Jonon ensimmäisenä ajava, mitä mietit?
Sinä autoilija joka keräät autosi taakse pitkän letkan autoja.
Kertoisitko mitä ajattelet tai miltä sinusta tuntuu kun taustapeilissä kasvaa joukko vihaisia ihmisiä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Käännän taustapeilin ylös ja jatkan leppoisaa ajelua.
Eikö ole yhtään syyllinen olo kun kiusaat muita?
Ihmettelen myös eikö ihmiset tajua ryömittäessään ennen liikennevaloja, että he tukkivat vasemmalle kääntyvien ryhmittymisen omalle kaistalleen. Ottaa aivoon kun näkee että vihreä nuolivalo palaa vasemmalle ja joku tukko estää sinne pääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan päästä autolla jouhevasti paikasta A paikkaan B. Kyllä ottaa päähän kun joku/jotkut tekevät tästä mahdotonta. Kiihdytyskaistalla körötellään ja pahimmassa tapauksessa pysähdytään kun ei uskalleta ajaa muun liikenteen vauhtia. Jossain kehäteillä pysähdytään odottamaan kun bussi lähtee pysäkiltä, ei 80 km/h nopeusrajoitusalueella kuulu väistää bussia, se on hengenvaarallista. Tukitaan ohituskaista. Ei käytetä vilkkua, en lue ajatuksia siksi vilkku olis kiva. Jne. Jne. Jne.
Olis kiva tietää mikä tässä aiheuttaa alapeukun. Eikö kaikki halua päästä sujuvasti päämääräänsä?
Mä vilkuilen vähän väliä taustapeiliin ja ihmettelen, ett mitähän nuo oikein jonottaa. Siinä ihmetellessä välillä unohtuu painaa kaasuakin. Jos malttaisin keskittyä vain ajamiseen, matkanteko sujuisi sutjakammin.
En mä kuitenkaan ymmärrä, miten ne aina sattuu mun taakse! Jonottaisivat välillä jossain muualla. Kai täällä muitakin teitä on! 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiellä on satasen nopeus, niin säädän vakionopeudensäätimen noin 105 km/h. Jos perään tulee autoja, niin ajakoot ohi. Vain köyhillä on kiire.
Tämä. Ajan liikennesääntöjen mukaan ja muut ovat vastuussa itsestään ja ajonopeuksistaan.
En ole kyllä koskaan nähnyt pitkää jonoa jonkun perässä, joka ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti. Aina ajetaan alle rajoitusten. Kannattaa tarkistaa GPS:llä mikä auton nopeusmittarin mittarivirhe on ja ajaa gepsin mukaan oikeaa nopeutta plus ainakin se kolme kilometriä tunnissa, joka menee mittarivirheen toleransseihin
Yhden kerran olin tuo jononmuodostaja. Talvikeli oli huono ja polanteet veivät kevyttä autoa sinne tänne. Lopulta pysähdyin P-alueelle hetkeksi.
Ajan nopeusrajoituksen mukaisesti. Miksi joku haluaa ajaa ylinopeutta ja saada täten sakot? Sitten kiukuttaa vaikka on itse tunaroinut
Ihan omia asioitani. Menkööt ohi jos on kiire. Eli suomeksi en välitä paskaakaan takaan ajavista! Siellähän roikutte 🤣🤣🤣
Katson taustapeiliin että onpa iso ruuhka mutta onneksi ajan ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonoa ei muodosta se jonon ensimmäinen kulkuneuvo, vaan se ensimmäinen perään tulija, joka ei uskalla mennä ohi.
Tänään köröttelimme pikkutiellä jonkun perässä. Edessä menijä ajoi keskellä tietä noin 50-60km/h tiellä, jolla saa ajaa 80km/h. Yritettiin ohi parissa paikassa, mutta emme mahtuneet, eikä edessä olija väistänyt kaistalleen. Oletettavasti kuitenkin näkö toimi kun oli autolla liikkeellä ja väisti kyllä vastaantulevia. Onneksi kukaan ei tullut mutkassa/mäen päällä vastaan kun ajolinja oli koko ajan se puoliksi kummallakin kaistalla.
Itsekin olen ollut sitä mieltä, että vasta toinen auto tekee jonon, mutta nyt olen viisaampi.
Olisit pysähtynyt vaikka pissitauolle viideksi minuutiksi. Siinä ajassa se hitaampi kyse olisi ehtinyt jo edetä reippaasti, jopa kääntyä pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omia asioitani. Menkööt ohi jos on kiire. Eli suomeksi en välitä paskaakaan takaan ajavista! Siellähän roikutte 🤣🤣🤣
Täsmälleen sama juttu. Ei näin viisikymppisenä enää viitsi muiden ajatuksista välittää.
Ajan joka tapauksessa nopeusrajoitusten mukaan, ehkä 5 km/h kovempaa, mutta enempää en halua revitellä ja oikeastaan koskaan sille ei ole edes mitään syytä. Minulla on harvoin kiire minnekään, joska osaan suunnitella aikatauluni järkevästi. Menköön kiireiset siis ohi.
"Katson sineen taivaan, tähti kirkkain suuaaa..
Taas mä pyynnöin vaivaan, ohjaa kotiin muaaaa...."
Ohjaa muaa
"Oli maantiellä hepokatti poikittain
Jalajallaa jala jalavei
Ja se haravallaa kaiveli hampaitaan.."
Mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa.
Ajattelen että halukkaat menkööt ohi.
Itselläni alkaa herkästi kaasujalka painaa, jos joku perseessä kiinni tai jonoa takana, mutta yritän rauhoittaa itseäni ja jatkaa ajoa nopeusrajoituksien mukaisesti, käännän peilin alas. Ei nimittäin todellakaan ole itsellä varaa maksella ylinopeussakkoja muiden urpojen takia. Jos oikein ahdistaa, niin ajan sivuun ja päästään ihmiset ohi. Jos oikein vituttaa niin alan tarkoituksella hidastelemaan..
Kaikenlaista mukavaa mietin. Mulla on tosi raskas kaasujalka, mutta pidän nopeuden vähän rajotuksen yläpuolella. Jos lähen fiilistelemään muiden ihmisten kiireitä, ei hommasta tule mitään hyvää. Mulla on mun ongelmat, muilla omansa.
Jonossa on menty kaikilla sijotuksilla, välillä myös ykkösenä. Jos ei hermo kestä sitä että liikkeellä on muitakin, kannattaa ajella yksityisteillä.
Harvoin ajan jonon ekana, mutta on niinkin käynyt. Silloin ajattelin että johan on väestöllä kiire kun ei 20 km/h ylinopeus riitä vaan vielä kovempaa pitäisi päästä.