Kuinka paljon 40-vuotiaalla on yleensä juonteita ja ryppyjä?
Kommentit (31)
Minulle tuli silmänurkkien rypyt vähän yli kolmekymppisenä. Nyt 46-vuotiaana alkaa olla niiden lisäksi suun ympärillä vähän ryppyjä ja juonteita. Tykkään kaikista rypyistä, tuovat karismaa kasvoihin. Otsaryppyjä ei vielä ole kun on huoletonta elämää elänyt.
Otsaan tuli juonteet jo joskus reilu kolmekymppisenä. Neljänkympin jälkeen kyyti oli aika kylmää, joskus 42v tienoilla varsinkin tapahtui nopea naaman valahtaminen. Leuan alle ilmestyi ryppyinen heltta ja nasolabialejuonteet ilmestyivät. Silmäkulmiin on ilmestynyt ihan äsken juonteet. Olen 44v.
Nykyään niin monelle laitettu täyteaineita,botoxia jne ettei ihan pysty sanomaan onko luonnollinen vai ei.
Satakolmekymmentäseitsemän kappaletta ja puoli.
Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään niin monelle laitettu täyteaineita,botoxia jne ettei ihan pysty sanomaan onko luonnollinen vai ei.
Ei todellakaan ole _monelle_ laitettu, joillekin harvoille kyllä.
Mulla oli jo 25-vuotiaana otsa täynnä vaakaryppyjä.
Sanoisin, että noin 42-vuotiaana moni alkaa rypistyä. Miehet vähän aikaisemminkin ainakin Suomessa, mutta se luultavasti johtuu elintavoista ja siitä että miehet eivät suojaa ja hoida ihoaan. Jos hoitaisivat, niin ikääntyisivät todennäköisesti samaa tahtia naisten kanssa.
Ja siis tämä rypistyminen ei tarkoita sitä että näyttää rusinalta, vaan että silmien alle ilmestyy juonteita, samoin nasolabiaalijuonteet ja suupielten marionettijuonteet. Otsassa monella on ryppyjä jo kolmekymppisenä.
Ja rypyissä ei siis ole mitään pahaa. Minusta on mielenkiintoista katsoa miten kukin ikätovereistani on rypistynyt. Pidän ihmistä kauniimpana ja karismaattisempana muutamien ryppyjen kanssa kuin täysin siloposkisena.
aurinko ilman suojaa rusentaa hipiää ennenaikojaan samaten tupakka, alkoholi, epäterveellinen ruoka, liikkumattomuus, saippualla peseminen, ei kosteusvoidetta, katkera mieli
Tupakoin 40-vuotiaana eivätkä ruokailutottumusetkaan olleet ihan terveelliset ja silloin ihoni näytti vanhemmalta ja ryppyisemmältä kuin nyt yli 60-vuotiaana, kun en enää tupakoi ja olen alkanut syödä terveellisemmin (ei kovia rasvoja, paljon kasviksia, hedelmiä ja kuitupitoista ruokaa). Elämäntavat näkyvät ihossa.
Kyllä minulla on otsassa ryppyjä, suun ympärillä ei. Ikää 38 v. Olen todella ilmeikäs, en osaa pitää kasvoja aloillaan. Jos olisin ilmeetön, kuten jotkut ovat, ei otsaryppyjä tietty olisi. Riippuu siis monesta.