Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttää tyylikkäältä talvella? Näytän ihan kassialmalta

Vierailija
15.12.2023 |

Tuntuu että kaikki muut näyttää huolettoman tyylikkäältä talvella. Itse hikoilen talvivaatteissa enkä voi käyttää edes mitään villapaitoja tai hattuja. Hiki valuu norona.

Jotain vinkkejä miten näyttää tyylikkäältä tavallisella kauppareissulla? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän katsellut kun naapurin akka näyttää siltä kuin olisi pukeutunut telttaan ja vetänyt päähänsä pannumyssyn

Vierailija
2/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes välitä. Lapissa ollut hiton kylmä alkutalvi ja pysyvä lumi tuli lokakuun puolilin jälkeen. Näytän miltä näytän. Kunhan tarkenee. Naamakin ihanasti pakkasessa ahavoitunut. Harrastukseni takia vietän paljon aikaa ulkona kelissä kuin kelissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Siis puolivälin jälkeen. 

Vierailija
4/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet noin lämminverinen, pukeudu puuvillaneulemekkoon, mustiin sukkahousuihin ja päällysvaaatteeksi pitkät saapikkaat ja polvimittainen villakangastakki, huivi sävy-sävyyn, nahkahanskat ja hattu päähän tai ole ilman, jos pää ei palele. Tässä oli minun tämänpäiväinen asuni hiukan lämpimämmästä ilmanalasta. Neulemekot ovat ihania, käyvät niin kotona kuin töissä. 

Vierailija
5/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän on muotia näyttää joltain pummilla, pitkä värikäs kaulaliina, makuupussi-toppatakki, jotkut ihan aamutossujen näköiset muodottomat talvinilkkurit..

Vierailija
6/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun enimmäkseen välikausitakkiin ei ole vielä ollut kovin paljon pakkasta, ohuet sormikkaat, ja ohut neulepipo.

Vierailija
7/12 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomio materiaaleihin, leikkauksiin ja kuoseihin. Ryhti. Ilme. Hösötätkö aina kiireellä pikkusen myöhässä heltta punaisena?

Alma väistyy kun noi korjaat.

Vierailija
8/12 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen lähikauppaan, johon matkaa noin 200 metriä, sellaisena kuin olen. Ei tulisi mieleenikään laittautua sitä varten.

Vierailija
9/12 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on helppoa, jos ei ole palelevaista tyyppiä. Tuossa joku neuvoikin, että neulemekko ja polvupituinen villakangastakki. Siihen vielä nahkasaappaat ja siistit nilkkurit, ei mitään retkeilykenkiä.

Päähineitäkin on joka lähtöön. Etsi mieleinen tai jos hiki tulee jo ajatuksesta, niin ole ilman. Ehkä takissa on huppu, jonka voi huolettomasti heittää päähän.

Minusta talvipukeutumisen vaikeus on siinä, kun palelen. Kerroksia lisään ja sitten on tönkkö olo. Ulkona juuri ja juuri pärjään, mutta sisälle en sitten voi mennä kun on neljä kerrosta vaatetta.

Vierailija
10/12 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriä, ettei pelkkää mustaa.  Lämpö kai pääasia.  Joku kassi on oltava käsineitä ja taskulamppua varten.  Usein voitu olla rähjäisen näköisiä kun kävelty monta km kauppaan.

Tyyliä löytyy sitäkin.

Vierailija
11/12 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et juurikaan palele, niin yksinkertaiset klassisen malliset nahkanilkkurit tai saappaat ja hyvin leikattu villakangastakki (malli riippuu vartalotyypistä, toisille sopii vyöllinen tiimalasia korostava, joillekin A-mallinen ja toisille suorat linjat). Laadukas kaulahuivi jonka väri sointuu kasvoihisi, ja nahkahanskat. Ei mitään nuhjaantuneita neuletumppuja.

Jos haluat pitää homman hyvin simppelinä ja hillittynä, niin suosi yksivärisiä vaatteita joiden muodostama väripaletti toimii ilman että tarvii miettiä asiaa. Jos on vaikka kirjava huivi, niin ota sieltä joku värisävy mätsäämään hanskoihin. 

Eikä mitään värikkäitä sukkiksia tai trikoita niinkuin päiväkoti-ikäisillä, vaan alaosa oman tyylin mukaan ja sen mukaan miten tarkenee. 

Huolla vaatteitasi, harjaa takkia vaateharjalla, poista nypyt ja pidä kengät lankattuina. 

Vierailija
12/12 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kauppaan mennä makuupussissa ja pannumyssy päässä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi