APua Onko kenenkään muun näkö lähtenyt huonontumaan korona-aikana
Luulin jo, että näköni huonontuminen olisi pysähtynyt, sillä käytin edellisiä laseja lähes 4v. Nyt kuitenkin korona-aikana näköni on huonontunut noin 1,5h yksiköllä molemmista silmistä ja pelkään, että olen vallan sokea kohta. Ihan hirveää, että puolen vuoden välein tulee 0,25-0,5 näköä lisää. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Olen käynyt silmälääkärissäkin (spesialistilla) tämän takia eikä siellä näy mitään. Tiedän, että raskaana näkö saattaa huonontua, mutta tässä ei ole siitä kyse.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole sairastanut koronaa, niin ei se silloin ainakaan vaikuta näköösi. Kyllä koronan sairastaneista monelle tulee silmätulehdus, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa näköön pysyvästi.
Onhan tässä kulunut 3 vuotta ja näkökyky voi heikentyä. Tietysti voi olla joku silmäsairauskin taustalla.
Korona-ajalla viittasin enemmän siihen, että aikaa on tullut vietettyä enemmän sisätiloissa lähinnä lähelle katsoen. Olen kyllä sairastanut koronan kerran ja suvussa glaukoomaa. Se on suljettu spesialistin tapaamisessa pois. ap
Jälkikoronan haitat; Päänsärky, huonontunut näkö, huimaus, huono vatsa, kuumeilu. Nyt lähdemme hakemaan apua Norjasta. Siellä on happitankkeja joissa voi saada solut toimimaan ja toivottavasti myös kaikki oireet pois. On niitä Suomessakin mutta ei puhuta ettei ihmiset hae apua.
Näkö huononi koronakauden aikana reilusti, vaikkakin ihan vaan duloksetiini lääke aiheutti sen ja kilpirauhas arvojen muuttumisen viittaamaan mahdolliseen aivokasvaimeen. Lääkityksen purettua näkö palautui takaisin entiseen ja kilpirauhasarvotkin korjaantui.
Osa lääkäreistä ei tiedä, että tuokin lääkeaine voi aiheuttaa kyseiset oireet (neuroleptien haitoista ko. oireet ovat todennäköisemmin enemmän lääkäreiden tiedossa). Harvinaisempia tuohon lääkeaineeseen tuolla tavoin reagoimiset varmaankin ovat (?).
Jos et ole sairastanut koronaa, niin ei se silloin ainakaan vaikuta näköösi. Kyllä koronan sairastaneista monelle tulee silmätulehdus, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa näköön pysyvästi.
Onhan tässä kulunut 3 vuotta ja näkökyky voi heikentyä. Tietysti voi olla joku silmäsairauskin taustalla.