Lähden kohta kaverilleni aamukahville. Täytyy tosin keittää ensi kahvit kotona, kaverilla saa vain yhden kupillisen
Kaveri on muuten mukava, mutta aika huono emäntä. Rahasta ei ole pulaa eikä nuoriakaan enää olla, mutta kaverilla käydessä saa vain yhden kupin kahvia.
Keittää kolme kuppia kahvia, kaataa ekat kupilliset molemmille (itselleen ja vieraalleen), ja toisen kupin kaataa itselleen. Sitten pannussa on jäljellä noin ruokalusikallinen kahvia, ja kaveri siinä vaiheessa "huomaa" muodon vuoksi kysyä "ai niin, olisitkos sinäkin vielä halunnut lisää, no on tässä vielä tippa jos otat?"
:D
Olen jo tottunut tähän enkä ole ainoa jolle tämän tekee, mutta tosiaan, juon nyt aamukahvini ennenkuin lähden hänelle kylään. :D
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Avaisi kyllä suuni tuossa vaiheessa. Tosi ystävä kestää palautteen, että kahvia voisi keittää vähän enemmän.
Itselläni kävi moka, ystävä oli kylässä. Keitin liian vähän kahvia. Keitin sitten lisää.
Kyllä tällainen pitäisi emännän itse tajuta, varsinkin kun on toistuva moka, eli kysymys ei ole vain yhdestä kerrasta.
Hänellä on joku syy siihen, että haluaa tarjota vieraalleen vain yhden kupillisen. Ja tämä on ok, minäkään en enää vie mennessäni mitään kahvin kanssa, ennen vein.
Ap
Miksei voisi sanoa asiasta, kun sitä kerran ihmettelee tai pitää huonona asiana?
Eli ap roikkuu kaverin tykönä eikä ymmärrä lähteä pois vaikka emäntä antaa pienen vinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap roikkuu kaverin tykönä eikä ymmärrä lähteä pois vaikka emäntä antaa pienen vinkin.
Itse kutsuu kylään, ja viivyn max tunnin. Älä oleta että kaikki jäävät kyläpaikkaan asumaan, kuten sinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi sanoa asiasta, kun sitä kerran ihmettelee tai pitää huonona asiana?
Ei ole minun asiani, miten joku toimii omassa kodissaan. Jos aikuinen ihminen itse ei tuollaista asiaa halua ymmärtää, siitä on turha ulkopuolisen mennä sanomaan. Olen sopeuttanut käytökseni vaan kaverin tapaan, eli ennakoin, juon kahvit kotona, enkä vie mitään enää tarjolle, joten olemme ns. sujut.
Yksinkertaista.
Ap
Ihan vaan suuta auki ja pyydät lisää. Naurettavaa uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun asiani, miten joku toimii omassa kodissaan. Jos aikuinen ihminen itse ei tuollaista asiaa halua ymmärtää, siitä on turha ulkopuolisen mennä sanomaan. Olen sopeuttanut käytökseni vaan kaverin tapaan, eli ennakoin, juon kahvit kotona, enkä vie mitään enää tarjolle, joten olemme ns. sujut.
Yksinkertaista.
Ap
Minusta olet hassu uhriutuja ja keksinyt omasta päästäsi sen, että *aikuinen ihminen haluaa tarjota vieraalle vain yhden kupin*.
Jos minä olisin sinä, ajattelisin, että nyt on aika murtaa tuo hölmö ajatus ja olisin valmis vaikka siihen, että hän suuttuu, jos toinen ei muuten aio asiaa oppia.
Jospa hän ajattelee, että sinä et aidosti kaipaakaan enempää? Että kursailet? Niin on ihan fiksua, ettei sitten keitä kahvia, jota sinä harmissasi juot tai jätät pannuun (eli kieltäytyt påtårista) kaadettavaksi viemäriin.
Ei halua haaskata kahvia, ja koska olet aina kieltäytynyt lisäkupillisesta ajattelee että juot aina vain yhden kupin.
Kyllä voi ystävää pyytää keittämään lisää kahvia, ei ole niin suuri asia.
Avaisi kyllä suuni tuossa vaiheessa. Tosi ystävä kestää palautteen, että kahvia voisi keittää vähän enemmän.
Itselläni kävi moka, ystävä oli kylässä. Keitin liian vähän kahvia. Keitin sitten lisää.