Sterilisaatio tai vasektomia, oma vai yhteinen päätös
Niin, jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja lisääntymisestään, mutta miten näette tämän asian parisuhteessa? Vienhän samalla puolisoltanikin mahdollisuuden saada lapsia, ainakin minun kanssa, jos ja kun toimenpiteeseen menen. Voiko tällaisen asian päättää yksin?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen nykyään ilman puolison lupaa? Mut on steriloitu -08 ja sillon vielä piti miehen raapustaa suostumuslappu. Toki olisihan minä voinut sen lapun väärentää, ei sitä kukaan sen kummemmin tarkistanut.
Löysin myös tällaisen paperin erään edesmenneen tallelokerosta. Oli yllätys.
olikohan 2013 kun lähetettä kävin työterveyslääkäriltä pyytämässä. Tuolloin lääkäri oli myös vailla lupaa/keskustelua puolisen kanssa. Mutta sanoin, ettei mulla puolisoa ole, niin kyllä se lääkäri lähetteen kirjoitti ja toimenpidettä puolsi ilman olemattoman kumppanin lupaa. Olen mies ja 33 vuotiaana lähetettä hain.
Ylitit maagisen rajan, 30v.
Tämähän se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma päätös. En kokenut mitään tarvetta kysellä muiden mielipiteitä asiaan. Jo ennen yhteen menoa olin tehnyt selväksi että en lapsia koskaan halua ja tulen hankkimaan sterin heti kun sen iän puolesta saan. Näin myös toimin.
Niin, et ollut avioliitossa! Avioliitossa puolisoa kuullaan, ei päätä.
Missä helvetin kohdassa mä sanoin etten ole avioliitossa? En tarvinnut mielipiteitä, velvollisuus on tiedottaa asiasta puolisolle, ei kysellä puolison mielipiteitä. Lupia taas tähän asiaan ei ole kukaan tarvinnut vuosikymmeniin.
Lääkäri kysyi ensi tapaamisella onko puoliso tietoinen että olen hakeutumassa toimenpiteeseen, sanoin olevan kuten olikin ja se siitä. Sitten varattiin aika toimenpiteeseen.
Älä tule sönköttämään mun asioita, avioliitostani kuin mistään muustakaan kun et niistä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma päätös. En kokenut mitään tarvetta kysellä muiden mielipiteitä asiaan. Jo ennen yhteen menoa olin tehnyt selväksi että en lapsia koskaan halua ja tulen hankkimaan sterin heti kun sen iän puolesta saan. Näin myös toimin.
Niin, et ollut avioliitossa! Avioliitossa puolisoa kuullaan, ei päätä.
Missä helvetin kohdassa mä sanoin etten ole avioliitossa? En tarvinnut mielipiteitä, velvollisuus on tiedottaa asiasta puolisolle, ei kysellä puolison mielipiteitä. Lupia taas tähän asiaan ei ole kukaan tarvinnut vuosikymmeniin.
Lääkäri kysyi ensi tapaamisella onko puoliso tietoinen että olen hakeutumassa toimenpiteeseen, sanoin olevan kuten olikin ja se siitä. Sitten varattiin aika toimenpiteeseen.
Älä tule sönköttämään mun asioita, avioliitostani kuin mistään muustakaan kun
Miksi olet niin vihainen?
vaimon kanssa yhdessä päätettiin minun vasektomiasta