Kosmetologi raspasi jalkahoidossa jalat verille
Sain lahjakortin kosmetologille jalkahoitoon. En ole koskaan käyttänyt jalkaraspia ja olen ymmärtänyt, ettei raspan käyttöä enää suositella, päinvastoin, että se lisää haavoja ja tekee infektioita.
Tämä kosmetologi raspasi mun jalat erittäin kovakouraisesti varmaan 20 minuuttia, sellasta kunnon höyläämistä. Sanoin kyllä, että nyt on vähän liian kovaa, mutta se sanoi, että niin pitää ollakkin ja loppujen lopuksi jostain kohtaa vertakin tuli.
Lisäksi kaksi kynsinauhaa alkoi vuotaa verta, kun jostain syystä raaputti niitäkin. Pahoitteli kyllä ja antoi alennusta.
Saako jalkoja nykyaikana raspata? Viisaammat, tiedättekö?
Kommentit (26)
Mä yritän hoitaa jalkani niin että ne ei menisi siihen kuntoon että pitäisi raspata. Mutta talvella pääsee joskus huonompaan kuntoon mutta ei niin huonoon etteikö kevyt raspaus riittäisi. Käyn Eestissä muutaman kertaa jalka- ja kasvohoidossa tutulla kosmetologilla.
Vierailija kirjoitti:
@2 sain lahjakortin tuollaiseen ja valitsin "rentouttava jalkahoito/hieronta kynsien lakkauksella". Aattelin, et no sellanen voisi olla varmaan ihan kiva, harmiton rentouttava kokemus.
Hierontaa se sisälsi ehkä 2min, raspausta sen 20-30 min ja sit veren pyyhkimisiin meni myös muutama minuutti ja sen pahoitteluihin myös joku aika.
No nyt kuulostaa vähän keksityltä.
Olen nähnyt tilanteita joissa keski-ikäisten miesten jalat on niin huonossa kunnossa että sitä kantapään kuollutta ihoa veistetään pois.🥵
Tosiaan jaloista kannattaa pitää huolta niin että ei löytyisi sitä raspattavaa paljon. Jalkojen pohjat joutuu kestämään ihmisen painon koko elämän ajan.
Infektio voi tulla mistä tahansa haavasta. Joten jos raspauksessa tulee haava niin jalkapohjaan niin onhan se suurempi riski koska jalkapohjaa on vaikea varoa ja jalan hygienista on vaikeampi huolehtia kuin vaikka olkapään haavasta.
Aika raffilta kuulostaa. Olivatko jalkapohjasi miten huonossa kunnossa? Itsellä yleensä tuo kestää muutaman minuuttia. Talvi- ja kesäkengissä jalat menee vähän huonompaan kuntoon.
Olen käynyt ulkomailla jalkahoidossa. Tunti ja jalat on raspattu sellaisella isolla viilalla raspilla mikä se onkaan. Jalat sen jälkeen ihanan pehmeät. Kynsinauhat ja kynnet siistitty. Kynnet lakattu niin, että lakka pysyy lohkeamatta monta viikkoa. Kokonaisuus siisti ja kaunis. Siis tunti ja kaikki tämä plus rasvaus ja pieni hieronta. Suomessa pitempi aika ja jalat ei kunnolla nk. raspattu. Hinta huikea ja semmoista sivelyä. No kumpi parempi? Ulkolainen tietysti. Saisipa Suomeenkin tuollaista jalkahoitoa eli hyvää ja tehokasta. Ei kuitenkaan mitään verille raspausta. Taitaa olla alottelijan hommia.
Juu. Jotkut esittävät täällä ammattilaista, vaikkei ole. Olkaa aina tarkkana joka paikassa. Voi sanoa stop, ei käy ja homma loppuu. Vaikka toinen suuttuisi. Kaikkea joku voi myydä palveluna tai apuna. Oikean ammattilaisen erottaa huonosta ja taustatarkistus. Jos voi tehdä jonkun asian itse, ehkä parempi niin.