Naisilla oma uintivuoro, miksei vammaisilla/kehitysvammaisilla?
Kehitysvammainen omaiseni kävisi mielellään uimahallissa, mutta yleisillä vuoroilla paljon ihmisiä, häilinää, tuijottelua, häirintää. Miksei omat uintivuorot toteudu? Ja juuri kaupungin tukemana.
Kommentit (26)
Vammaiset voivat rakentaa aivan itse oman uimahallinsa jos kokevat sellaisen tarpeelliseksi.
Eikö he voi käydä naisten vuorolla?
Kunta päättää uimahalleistaan.
Ainakin meidän kunnassa, kolme uimahallia, on monille erityisryhmille omia uimavuoroja kun halli on muilta suljettu.
Naisten vuoroa ei ole.
Päivällä hiljaisempaan aikaan olen useasti nähnyt myös vammaisia uimassa avustajiensa kanssa. Ainakin kerran oli yksi rata vedetty vain muutaman käyttöön. Lisäksi on se tuolihissi jolla voi päästä altaaseen.
En ole huomannut että kukaan tuijottaisi, me aikuisväestö oomme rujoja jo itsekukin.
Yleensä vammaisille on varattu aikoja ja allas. Luulen, että vammaisia on vähemmän kuin naisia. Eli vuorolle tulisi vain vähän asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kysely eduskuntaehdokkaille asiasta.
Kunnan liikuntatoimi lienee ensimmäinen paikka viedä asiaa ja valtuuston jäsenille.
Ai vammaiset/kehtysvammaiset miehet naisten vuorolla? Musliminaisten uintivuoroja kyllä ajetaan ja toteutetaan muttei vammaisten.
ei kannata jokaiseen poikkeavuuteen varata omaansa
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vammaisille on varattu aikoja ja allas. Luulen, että vammaisia on vähemmän kuin naisia. Eli vuorolle tulisi vain vähän asiakkaita.
Missä on varattu aikoja vammaisille? Ei ainakaan Pohjois-Suomessa.
Joidenkin mielestä erityisvuorot joillekin harvoille on tasa-arvoa. Kohta meillä on nais- ja muslimivuorojen lisäksi muusukupuolisvuorot sen eri suuntauksille sitä myöten kuin niitä ehditään keksimään yliopistojen sukupuolentutkimuslaitoksilla. Saako miehet kohta mennä uimahalleihin, entä ns tavalliset perhekunnat joissa isä, äiti ja tytöt ja poika.
Vierailija kirjoitti:
Eikö he voi käydä naisten vuorolla?
Kehitysvammaiset miehetkö?
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa kehitysvammaisten uintiharrastus? Mitä he antavat yhteiskunnalle takaisin?
Perheessä on yksi vammautunut, ja heille järjestää heidän oma järjestönsä vesijumppia ja uintia eikä edes julkisissa uimahalleissa.
Joo ja miksi ei järjestetä omia uintivuoroja myös keski-ikäisille miehille joilla on selvästi keskimittaa (25cm) lyhyempi penis niin voisivat käydä saunassa häpeää tuntematta
Niin ja oma saunavuoro näille foorumin "luonnollisille" karvahulluille jonka jälkeen kaupungin puisto-osasto voisi siivota lattiakaivot.
Kohta tavikset ei pääse uimaan ollenkaan :(
Olen aika rohkea kun uskallan vastata tähän. Usein he tarvitsevat apua vedessä liikkumiseen mutta miksi ei olisi omaa vuoroa. Jonkun pitää varmaan tehdä aloite asiasta kyseisen uimahallin johtoportaalle? Ei varmaan sen suurempi ongelma.
Onko mahdollista kokeilla toista hallia jos kyseinen halli ei ole hyvä käydä? Täällä en ole huomannut erityisuimareita häirittävän. Kävijämääriin voi vaikuttaa katsomalla milloin kannattaa että sopii hyvin sekaan.
Kunnathan näistä itsenäisesti päättävät ja yksityiset uimapaikat. Toivetta vaan peliin, mielellään joukkovoimalla. Jos kysyntää löytyy niin järjestynee tarjontakin.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tavikset ei pääse uimaan ollenkaan :(
Eikös vammainen ja musliminainen esim. ole lähinnä aika taviksia?
Kysely eduskuntaehdokkaille asiasta.