Millainen vaikutelma teille tulee naisesta joka ei koskaan meikkaa? Masentunut vai luonnonlapsi?
Kommentit (65)
Ihmiskohtaista, mitä ehdoton meikkaamattomuus tarkoittaa.
Joidenkin kohdalla siihen valitettavasti liittyy ikävä YLENKATSOVA suhtautuminen muihin naisiin, jonkinlainen puritanismi ja ehdottomuus ja että vain tämä ehdoton linja on oikein.
Joidenkin kohdalla se voi sitten olla myönteistä. Riippuu ihan ihmisistä, mutta puritaanisia ylenkatsojia on enemmän kuin ihania luonnonlapsi-ole sinä miten olet- niin minäkin- olijoita, arvelisin.
Itse käytän jonkin verran meikkiä, välillä oon ilman mutta tykkään mistä tykkään, saan mielihyvää estetiikasta. Pieniä iloja toki on isompia ja vakavia asioita mielessä, mutta siten ollaan miten ollaan.
Vapaus.
Iho menee pilalle, jos meikkaa joka päivä. Pidän normaalina itsestään huolehtisena meikittömyyttä. Juhliin ja vastaaviin meikki on tyylikysymys. Huoliteltu voi olla meikillä tai ilman.
Toki jos tekee edustustyötä ja kasvot eivät ole edustuskunnossa luonnostaan, voi olla hyvä meikata mutta miksi tämä koskee vain naisia?
Itsetunto kunnossa. Ei tarvitse peittää itseään maskin taakse, vaan uskaltaa näyttää siltä, miltä oikeasti näyttää.
Ihan hyvä vaikutelma tulee, jos on kaunis, vaikka jokaisen nainen hyötyy meikistä, pitää vain käyttää vähemmän.
Jos on semmonen elottoman näköinen (silmät varsinkin) meikittä, tympeä vaikutelma tulee, en halua tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Iho menee pilalle, jos meikkaa joka päivä. Pidän normaalina itsestään huolehtisena meikittömyyttä. Juhliin ja vastaaviin meikki on tyylikysymys. Huoliteltu voi olla meikillä tai ilman.
Toki jos tekee edustustyötä ja kasvot eivät ole edustuskunnossa luonnostaan, voi olla hyvä meikata mutta miksi tämä koskee vain naisia?
Opittu kulttuurinen asia. Joissain maissa on ihan normaalia, että miehetkin käyttävät meikkivoidetta jne. että näyttävät huolitellummilta.
Kaunis nainen ei tarvitse meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä vaikutelma tulee, jos on kaunis, vaikka jokaisen nainen hyötyy meikistä, pitää vain käyttää vähemmän.
Jos on semmonen elottoman näköinen (silmät varsinkin) meikittä, tympeä vaikutelma tulee, en halua tutustua.
Mitä kaikkia meikkejä itse käytät, jotta et ole elottoman näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kohdalla siihen valitettavasti liittyy ikävä YLENKATSOVA suhtautuminen muihin naisiin, jonkinlainen puritanismi ja ehdottomuus ja että vain tämä ehdoton linja on oikein.
Joidenkin kohdalla se voi sitten olla myönteistä. Riippuu ihan ihmisistä, mutta puritaanisia ylenkatsojia on enemmän kuin ihania luonnonlapsi-ole sinä miten olet- niin minäkin- olijoita, arvelisin.
Itse käytän jonkin verran meikkiä, välillä oon ilman mutta tykkään mistä tykkään, saan mielihyvää estetiikasta. Pieniä iloja toki on isompia ja vakavia asioita mielessä, mutta siten ollaan miten ollaan.
Vapaus.
Millä tavalla tämä puritaaninen ylenkatsojuus näkyy mielestäsi päälle?
sellainen nainen, jota suutelisi mielellään, kun suuhun ei tule kasaa pakkelia naisen naamasta
Vierailija kirjoitti:
Eli jos joku on syntynyt isoilla silmäpusseilla ja kalpealla iholla, sinä et halua tutustua, koska oletat heidän olevan luonteeltaan tympeitä.
Tässä skenaariossa se oikeasti tympeä henkilö ei taida olla se elottoman näköinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen ei tarvitse meikkiä.
Ei me rumatkaan tarvita :)
Hoikka kaunis nainen niin ei mitään väliä.Lihava,ruma,niin ei muuta tilanetta millään tavalla.
Jestas! Nyt tuli uutta tietoa, että jos et meikkaa, oletkin masentunut.
Okei, voihan se toki viitata jotain sellaiselle ihmiselle, joka on aina pakkeloinut naamaansa. Että jos yhtäkkiä loppuu, niin voi lähiympäristö olla ihmeissään.
Muutoin meikkaamattomuudesta tulee mulle lähinnä mieleen....pitääkö siitä erikseen tulla jotain erityistä mieleen? Ihan tavallinen ihminen ei kelpaa, vai?
Ei tule vaikutelmia. EVVK. Itse meikkaan korkeintaan johonkin juhliin. Onhan se totta että siisti meikki tekee pirteämmän näköiseksi mutta mitä väliä.
Jos olet mies Ap, ja tutustunut naiseen joka ei koskaan meikkaa, niin tutustu enemmän, jotta tiedät onko absoluuttinen meikkaamattomuus piirre mistä hommasta. Se voi olla myönteistä olemista tai se voi olla nuivaa ehdottomuutta ja jäykkyyttä, tai se voi olla masentuneisuutta, tai se voi olla että feminiinisyyttä enemmän hän on maskuliininen. Kannattaa miettiä myös niin, että toista ei muuteta, siis jos itse koet syttymistä enemmän feminiinisistä naisista, niin sitä ei ole tiedossa, hyväksy toinen kuten on ja sitten katsot käyttekö yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se ihon pilaantuminen ilmenee? Minä olen meikannut 11-vuotiaasta saakka, ja nyt olen 43v. Mulla on todella hyvä ja kuulas iho, ei juonteita eikä minkäänlaista pigmenttihäiriötä. Meikki kun suojaa auringolta.
Että jos 30 vuodessa ei vielä tuo pilaantuminen näy, niin milloinkahan se mahtaa iskeä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies Ap, ja tutustunut naiseen joka ei koskaan meikkaa, niin tutustu enemmän, jotta tiedät onko absoluuttinen meikkaamattomuus piirre mistä hommasta. Se voi olla myönteistä olemista tai se voi olla nuivaa ehdottomuutta ja jäykkyyttä, tai se voi olla masentuneisuutta, tai se voi olla että feminiinisyyttä enemmän hän on maskuliininen. Kannattaa miettiä myös niin, että toista ei muuteta, siis jos itse koet syttymistä enemmän feminiinisistä naisista, niin sitä ei ole tiedossa, hyväksy toinen kuten on ja sitten katsot käyttekö yhteen.
Feminiinisyys on jotain paljon syvällisempää kuin meikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama jos joku ei meikkaa. Itse en meikkaa koska en tykkää meikata. Inhoan meikkejä ennä tykkää laittaa mitään kasvoilleni.
Minäkään en voi sietää meikin tuntua kasvoillani. Enkä edes kynsilakan tuntua kynsissä. En tiedä onko tämä jotain aistiyliherkkyyttä tms.
Mä luulen että se on vaan tottumiskysymys.
Itse meikkaan oikeastaan joka päivä. Olen aina tehnyt niin eli melkein 30 vuotta jo olen meikannut.
Itsestä taas meikittömät kasvot tuntuu oudoilta. Jotenkin suojattomalta ja mielestäni ihoni rasvoittuukin herkemmin ilman meikkiä. Ja siis nyt puhun ihan vaan siitä miltä meikki ja meikittömyys fyysisesti tuntuu.
Itse en ajattele mitään jos ei jollain ole meikkiä. Ei sitä edes huomaa eikä siihen kiinnitä huomiota. Toki jos yleishabitus on väsähtänyt ja nuhjuinen niin joskus ajattelee että onkohan väsynyt arjen pyörityksestä. En satunnaisista ohikulkijoista ajattele mitään mutta jos vaikka päiväkodin porteilla tulee vastaan meikitön, hymytön ja nuhjuinen ihminen niin silloin käy mielessä että kuinkahan jaksaa tämån arjen keskellä.
Minulla on oaljon meikkaamattomia äitikavereita ja minusta he näyttävät ihan freesiltä ja kauniilta meikittä.
Itse näytän pirteämmältä kun meikkaan. Arkena meikkaan kevyesti vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus.
Millä tavalla tämä puritaaninen ylenkatsojuus näkyy mielestäsi päälle?
Tulee ilmi puhuttaessa, kun sisältöä tulee pintaan, ideologioissa, muihin suhtautumisissa. Se mitä on sisällä on pintaa tärkeämpää, luonnollisesti. Ei siis tule pinnan kautta, paitsi yleisenä vibana, jos on tullakseen.
Meikittömyyttä ei välttämättä edes huomaa, jos on tummat kulmat ja pitkät tummat ripset sekä tasainen iho luonnostaan.