken suomen median kattavasta propagandasta. Klassinen propagandan muoto.
Potemkinin kulissit (oikeammin translitteroituna Potjomkinin kulissit) tarkoittaa tilanteen antaman vaikutelman lavastamista paremmaksi kuin se todellisuudessa on. Käsite Potemkinin kulissit sai alkunsa, kun ruhtinas Grigori Potjomkin määräsi tien varren asujaimistojen julkisivut kunnostettavaksi keisarinna Katariina II:n Krimin matkan varrella vuonna 1787. Aikalaistarinat kertovat, että paikoin pystytettiin jopa tyhjiä julkisivuja alueen vaurauden merkiksi ja kansalaisia ja koululaisia määrättiin pukeutumaan parhaimpiinsa ja tulemaan tienvarteen tervehtimään keisarinnaa. Paikallisviranomaisten tarkoitus oli Potemkinin kulisseilla miellyttää valtaa pitäviä antamalla alueensa kehityksestä ja kansan hyvinvoinnista todellisuutta parempi kuva.
Kiva kun tunnet tuon ilmauksen, mutta olet tietämätön tämän ketjun aiheesta.
Tuo tutkimus on propagandaa. Voittaja on siinä maa jossa, kulttuurimarxismi on edennyt pisimmälle.
"Maailman onnellisuusraportin kyselytutkimuksessa vastaajia pyydetään arvioimaan nykyistä elämäänsä asteikolla nollasta kymmeneen. Parhainta mahdollista elämää kuvaa 10, huonointa 0.
Vastauksia kerätään noin tuhannelta asukkaalta jokaisesta maasta. Vuoden 2022 raportissa on mukana 146 maata, eli vastaajia on kaikkiaan lähes 150 000 ihmistä ympäri maailmaa."
Suomen luku 7.804