Miksi jotkut vielä 50-vuotiaana laittavat oman elämänsä vaikeuksia koulukiusaamisen piikkiin?
Tätä en ymmärrä. Miksi antaa kiusaajan määrittää omaa elämäänsä? Täysin hupsua.
Kommentit (36)
Taas tämä.
Miksi sinulla on pakkomielle, on se tärkeämpi kysymys.
Ai, pelottaako sinua että joku tulee kymmenien vuosien päästä kostamaan. Siitäs saat sitten.
Mitäs olet ap tehnyt kun olet noin peloissasi...?
Jotkut ei ota vastuuta elämästään koskaan.
Niin, miksi minäkin olen eläkkeellä PTSD:n takia vaikka kärsin vain 20 vuotta väkivallasta. Ihan hupsua.
Ap, olisitko entinen/nykyinen kiusaaja joka yrittää vähätellä tekojensa seurauksia?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei ota vastuuta elämästään koskaan.
Miten väkivallan uhri ottaa vastuun? Kun vastuu on väkivallan harjoittajalla? Mitä vastuuta ajat takaa? Kyllä on varmasti terapiat käyty ja lääkkeet syöty, siinä on uhrin vastuu ja kaikki muu on väkivallan tekijällä.
Edellinen ketju poistettiin, onkohan modekin koulukiusaaja ja yrittää vaan hiljentää keskustelun siitä...
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi minäkin olen eläkkeellä PTSD:n takia vaikka kärsin vain 20 vuotta väkivallasta. Ihan hupsua.
Oletko kokeillut silmänliiketerapiaa? Millaiset kokemukset? Miksi ei auttanut jos kokeilit?
Kannattaa jo mennä eteenpäin, eikä kynsin hampain pidellä kiinni vuosikymmenet sitten tapahtuneista vääryyksistä.
Mulle on tapahtunut elämässäni paljon, on koulukiusaamista, hylkäämisiä, hyväksikäyttöä, raiskattu, väkivaltaa, monenlaista sellaista, johon olisin voinut jäädä rypemään ja josta olisin voinut saada syyn itsesääliin ja masennukseen, syrjäytymiseen. Olisin tarvinnut silloin joskus apua itselleni, etten olisi joutunut yksin rämpimään kaiken läpi, mutta kukaan ei apua tarjonnut, enkä itse pyytänyt. Olen hyväksynyt tapahtuneet, jotka eivät muutu tapahtumattomaksi, vaikka kuinka niitä vatvoisin. En syytä ketään, vaan olen jatkanut tietäni askel ja päivä kerrallaan, pyrkinyt parempaan.
En vähättele yhtään esim koulukiusaamista, siihen on puututtava heti, mutta en osaa kuvitella elämääni, että olisin henkisesti jäänyt siihen lumihankeen potkittuna ja hakattuna. Järkyttävää se oli, mutta ei auttanut muu kuin kasata itsetunnon rippeet ja nilkuttaa kotiin.
ei siellä koulussa ketään syyttä kiusata
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta on täysin oikeutettua kiusata hiljaista ja arkaa lasta? Tai jos on vaikka ollut onnettomuudessa ja vammautunut, niin siitäkin on mielestäsi oikein kiusata. Näin nimittäin tapahtuu ihan tosielämässä. Toivotaan, että kaltaisesi saa omalle kohdalleen jotain todella traumaattista. Mitenköhän sitten sinäkin uikutat.
Vierailija kirjoitti:
Voevittunä oot kyllä sekasin!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jo mennä eteenpäin, eikä kynsin hampain pidellä kiinni vuosikymmenet sitten tapahtuneista vääryyksistä.
Mulle on tapahtunut elämässäni paljon, on koulukiusaamista, hylkäämisiä, hyväksikäyttöä, raiskattu, väkivaltaa, monenlaista sellaista, johon olisin voinut jäädä rypemään ja josta olisin voinut saada syyn itsesääliin ja masennukseen, syrjäytymiseen. Olisin tarvinnut silloin joskus apua itselleni, etten olisi joutunut yksin rämpimään kaiken läpi, mutta kukaan ei apua tarjonnut, enkä itse pyytänyt. Olen hyväksynyt tapahtuneet, jotka eivät muutu tapahtumattomaksi, vaikka kuinka niitä vatvoisin. En syytä ketään, vaan olen jatkanut tietäni askel ja päivä kerrallaan, pyrkinyt parempaan.
En vähättele yhtään esim koulukiusaamista, siihen on puututtava heti, mutta en osaa kuvitella elämääni, että olisin henkisesti jäänyt siihen lumihankeen potkittuna ja hakattuna. Järkyttävää se oli, mutta ei auttanut muu kuin kasata itsetunnon rippeet ja nilkuttaa kotiin.
Se että sinä selvisit (tai ainakin haluat uskoa selvinneesi) ei tarkoita että kaikki muutkin selviävät. En halua pelotella, mutta minäkin luulin pitkään selvinneeni, mutta kymmenien vuosien päästä iski kamalat pelot päälle ja koko maailmani meni romuksi. Näitä kappaleita korjailen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa edes yksi syy mikä oikeuttaa kiusaamiseen?
Koska vika on aina jossain muussa, ei koskaan siinä luuserissa itsessään. Milloin syy on koulukiusaajissa, milloin vanhemmissa. Ei kuitenkaan koskaan luuserin omassa laiskuudessa. Myös Elok Musk oli pahasti koulukiusattu, mutta ei jäänyt rypemään menneisyydessään ja syyttelemään muita.
Mitähän tuo ap tuumais seitenkymppisenä kun joutus nyt raa asti kiusatuksi?
Siksi että se koulukiusaaminen on vaikuttanut persoonaan ja psyykeeseen niin dramaattisesti.