Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen vaikutelma teille tulee naisesta joka ei koskaan meikkaa? Masentunut vai luonnonlapsi?

Vierailija
18.03.2023 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas! Nyt tuli uutta tietoa, että jos et meikkaa, oletkin masentunut.

Okei, voihan se toki viitata jotain sellaiselle ihmiselle, joka on aina pakkeloinut naamaansa. Että jos yhtäkkiä loppuu, niin voi lähiympäristö olla ihmeissään.

Muutoin meikkaamattomuudesta tulee mulle lähinnä mieleen....pitääkö siitä erikseen tulla jotain erityistä mieleen? Ihan tavallinen ihminen ei kelpaa, vai?

Tiedän tapauksia, että lääkäri on maininnut sanelussa potilaan olleen meikkaamaton. Lieneekö sitten oletus, että kertoo masennuksesta.

Vierailija
42/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho menee pilalle, jos meikkaa joka päivä. Pidän normaalina itsestään huolehtisena meikittömyyttä. Juhliin ja vastaaviin meikki on tyylikysymys. Huoliteltu voi olla meikillä tai ilman.

Miten se ihon pilaantuminen ilmenee? Minä olen meikannut 11-vuotiaasta saakka, ja nyt olen 43v. Mulla on todella hyvä ja kuulas iho, ei juonteita eikä minkäänlaista pigmenttihäiriötä. Meikki kun suojaa auringolta.

Että jos 30 vuodessa ei vielä tuo pilaantuminen näy, niin milloinkahan se mahtaa iskeä?

Suojaan itsekin ihoni auringolta, se on toki tärkein ihon huoltotoimi muttei vaadi meikkiä. Iho ei hengitä kunnolla meikin alla. Sinulla on hyvät geenit ja todennäköisesti ihosi olisi vielä paremmassa kunnossa ilman meikkiä.

Jos ihosi olisi niin täydellinen kuin kuvaat, tuskin myöskään käyttäisit meikkiä päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuntematon nainen kyseessä niin ei yleensä tule vaikutelmaa kumpaankaan suuntaan. Luonnonlapseus/masentuneisuus pitää päätellä muista tekijöistä. Esim jos hiukset puhtaat ja laitetut ja muuten kivat vaatteet niin menee enemmän tälle luonnonlapsi tai lesta skaalalle, jos hiukset takussa/rasvaiset, vaatteet homssuiset, ei katso silmiin ja arastelee, pienentää itseään niin silloin epäilen masentuneisuutta.

Vierailija
44/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla avoillaan ajatteleva fiksu ihminen.

Vierailija
45/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mielikuvia ja mielipiteitä herättää epäsiisti mies?

Vierailija
46/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikittömyys on normi tai ainakin pitäisi olla. Kyllä se ärsyttää, että naisen täytyy meikata ollakseen huoliteltu, mutta miehiä se ei koske. Vielä enemmän ärsyttää se että tämä tuntuu olevan kaikille muille ihan ok, että naisen nyt vaan pitää meikata, etenkin jos on jossain julkisessa roolissa.

Vierailija
47/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho menee pilalle, jos meikkaa joka päivä. Pidän normaalina itsestään huolehtisena meikittömyyttä. Juhliin ja vastaaviin meikki on tyylikysymys. Huoliteltu voi olla meikillä tai ilman.

Miten se ihon pilaantuminen ilmenee? Minä olen meikannut 11-vuotiaasta saakka, ja nyt olen 43v. Mulla on todella hyvä ja kuulas iho, ei juonteita eikä minkäänlaista pigmenttihäiriötä. Meikki kun suojaa auringolta.

Että jos 30 vuodessa ei vielä tuo pilaantuminen näy, niin milloinkahan se mahtaa iskeä?

Suojaan itsekin ihoni auringolta, se on toki tärkein ihon huoltotoimi muttei vaadi meikkiä. Iho ei hengitä kunnolla meikin alla. Sinulla on hyvät geenit ja todennäköisesti ihosi olisi vielä paremmassa kunnossa ilman meikkiä.

Jos ihosi olisi niin täydellinen kuin kuvaat, tuskin myöskään käyttäisit meikkiä päivittäin.

Käytän, koska se suojaa aurongolta (meikkivoiteessa on 50spf), ja saan siten paremman sävyn ja hyvän pohjan muulle meikille. En saa esim kulmakynää tai poskipunaa pysymään puhtaan ihon päällä.

Yhä ihmettelen miten se "hengittämättömyys" vaikuttaa, ei ole vielä naama tukehtunut. Vai olisiko vaan hokema jota toistelet kun sen jostain olet kuullut ja se sopii agendaasi?

Vierailija
48/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, koska se suojaa aurongolta (meikkivoiteessa on 50spf), ja saan siten paremman sävyn ja hyvän pohjan muulle meikille. En saa esim kulmakynää tai poskipunaa pysymään puhtaan ihon päällä.

Yhä ihmettelen miten se "hengittämättömyys" vaikuttaa, ei ole vielä naama tukehtunut. Vai olisiko vaan hokema jota toistelet kun sen jostain olet kuullut ja se sopii agendaasi?

Mihin ihmeen agendaan? Voit itse googlata asiaa jos kiinnostaa.

Vierailija
49/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Lopetin sen, kun olin 40v. Samalla lopetin myös 6 viikon välein kampaajalla ravaamiset ja lyhyen, värjätyn tukan laittamisen. Kasvatin pitkän, ruskean tukan.

Yhden kerran eräs mieshenkilö jankutti, että enkö todellakaan koskaan meikkaa. Edes töihin?

En. Ei huvita enää. Ihan itseni takia vain, en muiden.

Vierailija
50/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan meikannut, vaan olen hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen.

-Toi on yks hassuimmista sanonnoista oikeesti...:DDDD aina jaksaa naurattaa. luuleekohan joku, että meikkaan siksi, että mulla on kauheat kompleksit?! :D lol...

Vierailija
51/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot fibat tulee, jotenkin jälkeenjäänyt vaikutelma. Tiedän muutaman, joilla lievä kehitysvammaisuus jotka eivät meikkaa, niin itseä hieman etoo ne jostain syystä. Valitan jos jotkut ragee tästä kommentista :D

Vierailija
52/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeen agendaan? Voit itse googlata asiaa jos kiinnostaa.

Lol. Et sä nyt voi vaan heittää jotain väitettä, ja perustella sitä "no googlaa itse". Kyllä se on ihan väitteen esittäjän vastuulla esittää todisteet.

Ilman todisteita siis todettakoon että puhuit ihan puuta heinää.

Vierailija
53/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mies Ap, ja tutustunut naiseen joka ei koskaan meikkaa, niin tutustu enemmän, jotta tiedät onko absoluuttinen meikkaamattomuus piirre mistä hommasta. Se voi olla myönteistä olemista tai se voi olla nuivaa ehdottomuutta ja jäykkyyttä, tai se voi olla masentuneisuutta, tai se voi olla että feminiinisyyttä enemmän hän on maskuliininen. Kannattaa miettiä myös niin, että toista ei muuteta, siis jos itse koet syttymistä enemmän feminiinisistä naisista, niin sitä ei ole tiedossa, hyväksy toinen kuten on ja sitten katsot käyttekö yhteen.

Feminiinisyys on jotain paljon syvällisempää kuin meikki.

Niin on.

Mutta olen huomannut että maskuliinisemmat naiset ovat edustettuina absoluuttisen meikittömyyden naisissa. Heillä on muutenkin "töksömpi" asenne, semmoinen mikä on miehille tyypillisempää. Halki poikki pinoon, mitäs tässä paskaakaan jne. 

Siis tämä vaan omaa huomiota, ja edelleen joukossa on kivoja jne ihmisiä. Mutta puritaanisuus tai absoluuttisuus vetää puoleensa jostakin syystä siihen meneviä, jotkut sitten ovat niin ei-puritaanisista syistä. 

On myös niitä filosofisemmin luonnollisempia, jotka suhtautuvat muihin ja maailmaan muuten kuin nenän vartta pitkin tai töksöön tyyliin.

Tää on nyt vain puhetta, kukin on miten on. Jos siis on feminiininen nainen, mikä tosiaan on pintaa syvempää, mutta toisaalta heijastuu myös ulospäin, niin se on ok jos ei meikkaa tai meikkaa. Miten vaan. 

Vierailija
54/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama paklaako joku vai ei. Ne tekoripset on kyllä järkkyjä, sekä nuoret naiset ovat saman näköisiä keskenään. Keskijakaus ym ettei toisistaan erota. Itse en ole koskaan tykännyt meikata, eikä ole kyllä tarviskaan, iho on aina ollut hyvä ja hyvät värit muutenkin sekä paksut hiukset. Joskus värjäsin hiuksiani mutta en ole vuosiin värjännyt.

Vierailija
55/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä ja muusta habituksesta, ei minulla ole aikaa jäädä analysoimaan kenenkään meikitöntä kuontaloa.

Mitä, ollaan menossa jo sivulla 3 eikä kukaan ole kommentoinut kuontalo-sanan väärinkäyttöä?! Kielipoliisit hoi!

Vierailija
56/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto kohdillaan tällaisells naisella.

Vierailija
57/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi teininä meikannut (nyt olen 40). En nypi kulmakarvojani yms., en tee oikeastaan mitään. Pesen toki kasvoni ja käytän kosteusvoiteita.

Ei myöskään kiinnosta, millainen vaikutelma minusta tulee.

Mieluiten olisin ihan näkymätön vain.

Vierailija
58/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkövammainen

Vierailija
59/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin luopumaan meikkaamisesta,koska aloin saada allergisia oireita. Käytin laatutuotteita,mutta ei auttanut. Olihan muuten kunnon vieroitusoireet. Onneksi muutettiin samaan aikaan ja uudella paikkakunnalla ihmiset saivat luvan nähdä minut ilman meikkiä. Mutta näin parempi,koska sain terveyteni takaisin. Enemmän masensi se,että iho oli aina huonossa kunnossa ja silmät ärtyneet.

Vierailija
60/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas! Nyt tuli uutta tietoa, että jos et meikkaa, oletkin masentunut.

Okei, voihan se toki viitata jotain sellaiselle ihmiselle, joka on aina pakkeloinut naamaansa. Että jos yhtäkkiä loppuu, niin voi lähiympäristö olla ihmeissään.

Muutoin meikkaamattomuudesta tulee mulle lähinnä mieleen....pitääkö siitä erikseen tulla jotain erityistä mieleen? Ihan tavallinen ihminen ei kelpaa, vai?

Tiedän tapauksia, että lääkäri on maininnut sanelussa potilaan olleen meikkaamaton. Lieneekö sitten oletus, että kertoo masennuksesta.

Toi on muuten typerä oletus näillä lääkäreillä, jos tästä ollut kyse. Joillain (varsinkin) naisilla masennus piilotetaan viimeisen päälle huolitellun julkisivun taakse.