Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikin eutanasia

Vierailija
18.03.2023 |

Allekirjoittaisitko kokemuksen mukaan eläinlääkärien ohjeen, "mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään" ?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus sanoi, että sitä viimeistä viikkoa hän katuu, ja otettiin opiksi siitä. Me lopetutettiin oma kissa välittömästi siihen pöydälle, kun syöpä paljastui. Että kertakiusaamisella pääsisi. Olisi kuulemma saanut pari kuukautta kun olisi lähtenyt aggressiivisesti hoitamaan - miksi ihmeessä, mietin vieläkin. Että miten minä kissalle selitän, miksi sitä kiusataan eläinlääkärissä. Oli ihana kissa, itken vieläkin ja siitä on varmaan 20 vuotta jo. Tosin, kutakuinkin kaikki ne on ihania olleet omalla tavallaan. 

Vierailija
4/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on laillinen teloitus. Mielestäni siihen pitää turvautua vasta sitten kun on aivan pakko.

Vierailija
5/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vuosien saatossa toistakymmentä koiraa, ja yhtä lukuun ottamatta lopetuksen jälkeen on ollut tunne että olisi pitänyt viedä vähän aikaisemmin. Se yksi oli just oikeaan aikaan, eikä kertaakaan ole tullut ajatusta että joku olisi mennyt liian aikaisin.

Vierailija
6/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet vihaa eläinlääkäreitä ja sinne menoa. Kannattaa myös mitetiä miten ahdistaavaa jatkuva eläinlääkärissä ramppaus tulee olemaan vanhalle eläimellä.

Vierailija
7/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä epäröi ja senkin jälkeen miettii, että olisiko mennyt vielä viikko tai pari. Mutta jos näkyvissä ei ole mitään parempaa, niin miksi rääkätä eläintä, jolla on kipuja.

Vierailija
8/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on laillinen teloitus. Mielestäni siihen pitää turvautua vasta sitten kun on aivan pakko.

Paitsi eläimet piilottaa kipunsa ja moni ei tajua että ne onkin huono vointisia, esim kissa voi kehrätä koska on kipuinen

Vierailija
9/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi eläimet piilottaa kipunsa ja moni ei tajua että ne onkin huono vointisia, esim kissa voi kehrätä koska on kipuinen

Silloin hoidetaan sitä kipua, eikä teloiteta eläintä. Selvät tapaukset kuten syövät ovat asia erikseen, toki niitäkin voi nykyään jossainmäärin hoitaa.

Vierailija
10/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan. Oma kissani sai yhden kerran jonkinlaisen ohimenevän kohtauksen ja eläinlääkärissä paljastui kasvain päässä. Ei voitu leikata, eikä hoitaa, muutoin terve kissa. Eläinlääkäri sanoi, että voidaan se vielä herätellä nukutuksesta, johon oli tainnutettu kuvausta varten, mutta sanoi myös, että nyt olisi parempi, ettei herätetä enää. Säälihän se oli ja kissa olisi saattanut elää pitkäänkin vielä, mutta kivuista ja kohtauksista kärsien. Tein mielestäni oikean päätöksen, kun kissa lopetettiin siihen.

Vierailija
11/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Yksi kissoistani oli todella sairas ja lopulta kuoli eteiseen minun pidellessäni häntä sylissä. Ihan hirveä kokemus. Olin vielä nuori silloin (olisinkohan ollut 19v) ja se oli ensimmäinen kissani. Lääkäri ei ollut vielä lähettänyt tuloksia testeistä ja kissankin ikä oli vaan vajaat 6kk. Yhä kaikkien näiden vuosien jälkeen harmittaa, etten tajunnut viedä kissaa lopetettavaksi, vaikka ei ollut tiedossa silloin mikä vikana.

Se kokemus oli ihan hirveä.

Vierailija
13/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet vihaa eläinlääkäreitä ja sinne menoa. Kannattaa myös mitetiä miten ahdistaavaa jatkuva eläinlääkärissä ramppaus tulee olemaan vanhalle eläimellä.

Ei välttämättä. Mulla on ollut pari koiraa jotka on kovasti tykänneet omasta lääkäristään. Tuntui kyllä aika kauheelta kun tiesi että entisen koiran kanssa oltiin menossa viimeiselle piikille ja hän häntä heiluen meni sisään ja nuoli lääkärin naaman vaikka oli jo kovin kipeä (syöpä). Mutta tosiaan mieluummin ennemmin kuin liian myöhään, mulle jäi vähän huono omatunto kun varmaan liian kauan yritin.

Vierailija
14/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin viikon verran liian kauan. Se harmittaa, eläinlääkäri kävi kotona eutanasian tekemässä.

Vierailija
15/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt on alettu puhumaan eläimen eutanasiasta? Onko eläimet jo niin inhimillistettyjä, ettei enää pystytä käyttämään sanaa ' lopetus ' mistä on kuitenkin kyse.

Vierailija
16/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt on alettu puhumaan eläimen eutanasiasta? Onko eläimet jo niin inhimillistettyjä, ettei enää pystytä käyttämään sanaa ' lopetus ' mistä on kuitenkin kyse.

Kyseessä on teloitus, mutta tosiaan eutanasia on se virallinen termi jota eläinlääkärit käyttävät.

Vierailija
17/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun kaverilta lähti yllättäen iltalenkin jälkeen jalat kokonaan alta, ja oli siitä itsekin selvästi hädissään, niin seuraavana aamuna oli se viimeinen reissu edessä (soitin illalla jo lähimpään 24/7 eläinlääkäriin ja kysyin, pitääkö tuoda heti). Kaikenlaiset veriarvot olivat ihan tapissa (eli asiat todella huonosti), ei siinä kannattanut alkaa selvittää tarkemmin, mikä on. 

Eläimet pääsevät helpommalla kuin ihmiset. Olen täysin ihmistenkin eutanasian puolella. Vaikka niin, että saa itse täysissä ruumiin ja mielen voimissa päättää haluaako sellaisen myöhemmin, kun ei enää käy täysillä fyysisesti tai henkisesti.

Vierailija
18/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri tuli onneksi kuukausi sitten kotiin, kun 15-vuotias kissani jouduttiin lopettamaan.

Inhimillinen loppu ilman taksimatkoja ja eläinlääkärikäyntejä rakkaalle, mutta sairastuneelle, eläimelle. 

Vierailija
19/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Yksi kissoistani oli todella sairas ja lopulta kuoli eteiseen minun pidellessäni häntä sylissä. Ihan hirveä kokemus. Olin vielä nuori silloin (olisinkohan ollut 19v) ja se oli ensimmäinen kissani. Lääkäri ei ollut vielä lähettänyt tuloksia testeistä ja kissankin ikä oli vaan vajaat 6kk. Yhä kaikkien näiden vuosien jälkeen harmittaa, etten tajunnut viedä kissaa lopetettavaksi, vaikka ei ollut tiedossa silloin mikä vikana.

Kissa ei ole "hän". Kissa on kissa tai se.

Vierailija
20/47 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Olen pahoillani.