Olen raskaana ja mies on alkanut käyttää termiä "tiineenä" tutuille
Otsikossa tuo tulikin: mies on alkanut käyttää tuota sanaa tyyliin "joo kyllä se meidän Maija on tiineenä ollut jo viitisen kuukautta". Minusta tuo kuulostaa älyttömän loukkaavalta ja rinnastaa minut eläimeen. Ylireagoinko?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla olematon huumorintaju?
Ei jos alan kutsua sinua vitsillä nimesi sijaan sikapossuksi niin ainoa oikea reaktio sinulta on pitää sitä loistavana vitsinä?
eläin voi olla tiineenä,ihminen raskaana..eihän eläimistä puhuta,että se on nyt raskaana :) possu voi porsia,lehmä poikii,mut ihminen synnyttää- oikeat termit!
Minä käytin rouvastani ilmaisua "siunatussa tilassa"
Vierailija kirjoitti:
Mikset ensimmäisen kerran jälkeen suuttunut ja sanonut että noin ei sinusta puhuta? Todella törkeää.
Miksi pitäisi suuttua? Voi ihan nätisti vaan sanoa etten tykkää tuosta nimityksestä, voitko käyttää jotain muuta? Näin voi jopa saada pidettyä perheen koossa eikä lapsen tarvitse olla jo taaperona ramppaamassa kahden kodin väliä.
No mitä sitten?! Mun mielestä suurin osa pelkästään naisten juttuihin viittaavista sanoista on ihan hirveitä.
RaskaanTiineenäPaksuna jne.
EmätinHäpySynnyttimet
Ihan oikeasti terveydenhuollosa puhutaan synnyttimistä ja synnytin-elimistä! 😩
RinnatTissit
Ovulaatio, kuukautiset
Terveysside, mikä ihmeen terveys? Ei se vaikuta terveyteen mitenkään..
Mun puolesta näille pitäis keksiä uudet sanat, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin rouvastani ilmaisua "siunatussa tilassa"
Pappiko sen kävi astumassa?
Vierailija kirjoitti:
eläin voi olla tiineenä,ihminen raskaana..eihän eläimistä puhuta,että se on nyt raskaana :) possu voi porsia,lehmä poikii,mut ihminen synnyttää- oikeat termit!
Homo Sapiens on eläin.
Joku ihme jäänne nuo eri sanat ajalta, jolloin kuviteltiin olevamme joku muista ERILLINEN Jumalan kuva 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan ylpeä kun on saanut sut ap siitettyä.
Kas kun ei "astuttua".
Jos kaikki muuten ok, niin en alkaisi ehkä vääntämään asiasta. Todennäköisesti kuitenkin taustalla on vaan ajattelemattomuus eikä niinkään se, että haluaa jotenkin alentaa sua. Voi jopa pitää tuota jotenkin humoristisena sanavalintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla olematon huumorintaju?
Ei jos alan kutsua sinua vitsillä nimesi sijaan sikapossuksi niin ainoa oikea reaktio sinulta on pitää sitä loistavana vitsinä?
Meillä possu on hellittelynimi
Ala puhua seksistä astumisena tai astuttamisena.
No, älä oikeasti. Pidä miehellesi pieni luento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ensimmäisen kerran jälkeen suuttunut ja sanonut että noin ei sinusta puhuta? Todella törkeää.
Miksi pitäisi suuttua? Voi ihan nätisti vaan sanoa etten tykkää tuosta nimityksestä, voitko käyttää jotain muuta? Näin voi jopa saada pidettyä perheen koossa eikä lapsen tarvitse olla jo taaperona ramppaamassa kahden kodin väliä.
Jos minun mieheni kutsuisi minua vaikkapa lehmäksi, suuttuisin siitäkin. Kuten myös tästäkin. Tietysti jos haluaa olla kiltti mielistelijä, niin voi puhua asiansa kuin lapselle. Epäkunnioittavasti käytöksestä on enemmän kuin tervettä suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Lol ihminenkin on vain eläin.
Tuosta kuuluu suuttua ja lujaa. Haluatko että mies opettaa nolot juntti-ilmauksensa myös lapsille? Ja sen, ettei sinua tarvitse kunnioittaa?
Mniusta ylireagoit. Ihan hassu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mniusta ylireagoit. Ihan hassu juttu.
Enemmänkin alireagoi.
Sanot niille tutuille vuorostaan ettei se meidän alkoholidementikko enää pärjää sosiaalisissa tilanteissa, mutta ei voi ulkoruokintaankaan siirtää kun päätyisi reppana siltojen alle.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kuuluu suuttua ja lujaa. Haluatko että mies opettaa nolot juntti-ilmauksensa myös lapsille? Ja sen, ettei sinua tarvitse kunnioittaa?
Loukkaantukaa nyt vaan kaikesta...
Hyi hitto. En sietäisi tuollaista.