45-vuotias, parisuhteessa oleva nainen, kuinka tärkeää seksi on sinulle elämässäsi?
Jos vastaat rehellisesti, saamme todella mielenkiintoista tietoa keski-ikäisten naisten suhteesta seksiin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka parisuhteessa oleva 45- vuotias nainen vastaa tähän kysymykseen että "seksi on minulle hyvin tärkeää", ei se automaattisesti tarkoita sitä että seksiä olisi siinä suhteessa enemmän kuin se yleinen 1 krt/ kk, tai jopa vähemmän. Voi olla että puolisoa ei huvita, voi olla että seksuaalinen halu ei kohdistu puolisoon, voi olla että seksi on naiselle hyvin tärkeää periaatteessa mutta ei käytännössä, tai voi olla että seksi on hyvin tärkeää itsekseen tehtynä mutta ei puolison kanssa.
Olet ymmärtänyt täysin oikein. Tässä ei kysytty sitä, kuinka paljon seksiä harrastaa vaan sitä, kuinka tärkeänä ihminen sen kokee. Ovat nimittäin kaksi täysin eri asiaa.
Eli siis sama asia, jos minulta kysytään koenko tärkeänä sen että vaimollani on taloudellisesti turvattu elämä, että hänellä on hyvä sosiaalinen status ystävättäriensä silmissä, hän ajaa minun rahoittamallani uudella autolla, hänellä on uusia vaatteita jotka rahoitan hänelle, ja käymme useita kertoja vuodessa matkustelemassa kaukomailla. Koen tämän todella tärkeänä, on kertakaikkista elämän eliksiiriä meille.
Siis teoriassa.
Käytännössä vaimo käy töissä Siwan kassalla, ja minä itse olen peruspäivärahalla ollut jo toistakymmentä vuotta. Vaatteensa vaimo hommaa kirppiksiltä, kun vuokranmaksun ja muitten laskujen, sekä lasten kulujen jälkeen ei meinaa rahat riittää. Tallinnassa käytiin toistakymmentä vuotta sitten kun olin vielä töissä, nykyään ei rahat tahdo riittää. Onneksi yksi kaveri käy siellä säännöllisesti, ja tuo minullekin. Ei Alkon hinnoilla olisikaan varaa edes ryypätä.
Mutta kuten sanoin, koen erittäin tärkeäksi että vaimolla on taloudellisesti turvattu elämä.
Kyllä. Se, että ihminen kokee jonkin asian tärkeänä, ei tarkoita että tämä asia välttämättä juurikaan ilmenee käytännössä hänen elämässään. Tässä kyselyssä kartoitettiin pohjimmiltaan arvoja, ei käytännön suoritteita. Näin ollen tähän on aivan sallittua vastata "seksi on minulle hyvin tärkeää", vaikka ei käytännön syistä (esim. Kumppanin puute) harrastaisi seksiä ollenkaan.
Nyt varmaan ymmärsit?
Ymmärsin, ymmärsin.
Sinäkin varmaan ymmärrät millainen ihminen on uskovainen ateisti? Tai suvaitsevainen rasisti? Ylilihava anorektikko? Suulas mykkä? Vegaani, eläinten oikeuksia puolustava teurastaja? Lakia ja oikeutta kunnioittava mafioso? Puritaani liberaali? Konservatiivinen radikaali?
Ymmärtänet minkälainen on väriltään sysivalkea? Tai vitimusta? Purppuransininen? Tuhkanvihreä? Merenkeltainen?
Juuri näin. Minä harrastan seksiä kerran viikossa eli varmaankin vähintään sen verran mitä pitkissä suhteissa yleensä. Nautinkin ihan siitä. Mutta: seksi ei ole minulle erityisen tärkeää ja voisin helposti elää kuukausikaupalla sitä kaipaamatta.