Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita jotka pitävät tilillä useampia kymmeniä tuhansia kun ei uskalla sijoittaa rahojen menettämisen pelossa?

Vierailija
20.03.2023 |

Itse en uskalla sijoittaa vähiä rahojani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeilla on muitakin tilejä kuin 0 - korkoiset käyttötilit, pari prosenttia saa ilman riskiä sijoitustililtä.

Vierailija
2/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei ole tehnyt mieli sijoittaa. Käteispositioni on siis melko suuri. Tarkoitus on siirtää varoja pörssiosakkeisiin vähitellen, mutta pörssi on mielestäni ollut kauan yliarvostettu eli kallis. Tahtoisin romahduksen, jonka aikana lisäisin pörssiomistuksiani. Romahduksessa kun myydään enemmän, niin hinnat painuvat.

Nyt on menossa mielenkiintoiset ajat. Opiskele sijoittamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep

Vierailija
4/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parikymmentä tuhatta odottamassa josko kulutan tai sijoitan. Jos pelkää ei kannata sijoitella mutta pikkusumma voi säästää vaikkapa indeksirahastoon.

Vierailija
5/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei ole tehnyt mieli sijoittaa. Käteispositioni on siis melko suuri. Tarkoitus on siirtää varoja pörssiosakkeisiin vähitellen, mutta pörssi on mielestäni ollut kauan yliarvostettu eli kallis. Tahtoisin romahduksen, jonka aikana lisäisin pörssiomistuksiani. Romahduksessa kun myydään enemmän, niin hinnat painuvat.

Nyt on menossa mielenkiintoiset ajat. Opiskele sijoittamista?

Sama täällä. Olen viime kesästä alkaen sijoittanut rahastoon. Olen sijoittanut vasta melko pienen osan varallisuudestani ja oikeastaan nautin, jos ja kun kurssit vielä laskevat. Saa kuitenkin palkkatuloista sijoitettua lisää edullisemmin. Toki ajoittaminen meni yllättäen :D pieleen, niin että aloitin sijoittamisen kesän kurssihuipusta ja miinuksella siis ollaan. Osan rahoista meinaan jatkossakin pitää pankin korkotilillä. Sopii minulle paremmin kun kaikki ei ole pörssissä.

Vierailija
6/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkein 100 000 säästötileillä, mutta sijoituksissa melkein kolme kertaa saman verran. En ole koskaan sijoittanut kaikkia varoja, haluan että on aina käteisenä sen verran että pääsen pakenemaan tarvittaessa maasta samana päivänä ja mukana on riittävästi rahaa uuden elämän aloittamiseen. Pakorepussakin on 15 000 euroa ja 5000 taalaa jos paska osuu tuulettimeen niin lujaa ettei pankkiin tai automaatille edes ehdi.

Vierailija
7/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä muita olekaan! :D

Vierailija
8/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni on säästötilillä joka on noin 10% mun varallisuudesta. Osakkeet on nyt vähän notkahtanut tosin, pitäisi tasapainottaa ostamalla lisää. Ei kaikki maailman firmat ole menossa konkurssiin, osta vaikka tonnilla aina yhtä. Vähennät riskiä toki myös jättivoiton mahdollisuus menee siinä samalla. Hajauta maittain ja toimialoittain. Osakkeiden arvo laskee mutta toisaalta inflaatio jäytää hitaasti mutta varmasti käteisen arvoa.

Vierailija
9/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Koska pelkoani suurempaa on vain ahneuteni. Siksi osakemarkkinoilla all-in.

Vierailija
10/10 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mulla on tilillä 24 euroa perjantaihin palkkapäivään asti.