Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hapankaali auttanut teillä suoliston bakteerikannan parantamiseen?

Vierailija
19.03.2023 |

Melkein vuorokaudessa rasiallinen mennyt.
Söin eilen ja tänään. Yritän parantaa sokerilla ja teollisilla valmisteilla sekä alkoholilla pilattua bakteerikantaa.
Olenhan nuo jättänyt melkein kokonaan pois ja paljon kasviksia syönyt. Hapankaalin kyllä kuumensin pannulla, toivottavasti silti siihen jäi hyviä bakteereja flooralle.

Ehkä aloitan maitohappobakteerit? Mikä teillä on auttanut?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä myös asidofilus tuotteita ja jugurteja

Vierailija
2/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin 5kg tonkan A-luonnonjukua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön jogurttia säännöllisesti. Vatsa kiittää. Mutta myös kuidut on oleellisen tärkeitä. Täysjyväviljasta sekä kasviksista.

Vierailija
4/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herranjumala kuumenna sitä!

Vierailija
5/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit syödä myös asidofilus tuotteita ja jugurteja

Minulla menee nykyään maustamattomasta jogurtista esim turkkilaisesta tai kreikkalaisesta vatsa ihan pehmeälle ripulille. Sellaista vauvan kakkaa.

Liian heviä tavaraa tämän hetkiselle suolistolle.

Ennen pystyin kyllä syömään ja söinkin usein marjojen kanssa, silloin siis ennen kuin aloin pilaamaan masennuksen kourissa terveyttäni. -ap

Vierailija
6/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalissä ei mitään erikoisia bakteerikantoja ole jugurteissa paljon enemmän.

Vierailija
7/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaali voi monesti olla käsitelty niin että sen bakteerit ovat kuolleet.

Vierailija
8/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi Kimchi vai miten se kirjoitettiin, kuulemma sisältää hyviä bakteereja ja probiootteja. Onko sitä kukaan kokeillut ja jopa tehnyt itse?

Vierailija
9/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviini tai -siiderietikkaa veteen aamulla. Myös suolakurkut ja esimerkiksi smetana,viili/luonnonjogurtti auttaa. Onhan viljat myös pois ruokavaliosta?

Vierailija
10/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanleipää

Vierailija
11/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun jätin viljat pois, ruokaan etikkaa ja pätkäpaasto. Ei pieretä tai turvota.

Vierailija
12/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihrrpirtelöt emäksisöi. Sitruunat myös hyviä

Vierailija
13/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureen leivottua leipää

Kasviksia

Kai sinulla on oma kasvimaa jota kaivelet

Vierailija
14/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa myytiin ainakin aikaisemmin hapankaalia isoista tynnyreistä. Oli edullista ja hyvää.

Vierailija
15/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkuissa mielellään "venäläisiä" tai vähintään sellaisia maustekurkkuja joissa ei ole sokeria .

Vierailija
16/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään yksittäinen tuote tee taikoja. Kokonaisuus pitää olla perusterveellinen. Kuituja pitää saada myös tarpeeksi, täysjyvästä, kasviksista, palkokasveista jne.

Vierailija
17/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenaviini tai -siiderietikkaa veteen aamulla. Myös suolakurkut ja esimerkiksi smetana,viili/luonnonjogurtti auttaa. Onhan viljat myös pois ruokavaliosta?

Okei, kiitos! Ehkä tuo on kuurina ihan ok mutta muuten hampaat ei ehkä pidä etikan juomisesta.

Aion kuitenkin kokeilla tuota :)

Smetanaa voisin lisätä kylmänä lämpöisen ruoan päälle välillä. Viljoja en syö, huh ne tekee minulle ihan hirveää. Vatsaa turvottaa, nälättää koko ajan jne. Ei ole minun juttu mutta herkkupäivät erikseen, silloin tällöin.

-ap

Vierailija
18/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi Kimchi vai miten se kirjoitettiin, kuulemma sisältää hyviä bakteereja ja probiootteja. Onko sitä kukaan kokeillut ja jopa tehnyt itse?

Pikakimchiä oon tehny. Sillä kannattaa ainakin aloittaa, paljon helpompaa tehdä.

Vierailija
19/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kombucha on myös hyvää suolistolle

Vierailija
20/61 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein koukussa Rasilaisen hapankaaliin. En ensin voinut sietää sitä ja nyt voisin melkein elää sillä. En sitten tiedä onko se miten suolistoystävällinen. Ajattelin jossain vaiheessa alkaa itse tekemään hapankaalia.