Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn salilla mutta vatsa ei pienene!

Vierailija
16.03.2023 |

Yläkropassa ihan selkeää kiinteytymistä ja lihasta, jalat tuntuvat vahvemmilta. Mutta keskivartalo ryhti on parantunut, mutta erityisesti alavatsa, se ei vaan pienene! Jaksan toki tehdä aiempaa enemmän vatsalihasliikkeitä. Mutta tasapaksu ja pönäkkä. Ei vyötärön kaventumista tai sixpäckiä

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ei paljon laihduta. Reippaita kävelylenkkejä lähes päivittäin niin rupeaa vatsa pienenemään.

Vierailija
22/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vatsarasva lähtee, kun tarpeeksi laihduttaa. Ei nälkäkuoleman partaalla olevalla ihmisellä ole mitään vatsarasvaa jäljellä. Se on kuitenkin pitkälti geeneistä kiinni, missä se rasva pysyy sitkeimmin ja tosiaan varsinkaan naisen hormonitoiminnalle ei ole hyväksi vetää rasvaprosenttia todella alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajien valtakunnansalilla käynti ei välttämättä laihduta yhtään.

Eikä biljardisalilla. Ruokasalista nyt puhumattakaan.

Vierailija
24/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös rakenteellinen "ongelma". Itse olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen, mutta vyötärö on leveän näköinen edestä päin katsoessa. Olen harrastanut aina liikuntaa aktiivisesti ja parikymmentä vuotta myös kuntosalia. Kylkiluiden ja suoliluiden harjan väliin ei jää kuin korkeintaan pari sormen leveyttä, joten siinä ei myöskään ole mitään kapeaa kohtaa. Tilannetta korostaa myös se, että minulla on erittäin vahva keskivartalo eli vinot vatsalihakset tehostavat miesmäistä keskivartaloani. Toisaalta sitten sivusta katsottuna vyötärö on litteä ja peppu hyppyrimäinen. 

Vierailija
25/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovanteen pyörittäminen. Mikään muu liikunta ei ole saanut vyötäröä esiin.

Vierailija
26/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP

Usein vatsasta läski lähtee vasta viimeisenä.

Naisilla jos tahtoo nuo vatsalihakset näkyviin, niin useimmiten sun rasvaprosentin pitää olla alle 21%. Oletko milloin mitannut rasvaprosenttisi?

Myös jos olet omenamuotoinen kropaltasi, niin se rasvaprosentti voi olla vielä pienempi, mikä vaaditaan. Esimerkiksi miehillä se rasvaprosentin kropassa pitää olla 8-14% välillä, jotta vatsalihakset näkyvät.

Vierailija
27/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saan varmaan virtuaalisesti turpiin tällä palstalla, mutta kerronpa silti.

Minulla oli lapsesta asti pömpöttävä alavatsa. Luulin pitkään, ettei sille mahda mitään.

Kun olin synnyttänyt muutaman lapsen, minulle tuli tarve treenata lantionpohjan lihaksia. Ostin sitä varten kuulat, joitta treenasin aktiivisesti useiden kuukausien ajan.

Sinä aikana se alavatsan pömpötys nousi ylöspäin. 

Sitten, ihan vain selkäkipujen vuoksi, aloin treenaamaan keskivartalon tukilihaksia. Pieneni se pömpötys entisestään.

Isojen "sixpack"-lihasten treenaaminen ei pienennä pömpöttävää vatsaa.

Vierailija
28/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän usein lihavat ihmiset, jotka kertovat harrastavansa paljon liikuntaa ovat koukuttuneita erilaisiin virvoitusjuomiin. 

Vierailija
29/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on kaikista hankalin kohde.

Totuus on se että ruokavalio ratkaisee 80% ja vain loppuosa on sen treenin ansiota.

Vaatii sähäkän ruuansulatuksen ja aika vähärasvaisen kropan jotta vatsa litistyy, ja nämä asiat luodaan sillä ruokavaliolla.

Yksi tapa on (kuten jo todettiin) feikata sillä tavalla että kasvattaa raameja rinta-hartia-seudulle, jolloin vatsa ei pienene mutta se NÄYTTÄÄ pienemmältä.

Vierailija
30/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on suolistossa pömpötystä aiheuttava tila.

Pidä kolmen päivän vesipaasto.

Jos tuntuu liian radikaalilta, niin jätä kaikki kasvikunnan tuotteet pois ruokavaliosta kolmeksi viikoksi. Ja sitten pidät sen paaston. Pitäisi pöpön olla poissa.

Vierailija
31/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saan varmaan virtuaalisesti turpiin tällä palstalla, mutta kerronpa silti.

Minulla oli lapsesta asti pömpöttävä alavatsa. Luulin pitkään, ettei sille mahda mitään.

Kun olin synnyttänyt muutaman lapsen, minulle tuli tarve treenata lantionpohjan lihaksia. Ostin sitä varten kuulat, joitta treenasin aktiivisesti useiden kuukausien ajan.

Sitten, ihan vain selkäkipujen vuoksi, aloin treenaamaan keskivartalon tukilihaksia. Pieneni se pömpötys entisestään.

Joskus jollain ryhmäliikuntatunnilla ohjaaja korosti juuri syvien vatsalihasten merkitystä pömppövatsan kutistamisessa. Sanoi, että joskus näkee ihmisiä, joilla on sixpack, mutta vatsa silti pömpöttää, koska syvät vatsalihakset on jäänyt treenaamatta. Totta vai ei, en tiedä.

Vierailija
32/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus jollain ryhmäliikuntatunnilla ohjaaja korosti juuri syvien vatsalihasten merkitystä pömppövatsan kutistamisessa. Sanoi, että joskus näkee ihmisiä, joilla on sixpack, mutta vatsa silti pömpöttää, koska syvät vatsalihakset on jäänyt treenaamatta. Totta vai ei, en tiedä.

Ei ole totta. Ainoa asia millä on väliä on rasvaprosentilla. Ne lihakset on sen rasvan alla ja mitä enemmän sulla on rasvaa sitä vähemmän ne lihakset näkyy sen rasvan alta.

Vierailija
33/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Ainoa asia millä on väliä on rasvaprosentilla. Ne lihakset on sen rasvan alla ja mitä enemmän sulla on rasvaa sitä vähemmän ne lihakset näkyy sen rasvan alta.

Niin mutta, jos sixpack näkyy ja vatsa pömpöttää, niin rasvanhan täytyy silloin olla niiden lihasten alla. Sisäelinrasvaa?

Vierailija
34/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta, jos sixpack näkyy ja vatsa pömpöttää, niin rasvanhan täytyy silloin olla niiden lihasten alla. Sisäelinrasvaa?

Siis puhutko nyt niistä kehonrakentajista, jotka käyttää aineita jonka takia niiden vatsa "pömpöttää"?

Heillä kyse ei ole rasvasta, vaan että ne laittomat aineet ovat aiheuttaneet turvotuksen siinä keskikropassa, mikä on tosi vaarallista, koska se vaikuttaa esimerkiksi maksaan ja turvottaa maksaa.

Vierailija
35/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treeni ei tehoa painonhallintaan niin treenaat liian vähän tai liian tehottomasti. Treeni pitää vetää kovaa, jotta se alkaa tehoamaan painonhallintaan. Mikään Facebook-tyyppinen kuvailu ja jammailu salilla uroksia ihaillen ei ole treenausta. Kova treenaaminen tarkoittaa 5 kertaa viikossa kovilla sykkeillä hiki lentäen. Vasta silloin se alkaa oikeasti tehoamaan. Ja samalla joutuu jättämään mässäilyn ja sidukat pois vielä. Jos siis oikeasti haluaa tuloksia.

Vierailija
36/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ei pienene sillä, että hinkkaa niitä vatsalihasliikkeitä. Lihas kasvaa-> ympärys kasvaa. Sisemmät vatsalihakset kuntoon jalkojennostoilla, käännetyllä lankulla, dead bugilla ynnä muilla vastaavilla liikkeillä.

Vierailija
37/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksi vaan niin ne sieppaavat rasvat pois.

Vierailija
38/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin.

Vierailija
39/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsa ei pienene sillä, että hinkkaa niitä vatsalihasliikkeitä. Lihas kasvaa-> ympärys kasvaa. Sisemmät vatsalihakset kuntoon jalkojennostoilla, käännetyllä lankulla, dead bugilla ynnä muilla vastaavilla liikkeillä.

Unohdin listata myös yhden aika hyvän treenin, nimittäin juoksun.

Vierailija
40/41 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse myös vatsalihasten erkaumasta, varsinkin jos olet synnyttänyt.