Kutsuuko koiran omistajat itseään koiran äidiksi/isäksi?
Onko yleistäkin tuo, että koiran omistajat kutsuvat itseään äidiksi/isäksi?
Kommentit (29)
Jep, kutsumme. Vain siksi että on helpompi olla samalla "tittelillä" niin lapsille kuin eläimille.
Ja lapset puhuttelee äitinä, koiralle voivat sitten sanoa että "mene äitin luo" tai "mene äitille vinkumaan" ja koira tietää mihin mennä.
Ainakin arpaohjelman Janne kutsuu itseään koirien iskäksi.
Vierailija kirjoitti:
Lue tutkimukset ja artikkelit, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.
Miksi kaikkea pitäisi tutkia? Kuuntelee joitain lapsettomia koiranomistajia tai kysyy av:lta riittää tässä ihan empiiriseksi dataksi.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuvat ja se on ihan sairasta.
Tutkimusten mukaan koiran ja omistajan suhde on pentu-emo-suhde. Se on tervettä.
Mun mielestä se on vähän outoa, parempi on emäntä/isäntä. Mulla ei ole lemmikkejä, mutta jos olisi, en olisi äiti niille.
Päätin aluksi, että olen koiralle emäntä. Pikku hiljaa minusta tulikin mamma (tuntui että äiti olisi yliampuvaa). Mutta nyt olen sen äiti... Ja se on minun vauvani!
Vierailija kirjoitti:
Olen kissojeni äiti. 😊
Minä taas olen mamma :)
Mä ainakin kutsun mun susikoiraa isukiksi, koska se näyttää mulle paikkani ja kohtelee mua kuin tuhmaa narttua.
N44
En kutsu, se kuulostaa ällöltä. Mamma on vielä pahempi.
Koiralleni en ole äiti, mutta se tietää etunimeni. Olisi outoa kutsua itseä äidiksi, kun en sitä koiralleni ole.
En kutsu itseäni koirieni ja kissojeni äidiksi. Olen lapseton, mutta jos minulla olisi lapsia saattaisin äiditellä itseäni myös lemmikeilleni. Miesystävälläni on lapsia ja hän kutsuu usein itseään lemmikkieni isäksi.
Kyllä, minä oon äiskä. Lapselleni myös.
Mies on lapseton niin ei ole myöskään koiran isä.
Eivät kaikki taida tosissaan kutsua, vaan tapa sanoa, koska koirassa riittää paljon huolehdittavaa ja hommaa. Vaikka mistäs sitä tietää, jos joku kokee olevansa supermamma.
Lue tutkimukset ja artikkelit, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.