Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibromyalgian vähättely

Vierailija
16.03.2023 |

Sain lääkäriltä fibroepäilyn. Mieheni vähättelee sitä ja sanoo, että olen keksinyt sen itse ja sanon vain sen, jotta ei tarvitsisi mitään tehdä, niin, eihän minun keho ole mieheni keho, eikä hänen nenänsä vuoda jos minun vuotaa. Onko muilla tällaista kokemusta, että se on luulotautia vaikka sen tuntee eripuolilla kehoa erikoisina oireina ja tuntemuksina?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se nimenomaan on. Jokaisella on aivan varmasti kehon eri puolilla erinäisiä tuntemuksia mutta normaalist ihmiset sivuttaa ne.

Vierailija
2/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei arvosta sinua pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibron vähättely on yleistä ja sitä harrastavat lääkäritkin. Sairastavat leimataan tosiaan luulotautisiksi ja osasyy on varmaan se, että fibro on yleisempi naisilla ja naisten kipuja ja oireita yleensä myös vähätellään. Ei tuota tajua ellei itse sairastu. Itselläni siis ei fibroa, mutta ystävälläni on ja olen nähnyt kuinka paljon vaikeuksia se hänelle toisinaan aiheuttaa aivan tavalliseen arkeen.

Vierailija
4/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuntuu nyt oikeassa nilkassa jotain outoa, vasemmassa kyynärpäässä, korvani tinnittää... apua fibromyalgia? Selkäkin tuntuu hieman painuneelta

Vierailija
5/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei arvosta sinua pätkääkään.

Tuleeko fibromyalgiaero?

Vierailija
6/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuntuu nyt oikeassa nilkassa jotain outoa, vasemmassa kyynärpäässä, korvani tinnittää... apua fibromyalgia? Selkäkin tuntuu hieman painuneelta

Fibromyalgiassa ei ole noita oireita, sukupuolitaudissa on. Jälkimmäinen tarvitsee lääkityksen, fibro ei.

Vierailija
7/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on pari eri lääkäriä tokaissut vuosien mittaan, kun olen kertonut oireistani, että se kuulostaa fibromyalgialta. Ja se siitä. En ole saanut lähetettä eteenpäin enkä diagnoosia. Enkä tietenkään minkäänlaista lääkitystä.

AP on onnekas jos edes lääkäri uskoo.

Mielenkiintoiseksi asiani muuttui kun tilasin muutama vuosi sitten kopion lääkärin lausunnosta kaukaa lapsuudestani. Kävin parivuotiaana vuoden verran tutkimuksissa silloisessa Heinolan reumasairaalassa ja vanhempani sanoivat koko loppuikänsä ajan, että siinä oli kyse pelkästä väärinkäsityksestä. Lopulta ihmettelin miksi minulla on niin paljon kipuja nivelissä muutaman vuoden jaksoissa ja päätin tarkistaa, mikä oli totuus siinä asiassa. Lääkäri oli kirjoittanut tietoihin etteivät vanhemmat suostuneet enää viemään minua tutkimuksiin, vaikka tutkimukset olivat vielä kesken ja reumaepäily oli ollut vakava.

Arvatkaa vain kuinka hankalaa on saada enää keski-ikäisenä lähetettä reumaklinikalle, kun melkein kaikki lääkärit uskovat että diagnoosi olisi jo, jos olisi joku reumasairaus. Pari vuotta sitten sain lähetteen mutta silloin lääkärinä oli joku sijainen, jota kiinnosti lähinnä esittää, että lähetteen tehnyt naislääkäri olisi ollut väärässä, kun minulla huomattiin verikokeista samalla toisenlainen sairaus, joka ei kuitenkaan selittänyt kaikkia oireita.

Vierailija
8/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kertynyt ylipainoa? etkä liiku juurikaan?

Vierailija
9/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vielä puuttuisi, että jokaisesta kehon tuntemuksesta pitäisi mennä lääkäriin ja saada joku diagnoosi.

Vierailija
10/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy sääliksi tuota trolliriehujaa joka taas koittaa parhaansa mukaan v*ttuilla ihmisille tässäkin ketjussa. Siinä on niinkust oikeasti surullinen elämä jollain

Vierailija
11/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas? Fibrohan on keskushermoston herkistyminen pähkinänkuoressa. Rotille on pystytty aiheuttamaan fibromyalgia pakkovalvottamalla=rääkkäämällä tarpeeksi pitkään.

Vierailija
12/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vät daamit ja tsentlemanit lukasee tuosta : https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00016

Mustaa valkosella ja on siinä sinistäkin väriä

Vierailija
13/16 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vielä puuttuisi, että jokaisesta kehon tuntemuksesta pitäisi mennä lääkäriin ja saada joku diagnoosi.

Kyllä, mikäli ne ovat jatkuvia eikä itse tunnista mistä ne tulevat. Sinä voit jäädä kotiin juomaan vaikka kaljaa, siideriä tai viinaa vaikka korvien välissä tuntuu olevan hämähäkinseittejä tai pee-reikä tuntuu siltä, että sieltä kurkistaa eilen syöty porsaankyljys.

Vierailija
14/16 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit jäädä kotiin juomaan vaikka kaljaa, siideriä tai viinaa vaikka korvien välissä tuntuu olevan hämähäkinseittejä tai pee-reikä tuntuu siltä, että sieltä kurkistaa eilen syöty porsaankyljys.

kuulostaa narkkisten ongelmilta

Vierailija
15/16 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kitise, AP. On pahempia juttuja maailmassa.

Vierailija
16/16 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Mars lenkille ja jätät suklaat kauppaan, heti kun otat vastuuta hoidostas ja pärjäämisestäs mä lupaan että sut otetaan tosissaan.

Ei kukaan jaksa kun läski vinkuu kun faskiat kiristää ja verenkierto ei toimi ja sattuu, mut kaikki tykkää kun se sama läski saa penkistä pyllynsä ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi