Oletteko tehneet/aloittaneet kevätsiivouksen?
Kommentit (28)
Tänään on viikkosiivous mutta kevätsiivous, huoh. En huokaile aloitukselle vaan nykyisin jo viikkosiivous tympii ja on pakkopullaa. Olen siisti ihminen mutta jostakin syystä alkanut vaan ahdistamaan koko siivoaminen.
Ei ole täällä kevätsiivousta eikä viikkosiivousta, vain siivousta. Sitä tehdään tasaisesti ja jatkuvasti.
Mua ei ole koskaan ahdistanut siivoaminen. Asiat vaativat ja ne pitää tehdä kun on aika halu.
Ei vielä kun lämmitetään puilla. Vasta sitten joskus huhtikuussa kun lämmityskausi loppuu.
Mä siivoan tasaisesti vuoden ympäri, ei ole mitään tarvetta millekään suursiivoukselle. Kesällä pesen matot ja keväällä ikkunat.
Siivoan joka päivä vähän. En harrasta mitään viikko-kevät-joulusiivousta. Meillä on aina siistiä.
En vielä,loppuviikosta aloitan vaatekaapista.Kevät vaatteet esiin ja liian pienet kierrätykseen.Sama sitten muille kaapeille ja varastolle jossain vaiheessa.
Robotti-imuri töissään 2-3 kertaa viikossa sillä aikaa pesen vessat ja pyyhin pölyjä.
Kun vähän lämpiää pesen ikkunat.
Ei ei, just lopetin joulusiivouksen!
Kerran viikkoon imuroin, pyyhin pölyt ja pesen vessan. Ja kun tavaroita ei jätä lojumaan pysyy paikat siistinä eikä tarvitse suursiivouksia.
Joo olen tehnyt kaiken voitavan. Tilannut kelan sitoumuksella huomiselle suursiivouksen. Lattiasta kattoon kaikki siivotaan. Itse lähden kaupoille ja viinin kera lounaalle
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon imuroin, pyyhin pölyt ja pesen vessan. Ja kun tavaroita ei jätä lojumaan pysyy paikat siistinä eikä tarvitse suursiivouksia.
Milloin peset ikkunat? Petarin päälliset, täkit? Jääkaapin takusen, uunin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ovet, lamput, kaapit?
Tätä "pidän paikat siistinä, niin en tarvitse suursiivousta" -kommenttia oeln aina ihmetellyt. Niin minäkin pidän "paikat siistinä", mutta ei joku hellan takunen lukeudu näihin siistinä pidettäviin paikkoihin...
Vai eikö ihmiset enää nykyisin siivoa noita??
En tee mitään erityistä kevätsiivousta. Ikkunat pesen jossain vaiheessa kyllä. Ja nyt on jääkaapin pesu pitkittynyt, se pitäisi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ovet, lamput, kaapit?
Teen nämä hommat ihan silloin kun siltä tuntuu, muun siivouksen lomassa. Ei ole aikataulua.
Tilasin juuri ikkunanpesun, uunin pesun, kaappien ovien pyyhinnän ja kylppärin pesun siivousfimalta, pääsiäisen jälkeen tapahtuu.
Itse viitsin kyllä imuroida ja pyyhkäistä pölyt ja sitten pois pääsiäisreissulle.
Kelpaa kevään saapua.
No mikäli ikkunoiden pesut luetaan kevätsiivoukseksi niin tein sen pari viikkoa sitten. Pesen vielä ennen kesää ja seuraavaksi kesän loputtua. Muuten siivoilen kerran viikossa. En jaksa luetella mutta kuten esim hellan takamus aina kun tuntuu olevan tarvetta. Meillä on aina siistiä. Tasaseti otan pitkin vuotta eri paikkoja. Normaali elämäntapa. Viihdyn siistissä kodissa ja on levollinen mieli. En jätä esim pyykkejä lojumaan vaan huolehdin ne heti. En ymmärrä miksi jotkut panttaavat puhtaita vaatteita jossain tuolilla, kun viikkailisi ne heti kaappiin, kun se homma on kumminkin tehtävä.
Alkukesän aikana pesen ikkunat ja parvekkeen. Muuten siivoan pitkin vuotta
Ei vastauksia? No mepä aloitimme, lällällää!