Netissä toimivan We4You-hyväntekeväisyysjärjestön lahjoitustulot vuonna 2021 oli 228 tuhatta joista perille kanavoitiin 176 tuhatta
Vuosibudjetti kasvoi 369%. Tulot olivat yhteensä 228 334,48 euroa ja menot 208 424,36 euroa. Rahankeräyksillä kerättiin yhteensä 191 120,29 euroa. Rahankeräysluvan mukaiset suorat hyväntekemisen toteutuksien kulut kaikkinensa olivat 184 042,56 euroa. Vuodelle 2022 hyväntekemiseen ja toteutuksiin jäi käytettäväksi 7077,73 euroa. Rahankeräysvaroista suoraan tukena ohjattiin eteenpäin 176 311,34 euroa eli 92.25%. Yhdistyksen pakolliset hallintokulut pysyivät alhaisina vapaaehtoisten sekä yhteistyökumppaneiden tuella. Yhdistyksen tilikauden tulos oli 19 910,12 euroa positiivinen. Yhdistyksen taloudellinen tilanne on vakaa.
https://we4you.fi/wp-content/uploads/2022/03/we4you_ry_talousraportti_2…
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Niin? Siellä on tilintarkastaja, joka puuttuu laittomuuksiin.
Sukua Brother Christmasille?
Kyseinen yhdistys käyttää laskutuspalvelu. Joka samalla hänelle kirjanpito. Ei siellä tilintarkastajaa ole. Kannattaa lukea samalla hänen blogi we4you 'verkkosivuilta. Kertoo itse summat ja avunsaajat. Kokemuksia on että pienkeräys summaa ei ole kokonaan tilitetty niille kenelle kerätty. Miettinyt jo pitempään kyseisen toiminnan laillisuutta ja eettisyyttä.
Tilintarkastaja on Tuokko ja luvut huikeat. Päiväkirjasta en ymmärtänyt tekeekö siellä vaan yksi ihminen töitä? Mitään lukuja en sieltä päviäkirjan puolelta löytänyt. Itse olen kuukausilahjoittaja järjestölle, sillä sukulaisperhe sai merkittävän avun kun lähtivät syöpähoitohin Ruotsiin.
Vuoden 2023 aikana kirjoitettu, blogista kopioitu kertomat summat :
" Yllätyin itsekin lukemista ja siitä määrästä apua, joka we4you:n kautta kanavoitiin viime vuonna. En itse käytä mitään mittareita työtehtävieni seuraamiseksi ja lopulliset lukemat ovat itsellekin yllätyksiä. Olin tyytyväinen kun sain nämä summat: yli 400 000 euroa hyväntekemiseen, yhteensä 27 keräystä, 300 kpl Voimakassia, lähes 100 perhettä saanut taloudellista tukea, useita irtiottoja vanhemmille, hotellilomia ja mökkilomia perheille ja kymmenen suurta unelmaa. On siinä saanut välillä painaa pitkää päivää, silti en päivääkään vaihtaisi pois."
Alexsandra tuskin on tyyppi joka kusettaa näissä asioissa muita. Kannattaa ensin ottaa selvää asioista ennenkuin huutelee typeryyksiä...nämä tyypit tekee hyvää työtä. Tsemppia We4you!
aika epätoivoista kun pitää av-palstalla mainostaa 🤦🏻
Mainioita peitetarinoita huijareille nykyään nämä ns avustusjutut.
Ihan puhtaasti huijausta koko toiminta. Siskon laittoi hakemuksen tuonne kun niiden esikoinen sairastui syöpään. Mitään ei saanut koskaan tuoltakaan.
Ei meidänkään viesteihin olla vastattu, vaikka lapsella vakava sairaus..
Luulin että ko.jäejestö on poliittisesti sitoutumaton, mutta ei, siellä peukutellaan VM fasebook sivustolla 🤔
Mun käsittääkseni suoraan rahaa ei kukaan sieltä saa. Maksaa kyllä esitetyt laskut(mun mielestä hyvä juttu. Varmistetaan että rahat menee oikeaan tarkotukseen) 10 000 on se raja mitä voi verottomasti kerätä. Jos keräys tuottanut enemmän niin loppu raha käytetään toisten kuoleman sairaitten lasten hyväksi esim voimakasseina yms.
Hyväntekeväisyys myös haluaa nähdä lapsen ja perheen ennen lahjoitusta tai keräystä. Tämä ihan huijausten estämiseksi.
Hakemus pitää myös tehdä itse ja jättää yhteystiedot.
Läheiseni on saanut todella paljon apua we4youlta vaikeassa elämäntilanteessaan. Me kaikki ollaan todella kiitollisia. Meistä moni lahjottaa nykyään we4you lle, koska tiedetään rahan menevän oikeaan kohteeseen.
Järjestön toiminta on läpinäkyvää ja avun saajat tarkastetaan eli et voi vaan keksiä tarinaa koska sinua käydään tapaamassa sairaalan osastolla.
Niin? Siellä on tilintarkastaja, joka puuttuu laittomuuksiin.