Voiko lihaperunasoselaatikkoa pakastaa?
Siinäpä kysymys. Joudun siirtämään jääkaapista ruokia pakastimeen. Lihaperunasoselaatikkoa en haluaisi laittaa haaskioon.
Kommentit (15)
Tietysti voi, mutta meneekö rakeiseksi tai muuttuuko muuten koostumus sulaneena. Käsittääkseni peruna ja perunaruoat ovat haasteellisia pakastettuina.
Onko jollain tietoa tai kokemusta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi, mutta meneekö rakeiseksi tai muuttuuko muuten koostumus sulaneena. Käsittääkseni peruna ja perunaruoat ovat haasteellisia pakastettuina.
Ap
Kyllä se saattaa tosiaan rakenne vähän muuttua, mutta kyllä sitä pystyy syömään. jos vaihtoehto on komposti, niin kyllä pakastaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
On, kaikilla jotka ovat ikinä pakastaneet ruokaa. Perunaruoissa ei ole mitään haasteellista, senkun lykkäät pakastimeen vaan.
Ei minusta perunamuusin koostumus juuri muutu pakastimessa joten sinne vaan. Olen pakastanut ihan muusi-nakkikastike annoksiakin rasioissa ja hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOn, kaikilla jotka ovat ikinä pakastaneet ruokaa. Perunaruoissa ei ole mitään haasteellista, senkun lykkäät pakastimeen vaan.
Kokoperunoiden ja keittojen koostumus muuttuu pakastimessa, menee jauhoiseksi. Kyllä niitä silti syödä voi.
Voi, jos olet tehnyt sen tuoreesta jauhelihasta. Jos olet tehnyt sen pakastetusta ja sulatetusta jauhelihasta, systeemi ei toimi. Kyllähän tuommoisenkin evään syö, ei välttämättä tule ruokamyrkytystä, mutta hyvää se ei ole. Mulla on tuosta kokemusta, äiti harrasti noita annosruokienkin pakastamista.
Kyllähän sen rakenne kärsii - aika pahaa se on, samaten pastaruokien rakenne kärsii pakastuksesta(ainakin gluteenittomat).
Perunaruokia ei suositella pakastettavaksi, rakenne kärsii. Toki ei kaikkia haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mene huonoksi. teet itse muussin ja laitat tarpeeksi maitoa, että on sopivan löysää ja lisäät paistetun jauhelihan.
Vierailija kirjoitti:
Voi, jos olet tehnyt sen tuoreesta jauhelihasta. Jos olet tehnyt sen pakastetusta ja sulatetusta jauhelihasta, systeemi ei toimi. Kyllähän tuommoisenkin evään syö, ei välttämättä tule ruokamyrkytystä, mutta hyvää se ei ole. Mulla on tuosta kokemusta, äiti harrasti noita annosruokienkin pakastamista.
Kerran pakastettua jauhelihaa voi kypsänä pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen rakenne kärsii - aika pahaa se on, samaten pastaruokien rakenne kärsii pakastuksesta(ainakin gluteenittomat).
Makaronilaatikkoa omatekoista voi pakastaa sen mitenkään kärsimättä.
Kuten esim ranskanperunat tosi rakeisia! Tai peruna-sipuli palat! Aina ihmetellyt miksi ne on kaupassa pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran pakastettua jauhelihaa voi kypsänä pakastaa.
Voi tietysti, mutta ei kannata. T: ikäviä kokemuksia vuosien varrelta. Itse en suostu tekemään noin ikinä ja olen onnistunut välttymään ikäviltä kokemuksilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten esim ranskanperunat tosi rakeisia! Tai peruna-sipuli palat! Aina ihmetellyt miksi ne on kaupassa pakastimessa.
Peruna-sipuliseos on ryöpättyä seosta, ei sitä silppua ole suoraan työnnetty pakastumaan. Mun pitäisi muutenkin keitetyt perunat ensin jäähdyttää ja sitten paistaa uudelleen, jotta saisin GI-arvon tippumaan. Mulle verensokereiden kannalta pelkkä keitetty peruna on erittäin huono vaihtoehto ja raakana raastettu peruna suoraan stanasta. Pakastealtaan peruna-sipuliseos taas on ihan passeli.
T DM1
Miksei voisi? Tietysti voi. Vaikka tiiliskiven voi pakastaa jos haluaa.