Liikennevaloista lähteminen...
Miten v***ssa se on niin vaikeaa olla hereillä ja painaa vähän enempi kaasua kun valot vaihtuu vihreäksi... Aina joku tunari letkan ekana ja ehkä vaan kolme autoa kerkeää mennä vihreiden aikana.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereella tuo on ihan paikallinen tapa. Valoista lähdetään liikkelle hyyyyvin pitkällä viiveellä ja hitaasti. Sitten jossain vaiheessa se toinen ja kolmaskin heräilee. Ja lopulta valoista meni läpi puolet siitä, mitä oli voinut. Samoin madellaan 60 alueella, suoralla tiellä viittä kymppiä. Jep! Olen todellakin kypsä paikalliseen liikenteeseen. Lisätään vielä valojen punaiset aallot eli pääväylälläkin jokaisiin valoihin saa yleensä pysähtyä. Ei ole mitään kytkentää valojen välillä.
Oho, kuudessa vuodessa muuttunu sitten liikennekulttuuri. Sillon, kun vielä asuin siellä oli valoista lähtö aina sähäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikiihdyttäminen on laitonta. Ihan taloudellisesti minä lähden ja jos haluat ohi, niin ihan rauhassa voit yrittää.
Mitä ihmettä on ylikiihdyttäminen? Onko se tieliikennelaissa?
Se on se tieliikenteen vaarantaminen. Jos poliisi näkee miten kiihdytät 0-40 sekunissa, niin tulee sakkoa ja ihan syystä. Tuo on vaarallista ja jos et ymmärrä miksi, niin voit ihan suosiolla poistua keskustelusta.
No höpö höpö. Se ei ole laitonta eikä edes vaarallista. Mut voihan se olla että Toyota Prius ei siihen vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tapana ottaa ruokamultalähtöjä liikennevaloista. Pitää sitä paitsi ottaa huomioon ne vanhoilla vihreillä ajavat joiden takia lähden rauhallisemmin
Ylikiihdyttämistä ja ruokamultalähtöjä. Mitähän nuo tarkoittaa?
Harvemmin vetämättömyys on yhden kuljettajan syytä, vaan lähinnä sen, ettei juuri kukaan ennakoi. Tällöin jokainen jonossa oleva auto lähtee liikkeelle viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereella tuo on ihan paikallinen tapa. Valoista lähdetään liikkelle hyyyyvin pitkällä viiveellä ja hitaasti. Sitten jossain vaiheessa se toinen ja kolmaskin heräilee. Ja lopulta valoista meni läpi puolet siitä, mitä oli voinut. Samoin madellaan 60 alueella, suoralla tiellä viittä kymppiä. Jep! Olen todellakin kypsä paikalliseen liikenteeseen. Lisätään vielä valojen punaiset aallot eli pääväylälläkin jokaisiin valoihin saa yleensä pysähtyä. Ei ole mitään kytkentää valojen välillä.
Oho, kuudessa vuodessa muuttunu sitten liikennekulttuuri. Sillon, kun vielä asuin siellä oli valoista lähtö aina sähäkkää.
Mä (eri) olen asunut täällä 25 vuotta ja allekirjoitan tuon edellisen ihan täysin. Aikanaanhan kerrottiin, että liikennevalosuunnittelusta vastaavalla henkilöllä ei itsellään olisi ollut ajokorttia. Sähäkkää täällä ei ole ollut näinä vuosina mikään, vähintään bussi luistelee joka punaisista liikkeelle päästäkseen. Ratikan jälkeen kaikki on hidastunut entisestään kaikille muille (sillä etuajo-oikeus).
Ei todellakaan kannata painaa hulluna kaasua. Itse lähden rauhallisesta ja kulutus alle 5l/100. Yleensä 4.5. Typerästi ajavalla vaimollani 6.7l/100. Kannattaa opetella ajamaan taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata painaa hulluna kaasua. Itse lähden rauhallisesta ja kulutus alle 5l/100. Yleensä 4.5. Typerästi ajavalla vaimollani 6.7l/100. Kannattaa opetella ajamaan taloudellisesti.
Siihen kuuluu reipas kiihdytys.
Eikö nykyään autokouluissa tuota opeteta. Minulla se opetus alkoi ekalla tunnilla ja opettaja vaati, että inssiin ei mennä ennekuin osaa laittaa vaihteen ykköselle siinä seisoskellessa.
Nyt näkee usein viereisessä autossa kuskin etsivän sitä vaihetta silloin, kun jo pitäisi mennä.
Eikö inssissäkään enää sitä vaadita?
Ja sitten vielä ihmetellään mistä se liikenneraivo kumpuaa. Liikenteen on tarkoitus sujua. Ilman että yksi kaivaa nenää, toinen persettä ja kolmas korvaa silloin kun valo vaihtuu vihreäksi. Ja missään ei opeteta että aja 40 alueella varmuuden vuoksi 20.
Minulla ei ole tapana ottaa ruokamultalähtöjä liikennevaloista. Pitää sitä paitsi ottaa huomioon ne vanhoilla vihreillä ajavat joiden takia lähden rauhallisemmin