Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kysyy pankkitalletuksia

Gkkggkkgg
17.03.2023 |

Miksi kela utelee pankkitalletuksia työmarkkinatuessa ...
Miksi kela vaatii kaikkien pankkitilien tliotetteita työmarkkinatuen hakemista varten? Käsittääkseni vain pääomatuloja pitäisi selvittää mutta tilitietojen avaaminen ei kela virkoilijoille pitäisi kuulua..

Sama asia koskee osuutta kuolinpesä josta kela vaatii kirjanpitoa nähtäväksi vaikka kuolinpesän verolmoituksessa kaikki tulot on kootusti merkitty..

Omat rahat on käyttötilollä jossa korko on 0 prosenttia ja sijoitustilillä jotka erääntyy vasta parin vuoden kuluttua eikä nyt kalenterivuonna.

mielestäni tarvitse mihinkään perustellusti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki omat tulosi pienentävät työmarkkinatuen määrää.

Jos sinulla on pääomatuloja, myös ne voivat pienentää tuen määrää. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokratulo, osinko ja myyntivoitto.

KVG

Samassa suhteessa varmaan laskee se pakko hakea töitäkin? Jaa ei vai? Heheh jopas jotain[/quote

Tämä on kato sitä kannustamista...kela vain välittää sinusta kun se leikkaa tukia.

Vierailija
22/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei koskaan avaudu näissä marisijoiden logiikka. Että tilillä voi olla rahaa vaikka 15 000€ ja toisin sanoen ei tarvitse nyt mitään tukea maitoon ja leipään. Mutta ei. Jostain syystä juuri niihin rahoihin ei haluttaisi kajota ja mieluummin maksattaa elämä jollakulla toisella. Koittaisitte ymmärtää, ettei meillä ole Suomessa kansalaispalkkaa. Ei täällä anneta rahaa vain siksi, että olet suomalainen. Koska se on aina joltain toiselta pois. Rahaa annetaan jos on hätä ja meinaa kuolla sen puutteeseen. Mutta ei mulla (eikä varmaan kovin monella muullakaan) ole halua alkaa maksamaan jonkun leipää ja leikkelettä ihan vain siksi, että hän haluaa säästää omat rahansa johonkin kivaan ja fantsuun. Toisin sanoen sen voisi ajatella niin, että henkilö itse maksaa elämisen, mutta mä rahoitan sen kaiken kivan ja fantsun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei koskaan avaudu näissä marisijoiden logiikka. Että tilillä voi olla rahaa vaikka 15 000€ ja toisin sanoen ei tarvitse nyt mitään tukea maitoon ja leipään. Mutta ei. Jostain syystä juuri niihin rahoihin ei haluttaisi kajota ja mieluummin maksattaa elämä jollakulla toisella. Koittaisitte ymmärtää, ettei meillä ole Suomessa kansalaispalkkaa. Ei täällä anneta rahaa vain siksi, että olet suomalainen. Koska se on aina joltain toiselta pois. Rahaa annetaan jos on hätä ja meinaa kuolla sen puutteeseen. Mutta ei mulla (eikä varmaan kovin monella muullakaan) ole halua alkaa maksamaan jonkun leipää ja leikkelettä ihan vain siksi, että hän haluaa säästää omat rahansa johonkin kivaan ja fantsuun. Toisin sanoen sen voisi ajatella niin, että henkilö itse maksaa elämisen, mutta mä rahoitan sen kaiken kivan ja fantsun.

Et sinä tässä maassa mitään palkintoa tai taivas paikkaa sa vaikka luovuttaisiin kaikki rahasi ja omaisuutesi ns. Avun tarvitsijoille. Se 15000 euroa esim ei kovin pitkälle riitä jos ajattelet kaikki menisi kustannettavan omista säästöistäsi...?tuki on tukea jos tulot on pienet ja sitä täytyy täydentää omilla säästöillä mutta jos kaikki tulot ajatellaan ensin käytettäväksi säästöistä niin siinä samantien kun haetaan työmarkkinatukea joutuu myös toimeentulotuki asiakkaaksi ja se on talutushihna josta ei enää pääse pois.

Vierailija
24/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän KELA:lle ilmoittamisen pääomatuloista voisi vielä hyväksyäkin, jos pääomatuloista maksaisi veroa tuloveron tapaan, eli pääomatuloja verotettaisiin progressiivisesti. Koska jos nyt vaikka pääomatulot ovat muutama hassu tonni vuodessa, maksat silti kolmanneksen näistä veroa. Se ei ole oikein, ei todellakaan. Eli pääomatuloja verotetaan kymmenkertaisesti tuloveoihin nähden, vaikka rahat käytettäisiin elämiseen. Tämä ei ole tasavertaista verotusta vaan törkeää pientuloisten kiristämistä ja silkkaa kateusahneutta. Häpeä valtio ahneuttasi.

Vierailija
25/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei työttömänä ollessaan ollut oikeutettu työmarkkinatukeen, koska hän oli samana vuonna saanut mummonsa henkivakuutuksen.

Eipä sitten hakenut kyllä vuoteen töitäkään, koska miksi maksaa veroja tällaiseen järjestelmään 🤷🏻

Miksi pitäisi yhteiskunnan maksaa työttömyysturvaa, jos henkilöllä on muita tuloja, kuten henkivakuutus, vapaaeht. eläkevakuutus jne. jotka ovat veronalaista tuloa.

Miehesi olisi saanut työttömyysturvaa, jos ei olisi nostanut henkivakuutusta.

Kokoomus kun pääsee hallitusvastuuseen niin Kela ja työttömyysturva säännöt muuttuu ensimmäisenä ja säästöt tulee varmasti samaan tapaan laskettaviksi tuloiksi kuten eläkkeen saajien asumistuessa jossa omat säästöt lasketaan tuloiksi jotka alentaa tukea ja näin säästämistä tehdään oman työmarkkinatukensa maksajia.

Kokoomuksen äänestäjä tai hänen lapsensa voi myös jäädä työttömäksi. Silloin peräänkuulutetaan vastinetta veroeuroille.

Mitään ne kuuluta. Pappa betalar. Eikä nää hannuhanhet jää työttömiksi, suhteet nääs...

Vierailija
26/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä tässä maassa mitään palkintoa tai taivas paikkaa sa vaikka luovuttaisiin kaikki rahasi ja omaisuutesi ns. Avun tarvitsijoille. Se 15000 euroa esim ei kovin pitkälle riitä jos ajattelet kaikki menisi kustannettavan omista säästöistäsi...?tuki on tukea jos tulot on pienet ja sitä täytyy täydentää omilla säästöillä mutta jos kaikki tulot ajatellaan ensin käytettäväksi säästöistä niin siinä samantien kun haetaan työmarkkinatukea joutuu myös toimeentulotuki asiakkaaksi ja se on talutushihna josta ei enää pääse pois.

Sen takia meillä on se viimeaikainen tukimuoto toimeentulotuki että sinne päätyy kun kaikki omaisuus ja säästöt on syöty...en ole kenenkään kuullut pärjäävän pelkällä reilu 600 euron työmarkkinatuella jos ei ole säästöjä tai muuta täydentävää tuloa..minimissään kun tässä maassa miten tahansa alaa kulunsa laittaa niin menee se n.1400 -1500 euroa kuukaudessa ja se on se summa mitä noin työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuki on yhteensä.

Vierailija
27/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia meillä on se viimeaikainen tukimuoto toimeentulotuki että sinne päätyy kun kaikki omaisuus ja säästöt on syöty...en ole kenenkään kuullut pärjäävän pelkällä reilu 600 euron työmarkkinatuella jos ei ole säästöjä tai muuta täydentävää tuloa..minimissään kun tässä maassa miten tahansa alaa kulunsa laittaa niin menee se n.1400 -1500 euroa kuukaudessa ja se on se summa mitä noin työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuki on yhteensä.

Ei kai tämän järjestelmän tarkoitus ole että kun ihminen joutuu työttömäksi ja putoaa ansiosidonnaista tulee häneltä riisua kaikki omaisuus ja säästöt pois ja laittaa toimeentuloluukulle kerjäämään.

Vierailija
28/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei työttömänä ollessaan ollut oikeutettu työmarkkinatukeen, koska hän oli samana vuonna saanut mummonsa henkivakuutuksen.

Eipä sitten hakenut kyllä vuoteen töitäkään, koska miksi maksaa veroja tällaiseen järjestelmään 🤷🏻

Miksi pitäisi yhteiskunnan maksaa työttömyysturvaa, jos henkilöllä on muita tuloja, kuten henkivakuutus, vapaaeht. eläkevakuutus jne. jotka ovat veronalaista tuloa.

Kokoomus kun pääsee hallitusvastuuseen niin Kela ja työttömyysturva säännöt muuttuu ensimmäisenä ja säästöt tulee varmasti samaan tapaan laskettaviksi tuloiksi kuten eläkkeen saajien asumistuessa jossa omat säästöt lasketaan tuloiksi jotka alentaa tukea ja näin säästämistä tehdään oman työmarkkinatukensa maksajia.

Kokoomuksen äänestäjä tai hänen lapsensa voi myös jäädä työttömäksi. Silloin peräänkuulutetaan vastinetta veroeuroille.

Mitään ne kuuluta. Pappa betalar. Eikä nää hannuhanhet jää työttömiksi, suhteet nääs...

Nooh, tuleva lama ja pankkikriisi + liian suuri asuntolaina voi aiheuttaa sen että pappakaan ei kaikkien lastensa lainoja ja elämistä halua maksaa.

Vierailija
29/30 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, tuleva lama ja pankkikriisi + liian suuri asuntolaina voi aiheuttaa sen että pappakaan ei kaikkien lastensa lainoja ja elämistä halua maksaa.

Stagflaatio voi todella iskeä lujaa kohta...siinä yhdistyy korkea inflaatio ja talouslama....jos tässä nyt pankki ja velkakriisin mennään niin tämä toteutuu jos korkoja ei uskalleta nostaa

Vierailija
30/30 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisen henkivakuutuksen saaminen ei pitäisi vaikuttaa työmarkkinatukeen. On tainnut tapahtua virhe. Mä tekisin valituksen tosta ..